Kafedraning tashkil etilgan yili va rivojlanish tarixi.
Kafedra Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti Kengashining 2019-yil 28-avgustidagi 1-sonli qaroriga muvofiq “Gumanitar fanlar” fakulteti tarkibidagi “Xorijiy tillar” kafedrasi tashkil etildi.
2021-yil 23-avgustidagi 1-sonli bayonnomasiga muvofiq “Turizm” fakulteti tarkibiga “Ingliz tili” kafedrasi sifatida o’tkazildi.
2023-yil 27-oktabrdagi 5-sonli bayonnomasiga muvofiq "Lingvistika va ingliz tilini o’qitish metodikasi" kafedrasi nomi bilan ajralib chiqdi.
"Lingvistika va ingliz tilini o’qitish metodikasi" kafedrasida 17 nafar professor-o‘qituvchilar, jumladan, 9 ta asosiy, 5 ta ichki-o’rindosh va 3 ta tashqi-o’rindosh, ulardan 1 nafar professor, 3 nafar dotsent, 3 ta katta o‘qituvchilar faoliyat olib bormoqda.
Kafedraga p.f.f.d., dotsent Yusupova Muxabbat Anatolevna rahbarlik qilmoqda.
Kafedraning maqsadi va vazifalari (ta’lim, ilmiy tadqiqotlar, xalqaro hamkorlik).
Kafedraning missiyasi – Taʼlim landshaftida boʼlajak ingliz tili oʼqituvchi imidjini yaratishdan iborat.
Kafedraning strategik maqsadi – Xalqaro standartlarga mos kela oladigan va global maydonda raqabatbardosh boʼla oladigan kadr tayyorlashdan iborat.
Kafedra yo‘nalishlari va o‘quv dasturlari (bakalavriat, magistratura, doktorantura).
60110900 – Xorijiy til va adabiyoti (Ingliz tili) bakalavriat yo‘nalishi
Lingvistika va ingliz tilini o‘qitish metodikasi kafedrasi tomonidan taqdim etilayotgan
60110900 – Xorijiy til va adabiyoti (Ingliz tili) bakalavriat dasturi zamonaviy lingvistika, tarjimashunoslik va ingliz tilini o‘qitish metodikasini chuqur o‘rganishga yo‘naltirilgan. Ushbu yo‘nalish bo‘yicha ta’lim olayotgan talabalar nafaqat til bilimlarini mukammal egallaydilar, balki ingliz adabiyoti, madaniyati va tarjima amaliyoti bo‘yicha ham keng bilimga ega bo‘ladilar.
3-kurs bakalavriat o’quv dasturi
4-kurs bakalavriat o’quv dasturi
70110901 – Xorijiy til va adabiyoti (Ingliz tili) magistratura mutaxassisligi
Lingvistika va Ingliz tilini o‘qitish metodikasi kafedrasida taqdim etilayotgan 70110901 – Xorijiy til va adabiyoti (Ingliz tili) magistratura mutaxassisligi talabalarni zamonaviy tilshunoslik, adabiyotshunoslik, lingvodidaktika va tarjimashunoslik sohalarida chuqur ilmiy bilim va amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lishga tayyorlaydi. Dastur chet tilini o‘qitish metodikasi, ilmiy tadqiqotlar olib borish usullari hamda kasbiy faoliyatga yo‘naltirilgan yondashuvni qamrab oladi.
1-kurs magistratura o’quv dasturi
2-kurs magistratura o’quv dasturi
Kafedraning ilmiy-tadqiqot sohalari ).
Kafedraning ilmiy-tadqiqot yo‘nalishlari va loyihalari
Lingvistika va ingliz tilini o‘qitish metodikasi kafedrasi zamonaviy tilshunoslik, lingvodidaktika va tarjimashunoslik sohalarida ilg‘or ilmiy tadqiqotlar olib boradi. Kafedra professor-o‘qituvchilari va tadqiqotchilari xalqaro ilmiy hamjamiyat bilan hamkorlikda fundamental va amaliy tadqiqotlar ustida ishlashadi.
Kafedra rahbariyati va professor-o‘qituvchilar tarkibi
|
Yusupova Maxabbat Anatolevna p.f.f.d (Phd), dotsent |
m.yusupova@cspu.uz |
|
|
Shoraxmetov Shotillo Safarovich katta o'qituvchi |
shoraxmetov.sh@cspu.uz |
Web of Science ORCID Researchgate
|
|
Eshonqulova Sarvinoz Yashinovna katta o'qituvchi
|
s.eshonqulova@cspi.uz |
|
|
Aminova Sohila Abduhalim qizi katta o'qituvchi
|
aminova.s@cspu.uz |
|
|
Gaziyeva Saida Turgunovna o'qituvchi
|
gaziyeva.s@cspu.uz |
Researchgate |
|
Usmonova Gulsevar Abdulaziz qizi, o'qituvchi |
g.usmonova@cspi.uz |
|
|
Ablakulova Orzigul Ulug’bek qizi, o'qituvchi |
ablakulova.o@cspu.uz |
Researchgate |
|
Ahmedova Muyassar Ataxanovna, assistent o'qituvchi
|
|
Researchgate |
|
Abdullayeva Zarina Dilshodbek qizi, assistent o'qituvchi |
|
Researchgate |
|
Yuldasheva Omila Odilovna, assistent o'qituvchi |
|
Researchgate |
|
Umarova Ziyoda Ibrohimovna, assistent o'qituvchi
|
|
Researchgate |
Kafedraning ilmiy xodimlari
Ashirbayeva Madina Nuraliyevna
13.00.02-ta'lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi
"Web-korpus asosida geografiya yo'nalishi talabalariga ingliz tilini o'qitishda o'quv-metodik ta'minotini takomillashtirish"
Isroilova Shabnam Jo'raboyevna
13.00.02-ta'lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi
"Individual yondashuv va o‘qish ko‘nikmasi orqali og‘zaki nutqni rivojlantirish metodikasi (ingliz tili misolida)"
Gaziyeva Saida Turgunovna
13.00.02-ta'lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi
“Ingliz tilini o`qitishda disleksiyani bartaraf etish metodikasini takomillashtirish (boshlang`ich sinf o`quvchilari misolida)”
Usmonova Gulsevar Abdulazizovna
13.00.02-ta'lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi
"Yosh til o‘rganuvchilarga ingliz tili lug‘atini o‘rgatish uchun mobil ilovalardan foydalanish mexanizmi"
Bog‘lanish ma’lumotlari:
Toshkent viloyati, Chirchiq shahri, A.Temur ko‘chasi 104-uy
Telefon: +99890 136 48 49
E-mail: m.yusupova@cspu.uz
Ta’lim yo‘nalishlari va o‘quv dasturlari
Bakalavriat Dasturlari
Lingvistika va Ingliz tilini o'qitish metodikasi kafedrasida taqdim etilayotgan bakalavriat dasturlari quyidagilardir:
Tilshunoslik (Matnlar va nutq tahlili, tilshunoslikning asosiy yo'nalishlari)
Ingliz tilini o'qitish metodikasi (Ingliz tilini o'qitishning zamonaviy usullari va pedagogik metodlar)
Dasturlar haqidagi batafsil ma'lumotlar va PDF formatidagi dasturlar bilan tanishish uchun quyidagi havolalarga murojaat qilishingiz mumkin:
o’quv dastur
Magistratura Dasturlari
Lingvistika va Ingliz tilini o'qitish metodikasi kafedrasida ilmiy tadqiqot yo'nalishlari va taqdim etilayotgan magistratura dasturlari:
Ilmiy tadqiqot metodologiyasi
Lingvodidaktik tadqiqot metodlari
Magistratura dasturlari haqida qo'shimcha ma'lumot va PDF formatdagi dasturlarni quyidagi havolalar orqali olish mumkin:
Amaliyot Dasturlari
Chirchiq Davlat Pedagogika Universitetida (CHDPU) talabalar malakaviy pedagogik amaliyotga borishadi. Bu amaliyot ta'lim jarayonining muhim qismidir va talabalar uchun nazariy bilimlarini amaliyotda qo'llash imkonini beradi.
Kutilgan Natijalar:
Amaliy Tajriba Ortirish: Talabalar o'qituvchilik kasbining barcha jihatlarini o'rganishadi. Ular darslarni o'tish, o'quvchilarga yordam berish va ta'lim jarayonini boshqarish bo'yicha tajriba orttiradilar.
Pedagogik Ko'nikmalarni Rivojlantirish: O'qitish metodlarini amaliyotda sinab ko'rish, talabalar uchun o'z pedagogik uslublarini shakllantirishga yordam beradi.
Muloqot Qobiliyatini Yaxshilash: O'quvchilar bilan muloqot qilish orqali talabalar o'zaro aloqalarni rivojlantirish va muloqot qobiliyatlarini oshirish imkoniyatiga ega bo'lishadi.
Olingan Natijalar:
Nazariy va Amaliy Bilimlar Sintezi: Talabalar o'z nazariy bilimlarini amaliyotda muvaffaqiyatli qo'llash orqali, o'quv jarayonini yanada samarali qiladi.
Ijobiy Fikrlar: Amaliyot davomida talabalar o'qituvchilardan va o'quvchilardan ijobiy fikrlar olishadi, bu esa ularning motivatsiyasini oshiradi.
O'z-o'zini Tahlil Qilish: Amaliyotdan so'ng, talabalar o'z tajribalarini tahlil qilib, o'z kuchli va kuchsiz tomonlarini aniqlaydilar. Bu ular uchun o'z-o'zini rivojlantirish imkoniyatini yaratadi.
CHDPU da malakaviy pedagogik amaliyot, talabalar uchun o'qituvchilik kasbini chuqurroq o'rganish va professional ko'nikmalarni rivojlantirishda muhim ahamiyatga ega. Bu tajriba, kelajakda muvaffaqiyatli pedagog bo'lish yo'lida zaruriy asoslarni yaratadi.
3-kurs malakaviy amaliyot dasturi
4-kurs malakaviy amaliyot dasturi
5-kurs malakaviy amaliyot dasturi
Ilmiy tadqiqotlar va innovatsion loyihalar
Chirchiq Davlat Pedagogika Universitetida ilmiy tadqiqotlarni rivojlantirish va innovatsion ishlanmalarni qo‘llab-quvvatlash maqsadida bir qator ilmiy laboratoriyalar va markazlar faoliyat yuritmoqda. Ushbu laboratoriyalar zamonaviy jihozlar bilan ta’minlangan bo‘lib, turli yo‘nalishlarda ilmiy tadqiqotlarni amalga oshirish imkoniyatini beradi. Ilmiy markazlar esa innovatsion texnologiyalar, ta’lim metodlari va fan rivojlanishiga xizmat qiluvchi fundamental tadqiqotlarni olib boradi. Universitetimiz professor-o‘qituvchilari muntazam ravishda ilmiy maqolalar, monografiyalar va o‘quv-uslubiy adabiyotlar nashr etib kelmoqdalar. Ilmiy ishlar mahalliy va xalqaro reytingli jurnallarda chop etilib, ilmiy jamiyatda katta e’tirofga sazovor bo‘lmoqda.
Universitetimizda talabalar ilmiy faoliyatini rivojlantirishga katta e’tibor qaratilmoqda. Talabalar ilmiy konferensiyalarda faol ishtirok etib, o‘z tadqiqot ishlari va startap loyihalarini amalga oshirmoqdalar. Shuningdek, universitetimiz doirasida muntazam ravishda ilmiy anjumanlar, seminar-treninglar va innovatsion tanlovlar tashkil etilmoqda.
Universitetimiz kafedralari tomonidan ilmiy jurnallar va to‘plamlar chop etilib, unda professor-o‘qituvchilar, doktorantlar va talabalar tomonidan tayyorlangan maqolalar e’lon qilinadi. Bu nashrlar ilmiy tadqiqotlarning natijalarini ommaga taqdim etish va ilmiy hamjamiyat bilan ulashish imkoniyatini yaratadi.
Global bakalavriat almashinuv dasturi (Global UGRAD) rivojlanayotgan talabalar etakchilari guruhiga AQSh kolleji yoki universitetida bir semestr davomida ilmiy darajasiz o`qish uchun stipendiya taqdim etadi. Dastur AQSh Davlat departamenti tomonidan homiylik qilinadi va Amerika Qo`shma Shtatlarida to`liq harajatlari qoplagan holda o`qish imkonini beradi.
Uraimshikova Maftuna ushbu grantni 2022-2023 yil g`olibi bo`ldi va AQShda 3-kurs ya’ni 6-semestrni o`qish imkoniga ega bo`ldi va o`qib o`z bilimlarini oshirdi. Ularga xalqaro respublika va oliy o`quv yurtlarida ilmiy-amaliy konferensiyalar o`tkazilishi to`g`risidagi ma’lumotlar va axborot xatlari bilan tanishtirib borildi.
Talabalar hayoti va tashkilotlari
Chirchiq Davlat Pedagogika Universiteti talabalari nafaqat bilim olish, balki ilmiy-tadqiqot va ijtimoiy faollik bilan shug‘ullanish imkoniyatiga ega. Universitetimizda talabalar uchun turli klublar va uyushmalar faoliyat yuritadi.
Talaba klublari va uyushmalari
Innovatsion markazlar – zamonaviy texnologiyalar va startaplar ustida ishlash maydoni.
Debat klublari – mantiqiy fikrlash va nutq mahoratini oshirish uchun imkoniyat.
Amaliy tadqiqotlar guruhi – ilmiy izlanishlar va yangi kashfiyotlar sari yo‘l.
Talabalarga oid tadbirlar va loyihalar
Ilmiy seminarlar va xalqaro konferensiyalar – yetuk mutaxassislar bilan uchrashuvlar va ilmiy tajriba almashish.
Fan olimpiadalari – talabalarning bilim va iste’dodini sinovdan o‘tkazish uchun muhim maydon.
Akademik va ijtimoiy tadbirlar
Chirchiq davlat pedagogika universitetining Turizm fakulteti, Lingvistika va ingliz tilini o`qitish metodikasi kafedrasi ma'naviy-ma'rifiy rejasiga muvofiq, talabalar uchun yil davomida turli xil qiziqarli va intellektual tadbirlar tashkil etib boriladi. Har yili an'anaga aylangan "Kitobxon talaba" va "Zakovat" tanlovlari, talabalar o'rtasida ingliz tilida o'tkaziladi. "Bo'lajak ingliz tili o'qituvchisi talaba nigohida" kabi metodik tadbirlar, muzey va teatrga tashrif kabi madaniy dasturlar ham ushbu reja doirasida amalga oshiriladi.
Xorijiy til va adabiyoti, shuningdek, Turizm yo'nalishidagi talabalar uchun ilmiy-seminarlar o'tkaziladi. Xorijiy til va adabiyoti yo'nalishidagi talabalar uchun tashkil etilgan "Talabalar akademiyasi" doirasida professor-o'qituvchilar tomonidan har oy ilmiy-seminarlar o'tkazib boriladi. Bu tadbirlar nafaqat talabalar bilimini oshirish, balki ularning ma'naviy va madaniy rivojlanishiga ham xizmat qiladi.
Talabalar uchun grant va stipendiyalar.
Iqtidorli va tashabbuskor talabalar xalqaro hamda mahalliy grant dasturlarida ishtirok etish imkoniyatiga ega.
Davlat va xususiy tashkilotlar tomonidan taqdim etiladigan stipendiyalar – ilmga chanqoq talabalar uchun qo‘llab-quvvatlov.
Chirchiq Davlat Pedagogika Universiteti sizning ta’lim, ilmiy izlanish va shaxsiy rivojlanishingiz uchun keng imkoniyatlar yaratadi.
Xalqaro hamkorlik va akademik almashinuv dasturlari
"Chet tillarni o‘qitishda innovatsion texnologiyalar va onlayn ta‘lim jarayonida talabalarni baholash" mavzusidagi xalqaro ilmiy-amaliy konferensiya 2021-yil 15-16 oktabr kunlari o‘tkazildi. Ushbu konferensiya Chirchiq Davlat Pedagogika Instituti, Google Scholar O‘zbekiston Ilmiy Kutubxonasi hamda Academic Research Uzbekistan platformasi tomonidan tashkil etildi.
Konferensiya doirasida chet tillarni o‘qitishda innovatsion texnologiyalarni amaliyotga samarali joriy etishning ahamiyati, onlayn ta‘limning yutuqlari va muammolari, shuningdek, xalqaro baholash dasturlari va standartlarining xususiyatlari muhokama qilindi. Xususan, kasbga yo‘naltirilgan xorijiy tilni nomutaxassislik yo‘nalishlarida onlayn o‘qitish jarayonida PISA, TIMSS, PIRLS va STEAM baholash tizimlarining roli va o‘ziga xos jihatlariga alohida e‘tibor qaratildi.
Konferensiya materiallari maxsus to‘plam sifatida nashr qilindi. To‘plamga xalqaro ilmiy-amaliy konferensiyaga yuborilgan maqola va tezislar kiritilgan bo‘lib, ular ilmiy tadqiqotchilar, soha mutaxassislari, magistratura va bakalavriat talabalari hamda keng o‘quvchilar ommasi uchun mo‘ljallangan.
Ushbu to‘plamning bosh muharriri kimyo fanlari doktori, professor G. I. Muxamedov, bosh muharrir o‘rinbosarlari kimyo fanlari doktori, professor Odiljon Ziyadullayev hamda pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) Muxabbat Yusupova hisoblanadi. Mas‘ul muharrirlar Aytgul Jalilova va Shohsanam Asiljonova bo‘lib, to‘plab, nashrga tayyorlovchi Saida Gazieva tomonidan amalga oshirilgan.
Konferensiya materiallari xorijiy til kompetensiyalarini rivojlantirishga qaratilgan ilmiy-amaliy tadqiqotlarni o‘z ichiga olgan bo‘lib, ushbu yo‘nalishda ta‘lim oluvchi va tadqiqotchilar uchun muhim metodologik hamda amaliy tavsiyalarni taqdim etadi.
Universitet rivojlanishining strategik yo‘nalishlaridan biri sifatida xalqaro darajadagi o‘qituvchilarni tayyorlashga katta e’tibor qaratmoqda. Mazkur ishni sifatli amalga oshirish maqsadida universitet kafedralari xorijiy ekspertlar, olimlar, amaliyotchilarni jalb qilgan holda, mutaxassislik fanlari bo‘yicha xalqaro standartlar asosida dars jarayonlari tashkil etish yuzasidan treninglar o‘tkazilmoqda.
Lingvistika va ingliz tilini o'qitish metodikasi kafedrasi tashabbusi bilan Malayziyaning Sultan Idris pedagogika universiteti professori Muhammad Hilmi Che Ahamad ishtirokida "Zamonaviy chet tilini o‘qitish uslublari" nomli ma’ruza tashkillashtirildi.
Ma’ruzada xorijiy tillarni o‘qitish jarayonini mutlaqo zamonaviy omilsiz tashkil etib bo‘lmasligini misollarda tushuntirib berildi. Shu sababli xorijdagi samarali metodikalarni o‘rganish va shu asosda o‘qituvchining innovatsion pedagogik faoliyatini milliy qadriyatlarga tayangan holda tashkil etish muhim ahamiyatga ega ekanligi yuzasidan fikr almashildi.
«Zamonaviy ta’lim talabani markazga o‘rnatdi. Individual ta’lim zamonaviy talabaning tasavvurini kengaytirish, kreativligini oshirish, tahliliy kompetensiyasini shakllantirish, defrensial yondashuvlarini rivojlantirish, analiz va sintez qilish malakasini qaror toptirish, manfaatlarini farqlash, vaqtdan oqilona foydalanish, muloqot qobiliyatlarini rivojlantirish kabi sifatalarini shakllantiradi», – dedi xorijlik ekspert.
Kafedraning ta’lim sifati va baholash tizimi
Kafedraning ta’lim sifatini ta’minlash va talabalarning bilimlarini samarali baholash tizimi muhim o‘rin tutadi. Ushbu tizimda bir qator o‘ziga xos jihatlar mavjud bo‘lib, ular talabalarning ilmiy va amaliy ko‘nikmalarini o‘z vaqtida va to‘g‘ri baholashga qaratilgan.
1. Ta’lim jarayonida ta’lim sifatini baholash: Ta’lim sifatini baholash jarayonida kafedra tomonidan ta’limning har bir bosqichi diqqat bilan kuzatilib, o‘qituvchilarning dars jarayonini muvaffaqiyatli tashkil etishi ta’minlanadi. Bu jarayonlarda talabalarning faolligi, o‘qituvchilarning pedagogik mahorati va o‘qitish metodikasi doimiy monitoring qilinadi. Ta’lim jarayonining sifati o‘quv yili davomida turli nazorat shakllari va metodikalarni qo‘llash orqali doimiy ravishda tekshiriladi.
2. Talabalarning reyting tizimi va baholash mezonlari: Talabalarning reyting tizimi 100 ballik tizimda amalga oshiriladi. Ular nazoratlar, testlar, amaliy mashg‘ulotlar, seminarlar va mustaqil ishlar bo‘yicha baholanadi. O‘rta va yakuniy nazoratlar baholashda asosiy mezonlardan hisoblanadi. Oraliq nazorat va mustaqil ishlarni bajarish natijasida talabalarga baholar beriladi va yakuniy nazorat orqali olingan natijalar asosida talabalar reyting tizimida joylashadi.
3. O‘qituvchilarning faoliyatini monitoring qilish: Kafedrada o‘qituvchilarning faoliyati muntazam ravishda monitoring qilinadi. Ularning dars berish uslubi, talabalarga berilayotgan materiallar va ularning pedagogik faoliyatlari o‘rganilib, rivojlantirish choralari ko‘riladi. Bu jarayon kafedra tomonidan o‘qituvchilarni doimiy ravishda o‘qitish, malaka oshirish va metodik yordam berish orqali amalga oshiriladi.
4. Kafedra akkreditatsiya va sertifikatlari: Kafedra o‘z faoliyatini doimiy ravishda akkreditatsiya va sertifikatlash tizimlari asosida baholaydi. Akkreditatsiya jarayoni kafedraning ta’lim sifatini va o‘quv dasturlarini xalqaro va milliy standartlarga mosligini tekshiradi. Sertifikatlash kafedraning o‘z faoliyatini qayta baholash va modernizatsiya qilishga yordam beradi.
Talabalar bilimining baholash va nazorat qilish mezonlari: Talabalar bilimini baholashda quyidagi mezonlar qo‘llaniladi:
Oraliq Nazorat: Talabalar oraliq nazoratda berilgan savollarga javob berganligi, mustaqil ishlarini bajarishi va o‘quv mashg‘ulotlaridagi faolligi hisobga olinadi.
Yakuniy Nazorat: Talabalar yakuniy nazoratda muvaffaqiyatli qatnashgan bo‘lsa, ularning yakuniy bahosi hisobga olinadi.
Reyting va Baholar:
5 (A’lo): 90-100 ball — "A" yoki "A’lo"
4 (Yaxshi): 80-89,9 ball — "B+" yoki "Yaxshi"
3 (Qoniqarli): 65-79,9 ball — "C+" yoki "Qoniqarli"
2 (Qoniqarsiz): 0-59,9 ball — "F" yoki "Qoniqarsiz"
Baholash jarayonidagi maksimal ballar:
Oraliq Nazorat: 5 ball
Yakuniy Nazorat: 5 ball
Modul (Fan) bo‘yicha o‘zlashtirish ko‘rsatkichi: 3 ball yoki undan yuqori bo‘lganda modul o‘zlashtirilgan hisoblanadi.
Shu bilan birga, talaba oraliq nazoratda 3 ball va undan yuqori natija ko‘rsatgan bo‘lsa, yakuniy nazoratga kirish huquqiga ega bo‘ladi. O‘qituvchilar tomonidan o‘quv jarayonidagi monitoring va tahlil yordamida ta’lim sifati doimiy ravishda oshib boradi.
Kafedra statistikasi va natijalari
Lingvistika va ingliz tilini oʼqitish metodikasi kafedrasida hozirgi vaqtda 15 nafar professor-oʼqituvchilar faoliyat yuritadi. Shundan: 11 nafari asosiy shtatda; 4 nafari ichki oʼrindosh.
Kafedra professor-oʼqituvchilarining xalqaro koʼrsatkichlar maʼlumotlariga koʼra koʼrsatkichlari kafedrada umumiy – 16,7% ni tashkil qiladi.
Lingvistika va ingliz tilini oʼqitish metodikasi kafedrasida iqtidorli talabalar bilan ishlash reja asosida tashkil qilingan. Kafedra yoʼnalishidagi (III va IV kurs) umumiy talabalar soni – 601 nafarni tashkil qiladi. Bulardan, bakalavr kunduzgi taʼlim shaklida - 447 nafar, bakalavr kechgi taʼlim shaklida -154 nafar. Yoʼnalishdagi I, II, III, IV kurs talabalardan 110 nafar iqtidorli talabalar kafedraning professor oʼqituvchilariga biriktirilgan.
Talabalarni ilmiy-tadqiqot ustida ish olib borishga, ularni pedagog sifatida tayyorlash borasida ham darsdan tashqari ishlar yoʼlga qoʼyilgan. Talabalarni ilmiy-tadqiqot ustida ish olib borishga, ularni pedagog sifatida tayyorlash borasida ham darsdan tashqari ishlar yoʼlga qoʼyilgan. Xorijiy til va adabiyoti (ingliz tili) yoʼnalishida tahsil olayotgan iqtidorli talabalar bilan birgalikda kafedramizning professor - oʼqituvchilari respublika OАK , xalqaro va respublika konferentsiyalarda jami 80 ta ilmiy maqolalar va tezislar nashr etildi. Xorijiy til va adabiyoti (ingliz tili) yoʼnalishida jami 186 nafar 4-bosqich talabalaridan 12 nafar talaba C1, 40 nafari B2 sertifikatlarini va jami 261 nafar 3-bosqich talabalardan 5 nafari C1, 25 nafari B2 sertifikatlariga ega boʼldi.
Talabalar va professorlarning intervyulari.
30.10.2024 sanasida Toshkent telekanalining “Yangi taraqqiyot” ko’rsatuvida “Xorijlik mutaxassislar tomonidan O’zbekistonlik o’quvchilarga ingliz tilining o’qitilishi foyda berayaptimi?” mavzusida tok shou bo’lib o’tdi. Ushbu dasturda xorijiy tillarni, xususan, ingliz tilini chuqur o‘rganishning ahamiyati, ularni ommalashtirish yo‘lida amalga oshirilayotgan chora-tadbirlar va ularning samaradorligi muhokama qilindi. Shuningdek, maktab va oliy ta’lim muassasalariga xorijiy o‘qituvchilarni jalb qilish jarayonlari haqida ham so‘z yuritildi. Teleboshlovchi tomonidan berilgan savollarga har bir ekspert o‘zining fikr va faktlari bilan javob berdi. Ushbu ko’rsatuv 05.11.2024 sanasida 20:00da Toshkent telekanali orqali efirga uzatildi.
Kafedra yangiliklari va e’lonlar
So‘nggi yangiliklar va tadbirlar
Kafedra e’lonlari
CHDPU Turizm fakulteti Lingvistika va ingliz tilini o`qitish metodikasi kafedrasining professor-o`qituvchilari 7-fevral kuni Parkent tumani 34-maktabga tashrif buyuradilar va bu ikkinchi tashrif mobaynida maktabda sinflar kesimida, ya`ni 4-5-sinflar, 6-7-8-sinflar, 9-10-11-sinflar kesimida Fan Olimpialari o`tkazish rejalashtirilgan.
Kafedra bilan bog‘lanish
Kafedra manzili va ofis joylashuvi:
Toshkent viloyati, Chirchiq shahri, A.Temur ko‘chasi 104-uy
Telefon raqami va elektron pochta:
E-mail: m.yusupova@cspu.uz
Kafedra kotibiyati bilan bog‘lanish.
Multimedia va ijtimoiy tarmoqlar
Kafedra video taqdimoti va fotogalereya.
Kafedraning rasmiy ijtimoiy tarmoqlari (Facebook, Instagram profili va Telegram kanali, LinkedIn, Twitter, YouTube).
Lingvistika va Ingliz tilini o‘qitish metodikasi kafedrasi Instagramda rasmiy sahifasini ishga tushirdi. Ushbu platforma talabalar, o‘qituvchilar va lingvistika sohasi tadqiqotchilarini jamlash, ilmiy yangiliklar va innovatsion o‘qitish uslublarini targ‘ib qilishga xizmat qiladi.
Sahifaning kontent strategiyasi lingvistika nazariyalari, zamonaviy ta’lim metodologiyalari va kafedra faoliyatiga oid muhim ma’lumotlarni yoritishga asoslangan. Muntazam postlar orqali foydalanuvchilarga sohadagi ilg‘or tadqiqotlar, o‘quv jarayonini samarali tashkil etish usullari hamda bo‘lim yangiliklari taqdim etiladi.
Sahifa auditoriyasi doimiy ravishda kengayib bormoqda, izohlar va repostlar orqali faol muloqot olib borilmoqda. Kelgusida kafedra professor-o‘qituvchilari ishtirokida jonli savol-javob sessiyalari, interaktiv muhokamalar hamda xalqaro lingvistika hamjamiyatlari bilan hamkorlik rejalashtirilgan.
Kafedraning Facebook sahifasi akademik munozaralar va bilim almashish maydoni sifatida faoliyat yuritadi. Bu platforma professor-o‘qituvchilar, talabalar va tadqiqotchilarni birlashtirib, lingvistika va ta’lim metodologiyasiga oid dolzarb mavzularni muhokama qilish imkonini beradi.
Sahifada tadqiqot natijalari, ilg‘or o‘qitish uslublari, talabalar yutuqlari hamda muhim tadbirlar haqidagi e’lonlar muntazam ravishda e’lon qilinadi. Auditoriya kengayib borayotgani bois, foydalanuvchilar asosan ilmiy munozaralar, amaliy ta’lim dasturlari va innovatsion yondashuvlarga katta qiziqish bildirmoqda.
Talabalar va o‘qituvchilar uchun real vaqt rejimida yangilanishlar va akademik resurslarni taqdim etish maqsadida Telegram kanali ishga tushirildi. Kanal tarkibiga o‘quv materiallari, ilmiy-tadqiqot maqolalari hamda akademik tadbirlar haqidagi e’lonlar kiritilgan. Obunachilar, ayniqsa, yangi tadqiqot natijalari va innovatsion ta’lim strategiyalari bo‘yicha kontentga faol munosabat bildirmoqdalar. Ushbu kanal samarali muloqot maydoni sifatida bilim almashish va axborot tarqatish jarayonini sezilarli darajada optimallashtirgan. Kelgusida kanal imkoniyatlarini yanada kengaytirish, umumiy resurslar bazasini boyitish hamda interaktiv munozaralar orqali foydalanuvchilar ishtirokini oshirish rejalashtirilgan.