+99871 716-68-05

Tillar:       O'zb       Eng       Рус    

EMAIL POCHTA

UMUMIY PEDAGOGIKA KAFEDRASI

Kafedra mudiri: M.Q.Raxmanova

Kafedraning tashkil etilgan yili va rivojlanish tarixi: “Umumiy pedagogika” kafedrasi 2020-yilda "Pedagogika" fakulteti tarkibidagi "Pedagogika va menejment" kafedrasidan "Umumiy pedagogika" nomi bilan ajrab chiqishi natijasida tashkil topgan. Institut rektorining 2020-yil 4-yanvardagi buyrug'iga asosan kafedra "Umumiy pedagogika" nomi bilan ataldi. Bugungi kunda kafedra 2 kurs pedagogika yo‘nalishi uchun mutaxassislik fanlari va barcha yo‘nalishlar uchun umumiy pedagogika va uzluksiz ta’limda tendensiyalar fanini o‘qitish bilan shug‘ullanadi.


KAFEDRANING MAQSAD VA VAZIFALARI

Kafedraning missiyasi: “Umumiy pedagogika” kafedrasining asosiy vazifasi – zamonaviy pedagogik fan va innovatsion texnologiyalarga asoslangan holda malakali mutaxassislarni tayyorlash, ta’lim sifati va samaradorligini oshirish, ilmiy-tadqiqot ishlarini rivojlantirish va jamiyat uchun yetuk pedagoglarni tarbiyalashdan iborat.

Maqsadlarimiz:

  • Kasbiy sohalarga yo‘naltirilgan dasturlar va ilg‘or pedagogik usullar orqali pedagogik ta’lim sifati va samaradorligini oshirish.
  • Xalqaro hamkorlikni kengaytirish – pedagogika sohasidagi ilmiy jamoatchilik, xalqaro universitetlar va ta’lim loyihalari bilan hamkorlikni mustahkamlash.
  • Ilmiy-tadqiqot muhitini rivojlantirish – umumiy pedagogika, neyropedagogika va ta’lim innovatsiyalari bo‘yicha ilmiy markazga aylanish.
  • Neyropedagogika va innovatsion ta’lim texnologiyalarini joriy etish – neyrofidbek, raqamli ta’lim platformalari va interaktiv metodlardan foydalanish orqali ta’lim jarayonini takomillashtirish.


UMUMIY PEDAGOGIKA KAFEDRASINING 2024–2025 YILI UCHUN BELGILANGAN ISH REJASI 

O‘QUV DASTURLARI

Kafedra bakalavriat bosqichi talabalariga Umumiy pedagogika bo‘yicha darslar olib boradi.

2-kurs o‘quv dasturlari

60110100 – Pedagogika

60111000-Chaqiriqqacha harbiy ta’lim (Uzluksiz ta’limda tendensiyalar va zamonaviy yondashuvlar)


Barcha ta’lim yo‘nalishlari uchun:

-Umumiy pedagogika;
-
Oila pedagogikasi;
-Kreativ pedagogika;
-Pedagogik mahorat;
-Mutaxassislikka kirish;
-Milliy tarbiya asoslari;
-Ijtimoiy pedagogika;
-Komparavistik pedagogika;
-Pedagogika nazariyasi va tarixi;
-Tarbiya fanini o'qitish metodikasi;
-Uzluksiz ta'limdagi tendensiyalar
vazamonaviy yondashuvlar;

-Xalq pedagogikasi;
-Yunogogika;
-Tarbiyaviy faoliyat diagnostikasi
va korreksiyasi;


3-kurs o‘quv dasturlari

Barcha ta’lim yo‘nalishlari uchun: Umumiy pedagogika

- Magistratura mutaxassisligi: 70610105–Ta’limda axborot texnologiyalari (Neyropedagogika)

-Ilmiy seminar;
-Ilmiy tadqiqot metodologiyasi;
-Pedagogik kompetentlik;
-Pedagogik ilmiy tadqiqot metodologiyasi

ILMIY-TADQIQOT YO‘NALISHLARI VA LOYIHALAR

Umumiy pedagogika kafedrasi ilmiy-tadqiqot faoliyatida bir qator strategik yo‘nalishlarda ish olib bormoqda. Quyidagi yo‘nalishlar zamonaviy ta’lim talablariga javob beruvchi ilmiy tadqiqotlar olib borish, milliy va xalqaro ilmiy hamjamiyat bilan hamkorlikni kengaytirish hamda amaliy natijalarga erishishni maqsad qilgan:


Umumiy pedagogika kafedrasi 2024- kalendar yili uchun ilmiy tadqiqot va ilmiy-uslubiy ishlari ro‘yxati

Umumiy pedagogika kafedrasi tarkibi



1

M.Q.Raxmanova

v.b professor

kafedra mudiri



m.raxmanova@cspu.uz


Google Scholar

ORSID



2

U. N. Xudjamqulov

professor


u.xodjamqulov@cspi.uz



Google Scholar

ORCID

Web Of Science



3


R.Musurmonov

Pedagogika fanlari nomzodi, dotsent

r.musurmanov@ cspu.uz 




Google Scholar




4

A.R.Raxmanov

v.b dotsent

a.raxmonov@cspu.uz 



Google Scholar





5


K.A.Kadirova

v.b dotsent



x.kadirova@cspu.uz 



Google Scholar




6

A.A.Sotbarov

katta

o‘qituvchi

a.sotbarovk@cspu.uz 



Google Scholar





7

R.R.Karimov

O‘qituvchi

r.karimov@cspu.uz 




Google Scholar




8

Z.M.Kabirova

O‘qituvchi

z.kabirova@cspu.uz 



Google Scholar





9

M.J.Ernazarova

O‘qituvchi

m.ernazarova@cspu.uz 




ORCID

Google Scholar

1

I.V.Qaynarova

O‘qituvchi

i.aynarova.i@cspi.uz




Google Scholar


1

M.S.Janbayeva

O‘qituvchi


janbaeva.m@cspi.uz





Google Scholar



1

G.E.Abdixodirova

O‘qituvchi

g.abdixadirova@cspi.uz






Google Scholar



ILMIY-METODIK MARKAZ

Kafedra qoshida “Ilmiy izlanuvchilar markazi” nomli ilmiy-metodik markaz faoliyati yo‘lga qo‘yilgan bo‘lib, ushbu markaz iqtidorli talabalarning ilmiy tadqiqot yo‘nalishini to’g’ri tanlab, olib borishga, ilg‘or pedagogik texnologiyalarni amaliyotga tatbiq etishga hamda talabalarning dolzarb ta’lim muammolarini aniqlab uning yechimini topish malakalarini oshirishga qaratilgan. Markaz doirasida ilmiy seminarlar, tajriba almashish dasturlari va ilmiy ishlarni o‘rganishga oid innovatsion loyihalar amalga oshirilmoqda. Shuningdek, o‘qituvchilar va tadqiqotchilar uchun ilmiy-metodik qo‘llanmalar ishlab chiqish, xalqaro grant loyihalarida ishtirok etish, maqola va tezislar chop ettirish ham markazning asosiy faoliyat yo‘nalishlaridan biri hisoblanadi. 

2024- yilda o’tkazilgan ilmiy seminarlar haqida ma’lumot 

Xodjamqulov Umid Negmatovich

Pеdagogik ta’lim innovatsion klasterining ilmiy-nazariy asoslari.

Raxmanova Muqaddas Qaxramonovna

 

Talabalarda ijtimoiy kompetent-likni rivojlantirishning peda-gogik mexanizmini takomil-lashtirish.

Kadirova Xurshida Abduxalilovna

 

Bo‘lajak o‘qituvchilarning milliy dunyoqarashini shakllantirishni takomillashtirish metodikasi.

Raxmonov Azamat Ruzvonovich

 

Talabalarda milliy iftihor tuyg‘usini shakllantirish mexanizmlarini takomillashtirish.



 HAMKORLIK ALOQALARI

Umumiy pedagogika karedrasi ta’lim sifatini oshirish, zamonaviy pedagogik metodlarni rivojlantirish hamda maktab o‘quvchilari va kasb-hunar ta’limi o‘quvchilariga qo‘shimcha bilim berish maqsadida mahalliy hamkorlik aloqalarini rivojlantirib kelmoqda. Ushbu yo‘nalishda Toshkent viloyati umumta’lim maktablari bilan hamkorlik yo‘lga qo‘yilgan.

  • Oflayn va onlayn seminarlar: Kafedra o‘qituvchilari tomonidan o‘qituvchilar va o‘quvchilar uchun doimiy ravishda seminarlar va mahorat darslari tashkil etilmoqda. Bu tadbirlar zamonaviy lingvodidaktik yondashuvlarni targ‘ib qilish, xorijiy til o‘qitishning innovatsion metodlarini amaliyotga tatbiq etish hamda ta’lim sifatini oshirishga qaratilgan.

Pedagogika fanining samaradorligini oshirish va ta’lim jarayonini takomillashtirishda hamkorlik aloqalari muhim o‘rin tutadi. Umumiy pedagogika sohasida hamkorlik turli ta’lim muassasalari, pedagoglar, tadqiqotchilar va jamiyat vakillari o‘rtasidagi o‘zaro tajriba almashish, ilmiy-tadqiqot ishlari olib borish hamda ta’lim jarayonini zamonaviy talablar asosida tashkil etishga xizmat qiladi.

Hamkorlik aloqalarining asosiy yo‘nalishlari

Ta’lim muassasalari o‘rtasidagi hamkorlik

Maktab, kollej, va oliy ta’lim muassasalari o‘rtasida tajriba almashish.

Ipak yo‘li innovatsiyalar universiteti (Pedagogika-psixologiya va umumta’lim fanlari)

 Kafedra Ipak yo‘li innovatsiyalar universiteti (Pedagogika-psixologiya va umumta’lim fanlari) kafedrasi  bilan hamkorlik aloqalarini yo‘lga qo‘ygan bo‘lib, professor-o‘qituvchilar muntazam ravishda ilmiy va akademik tajriba almashish dasturlarida ishtirok etib kelmoqda.

Janubiy Qozoqiston universiteti 

 Qozoqiston janubiy universiteti bilan hamkorlikda ikki tomonlama shartnoma imzolangan. 

ChDPU delegatsiyasi Qozoqiston janubiy universitetiga tashrif buyurgan, hamkorlikni rivojlantirish bo‘yicha uchrashuvlar o‘tkazilgan.

Shahrisabz davlat pedagogika institutining (Pedagogika fakulteti bilan)

Shahrisabz davlat pedagogika instituti pedagogika fakulteti bilan ta’lim sifatini oshirish, ilg‘or pedagogik texnologiyalarni joriy etish va ilmiy-tadqiqot ishlarini rivojlantirish bo‘yicha faol hamkorlik olib bormoqdamiz.

KAFEDRANING TA’LIM SIFATI VA BAHOLASH TIZIMI

  • Ta’lim sifati nazorati

Umumiy pedagogika kafedrasi ta’lim sifati nazoratini oshirish bo‘yicha ichki va tashqi monitoring tizimlariga tayanadi:

  • Tashqi monitoring

Universitetning Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘yicha ishchi guruhi platformasi  orqali ta’lim sifati muntazam tahlil qilinadi.

Pedagogika fakulteti tarkibidagi Ta’lim sifatini nazorat qilish komissiyasi doimiy ravishda baholash tizimi va ta’lim jarayonini kuzatib boradi.

  • Ichki monitoring

Kafedraning ichki nazorati  o‘qituvchi M.J.Ernazarova tomonidan olib boriladi.

Kafedra yig‘ilishlarida doimiy hisobotlar taqdim etilib, ta’lim jarayonidagi kamchiliklar va takomillashtirish choralari muhokama qilinadi.

 Baholash tizimi

Talabalarni baholash tizimi kafedraning o‘quv dasturlarida batafsil yoritilgan bo‘lib, baholash jarayoni kredit-modul tizimi asosida amalga oshiriladi.

Oraliq baholash: talabalar oraliq nazorat yozma ish shaklida o’tkaziladi. Yozma ish uchun savollar ko‘p variantlilik asosida tayyorlanadi. Har bir variant 3 tadan savolni o’z ichiga oladi.

Oraliq savol namunasi


Yakuniy baholash: Pedagogika fanlaridan yakuniy nazorat ishlari talabalar uchun bir semestr yakuni bo’yicha yozma ish shaklida o’tkaziladi. Yozma ish uchun savollar ko‘p variantlilik asosida tayyorlanadi. Har bir variant 3 tadan 5 tagacha savolni o’z ichiga olgan bo’lib, fan bo’yicha o’tilgan mavzular asosida tuziladi. Talabaning javobi 5 ballik tizimda: 5 – “a’lo”, 4 – “yaxshi”, 3 – “qoniqarli”, 2 – “qoniqarsiz” deb baholanadi.

 Yakuniy nazorat savollari namunasi


Talabalar fikr-mulohazalari va qayta aloqa tizimi

Kafedrada talabalar fikrini tinglash va baholash jarayonining shaffofligini ta’minlash maqsadida qayta aloqa mexanizmi yo‘lga qo‘yilgan.

Apellyatsiya jarayoni: yakuniy nazorat natijalari e’lon qilingandan so‘ng 24 soat ichida, talabalar kafedraning apellyatsiya komissiyasiga murojaat qilish imkoniyatiga ega. Bu jarayon baholash jarayonida yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan noaniqliklarni bartaraf etish va talabalar fikrini inobatga olishga xizmat qiladi.

Doimiy fikr-mulohazalar: talabalarning ta’lim sifati bo‘yicha fikrlarini to‘plash uchun so‘rovnomalar va tahliliy hisobotlar muntazam o‘tkaziladi hamda murojaatlar o‘rganiladi. Bunday natijalar asosida o‘quv jarayonini yanada takomillashtirishga qaratilgan chora-tadbirlar ishlab chiqiladi.

  • Talabalar fikr-mulohazalari va qayta aloqa tizimi

Kafedrada talabalar fikrini tinglash va baholash jarayonining shaffofligini ta’minlash maqsadida qayta aloqa mexanizmi yo‘lga qo‘yilgan.

Apellyatsiya jarayoni: yakuniy nazorat natijalari e’lon qilingandan so‘ng 24 soat ichida, talabalar kafedraning apellyatsiya komissiyasiga murojaat qilish imkoniyatiga ega. Bu jarayon baholash jarayonida yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan noaniqliklarni bartaraf etish va talabalar fikrini inobatga olishga xizmat qiladi.

Doimiy fikr-mulohazalar: talabalarning ta’lim sifati bo‘yicha fikrlarini to‘plash uchun so‘rovnomalar va tahliliy hisobotlar muntazam o‘tkaziladi hamda murojaatlar o‘rganiladi. Bunday natijalar asosida o‘quv jarayonini yanada takomillashtirishga qaratilgan chora-tadbirlar ishlab chiqiladi.

 TALABALAR HAYOTI

Talabalik – inson hayotining eng qiziqarli, sermazmun va unutilmas davrlaridan biridir. Bu davrda yoshlar nafaqat bilim oladilar, balki mustaqil hayotga qadam qo‘yadilar, yangi do‘stlar orttiradilar va turli tajribalar orqali hayotiy saboqlarni o‘rganadilar.

Talabalik yillari erta tongda darslarga shoshilish, kutubxonada uzoq vaqt o‘tirib, referatlar yozish va imtihonlarga tayyorlanish bilan o‘tadi. Lekin bu jarayonda do‘stlar bilan birga bo‘lish, ilmiy va ijodiy tadbirlarda qatnashish, turli klublarga a’zo bo‘lish kabi faoliyatlar ham talabalik hayotining ajralmas qismidir.


Kafedrada individual ta’lim faoliyati yuqori saviyada tashkil etilgan. Talabalar o‘zlarining ilmiy izlanishlarini boshlash va kafedra professor-o‘qituvchilari bilan ilmiy ishlarda hamkorlik qilish uchun mazkur havola orqali ariza topshirishlari mumkin:

 INDIVIDUAL TA’LIM

 Ilmiy faoliyatga yo‘naltirish

Kafedra professor-o‘qituvchilari talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish bo‘yicha individual ta’lim muhitida ishlash uchun maxsus ilmiy planshetlar ishlab chiqqan.

Talabalar o‘z ilmiy maqolalari, tadqiqot ishlari va innovatsion g‘oyalari bilan ilmiy konferensiyalar va loyihalarda ishtirok etishlari mumkin.

O‘qituvchilar ochiq va mahorat darslarini har bir talabaga individual yondashish orqali tashkil qilmoqdalar.


 Ma’naviy-ma’rifiy tadbirlar

Kafedra qoshida talabalar uchun ijtimoiy faollik va ijodiy rivojlanishni qo‘llab-quvvatlash maqsadida to‘garak, turli tanlov va loyihalar yo‘lga qo‘yilgan.

Umumiy pedagogika kafedrasining to‘garak dasturi 

Milliy bayramlar va qadriyatlar asosidagi tadbirlar.


Ushbu tadbirlar orqali talabalar ijtimoiy va madaniy faolligini oshirish, til ko‘nikmalarini mustahkamlash va ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirish imkoniga ega bo‘ladilar.

 KAFEDRA STATISTIKASI VA NATIJALARI

UMUMIY PEDAGOGIKA KAFEDRASINING 2024–2025 YILDAGI 

HISOBOTI

UMUMIY PEDAGOGIKA KAFEDRASI 2024–2025 YILDA AMALGA OSHIRALIDAN ILMIY-USLUBIY ISHLAR REJASI

UMUMIY PEDAGOGIKA KAFEDRASINING MA’NAVIY-MA’RIFIY ISHLAR REJASI

UMUMIY PEDAGOGIKA KAFEDRASI STRATEGIK RIVOJLANTIRSH BO‘YICHA 2024 YIL UCHUN HISOBOTI 

 


BIZ BILAN BOG‘LANISH


Linkdeln