+99871 716-68-05

Tillar:       O'zb       Eng       Рус    

EMAIL POCHTA

Rus tili va adabiyoti ta‘lim metodikasi

Kafedra mudiri: Aleksandra Yekabsons, PhD, dotsent

Rus tili va adabiyoti kafedrasi o‘z faoliyatini 2017-yilda tillar kafedrasi tarkibida boshlagan.

Rus tili va adabiyoti kafedrasi institut Kengashining 2020-yil 31-oktyabrdagi 4-sonli qaroriga asosan mustaqil kafedraga aylantirildi va unga Qosimova A.B. rahbarlik qildi.

2021-yil sentyabr oyidan boshlab rus tili va adabiyoti kafedrasiga A.V. Yekabsons rahbarlik qildi.

Rus tili va o‘qitish metodikasi kafedrasi institut Kengashining 2022-yil 29-iyuldagi 19-sonli qarori asosida tashkil etilgan va unga A.V. Yekabsons rahbarlik qilgan.

Rus adabiyoti metodikasi kafedrasi rus tili va adabiyotini o‘qitish metodikasi kafedrasi deb qayta nomlandi.

Kafedraning maqsad va vazifalari

Kafedra maqsadlari

- yuqori malakali mutaxassislarni tayyorlash

- zamonaviy lingvistik va pedagogik yondashuvlarni hisobga olgan holda rus tilini o‘qitish metodikasini rivojlantirish;

- talabalarda kommunikativ kompetensiyani shakllantirish

- rus tili va adabiyotini o‘qitish sohasida ilmiy tadqiqotlarni rivojlantirish;

- xorijiy ta’lim muassasalari va ilmiy markazlar bilan xalqaro hamkorlikni kengaytirish;

Kafedra vazifalari

- O‘qitishda innovatsion texnologiyalardan, jumladan raqamli resurslar, interaktiv platformalar va multimedia materiallaridan foydalanish.

- rus tili va adabiyotini o‘qitish muammolari bo‘yicha ilmiy tadqiqotlarni tashkil etish

- O‘qituvchilar va talabalar uchun o‘qitish metodikasining dolzarb masalalari bo‘yicha seminarlar, treninglar va mahorat darslarini o‘tkazish

- Xalqaro almashinuv va amaliyot dasturlari orqali o‘qituvchilar va talabalarning akademik harakatchanligini amalga oshirish

- Madaniyatlararo muloqotni rivojlantirish va talabalarning rus tili va adabiyotini o‘rganishga bo‘lgan motivatsiyasini oshirish

Kafedraning ilmiy-tadqiqot yo‘nalishlari

- 10.00.04 - Yevropa, Amerika va Avstraliya xalqlari tillari va adabiyoti

- 10.00.06 - qiyosiy adabiyotshunoslik, chog‘ishtirma tilshunoslik va tarjimashunoslik

- 10.00.11. Til nazariyasi. Amaliy va kompyuter lingvistikasi

- 13.00.02 Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

IKAFEDRA RAHBARIYATI VA PROFESSOR-O‘QITUVCHILAR TARKIBI


Yekabsons Aleksandra Valerevna

kafedra mudiri, PhD, dotsent

ekabsons@cspi.uz


Google Scholar


Web of Science


Kenenbaev Yerkin Toylibaevich f.f.b.d..(PhD)

dotsent

Pargos1@mail.ru

Google Scholar



Tangirova Gulnara Izzetovna

katta

o‘qituvchi

tangirova.@cspi.uz


Web of Science

Google Scholar



 

Polatova Tatyana Djalalitdinovna

o‘qituvchi

polatova.t@cspi.uz


Web of Science

Google Scholar




Ergashev Aslbek Hamza o‘g‘li

o‘qituvchi

ergashev.a@cspi.uz

Web of Science

Google Scholar



Yermetov Suxrob Rustamovich o‘qituvchi

sugarsuhrob1131@gmail.com

Google Scholar



Kafedra ilmiy xodimlari (tadqiqotchilar, doktorantlar)

Polatova Tatyana Djalalitdinovna

13.00.02 Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi

Filolog talabalarni kasbiy tayyorlashda elektron ta'lim resurslaridan foydalanish metodikasi.

Tadqiqotning ilmiy ahamiyati filologik yo'nalishdagi talabalarni kasbiy tayyorlashda elektron ta'lim resurslaridan foydalanishning nazariy usullari va usullarini ishlab chiqish, shuningdek, elektron ta'lim resursini ishlab chiqish va yaratish, keng tarqalgan axborot tizimlaridan biri bo'lgan elektron darslikning ilmiy asoslangan tuzilishini yaratish bo'yicha amaliy tavsiyalarni ishlab chiqishdan iborat.

Tadqiqotning dolzarbligi shundan iboratki, bugungi kunda gipermatnli shaklda o'quv dasturlarini yaratish va ularni faol tarqatish, shuningdek ularni o'quv jarayoniga joriy etish bo'yicha faol jarayon mavjud. Tadqiqotning yangiligi filologiya yo'nalishi talabalari va uning tuzilishining ichki tashkiloti uchun elektron darslikning gipermatnini yaratish bo'yicha tavsiyalarni ishlab chiqishdan iborat bo'ladi.

Ergashev Aslbek Hamza o‘g‘li

10.00.06 – Qiyosiy adabiyotshunoslik, chog‘ishtirma tilshunoslik va tarjimashunoslik

O‘zbek va rus nasrida esse janri badiiyati.

Tadqiqotning ilmiy ahamiyati tahlil qilingan adabiy-badiiy, ilmiy-nazariy manbalar va materiallardan tadqiqotning yakuniy xulosalari sifatida, o'zbek va rus yozuvchilarining mahorati va adabiyot nazariyasi masalalari bo'yicha olib borilgan tadqiqotlarda, XX asrda insho tadqiqotlarini rivojlantirishda va o'zbek nasrida foydalanish imkoniyati bilan belgilanadi. Dissertatsiya, shuningdek, adabiy nutqning kam o'rganilgan tanqidiy erkin janrlarini aniqlashning nazariy masalalarini ishlab chiqishga hissa qo'shadi va ularni tegishli shakllardan ajratishga yordam beradi.

Jahon adabiyotida o'zbek va rus nasrlarida insho janrining badiiyligini o'rganish nafaqat milliy adabiyot rivojlanishining o'ziga xos tomonlarini o'rganishga, balki ushbu janrning roli va ahamiyatini aniqlashga xizmat qiladi. Insho janri xalqaro adabiyotda muhim rol o'ynaydi, chuqur falsafiy mulohazalar, zamonaviy muammolar va shaxsiy fikrlarni yoritish orqali dunyoqarashni shakllantiradi. O'zbek va rus nasrlarida insho janrining badiiyligi muammosini o'rganish jahon adabiy jarayonida muhim o'rin egallagan insho janrining falsafiy va estetik ahamiyatini tushunishga, madaniyatlararo muloqotni rivojlantirishga va janrdagi zamonaviy tendentsiyalarni ochib berishga yordam beradi. Shu bilan birga, ushbu mavzu jahon adabiyotining umumiy rivojlanishiga sezilarli ta'sir ko'rsatadigan tadqiqot sifatida muhimdir.

Ermetov Suxrob Rustamovich

10.00.04 ‒ Yevropa, Amerika va Avstraliya xalqlari tili va adabiyoti

Sergey Shargunov romanlaridagi badiiy tafsilot: turlari va funktsiyalari.

Sergey Shargunov romanlaridagi badiiy tafsilotlarni o'rganish muhim ilmiy ahamiyatga ega, chunki u zamonaviy rus adabiyotining muhim jihatlariga to'xtalib o'tadi. Badiiy tafsilot-bu tasvirni yaratish, matnning semantik to'yinganligi va hikoya chuqurligining asosiy vositasidir. Ushbu mavzuga bag'ishlangan mavjud tadqiqotlarga qaramay, badiiy detallarni zamonaviy proza kontekstida, ayniqsa Shargunov asarlarida ko'rib chiqish yetarlicha o'rganilmagan. Uning "1993", "Katayev", "ura!, O'z, tizimli tahlilni talab qiladigan ramziy va realist detallarning boy arsenalini o'z ichiga oladi. Shargunov ijodidagi badiiy tafsilotlarni tahlil qilish uning mualliflik uslubining xususiyatlarini, rivoyat dunyosini qurish usullarini va zamonaviy adabiyotda realistik an'analarning evolyutsiyasini aniqlashga yordam beradi. Bundan tashqari, badiiy detalning turlari va funksiyalarini o'rganish uning tipologiyasini yaratishga imkon beradi, bu esa uning zamonaviy nasrdagi roli haqidagi tasavvurlarni kengaytiradi.


TA’LIM YO‘NALISHLARI VA O‘QUV DASTURLARI

Ta’lim yo‘nalishi – 60111500 - Ona tili va adabiyoti (rus tili va adabiyoti)


O'quv dasturi

Sillabuslar:

Introduction to Literary Studies

Introduction to the Specialty

Russian Language Workshop

Russian Language Workshop

Russian Oral Folklore


ILMIY IZLANISHLAR

O‘qituvchilarning ilmiy faoliyati 

 

Yekabsons A.V.

 

 Polatova T.D.

  • Maqolalar
  • Tezislar
  • O'quv qo'llanma
  • Monografiya

 

Ergashev A.X.

  • Maqolalar
  • Tezislar
  • O'quv qo'llanma
  • Monografiya


Yermetova S.R.

  • Maqolalar
  • Tezislar

  Talabalarning ilmiy faoliyati

2024-yilda kafedra talabalari tomonidan xalqaro va respublika konferensiyalari to‘plamlarida 270 ta tezis chop etildi, jumladan:

- "Ta’lim tizimida innovatsion va raqamli texnologiyalarni qo‘llash muammolari,"

- "Ta’limda raqamli transformatsiya: hozirgi holati va istiqbollari,"

- "Zamonaviy ta’lim va ma’naviy-axloqiy tarbiyaning dolzarb masalalari,"

- "Ozod, obod va qudratli yangi O‘zbekistonni barpo etishning ijtimoiy-siyosiy va falsafiy muammolari,"

- "Pedagoglarning ehtiyojlariga asoslangan uzluksiz kasbiy rivojlanish tizimi: ilg‘or tajribalar va rivojlanish istiqbollari."


Kafedraning 2022-yildagi ilmiy-tadqiqot faoliyati yakunlari to'g'risida hisobot.

Kafedraning 2023-yildagi ilmiy-tadqiqot faoliyati yakunlari to'g'risida hisobot.

Kafedraning 2024-yildagi ilmiy-tadqiqot faoliyati yakunlari to'g'risida hisobot.

TALABALAR HAYOTIDAN

IQTIDORLI TALABALAR BILAN ISHLASH VA KLUBLAR FAOLIYATI

Iqtidorli talabalar bilan ishlash ularning salohiyatini ochish, ijodiy tashabbuslarni qo'llab-quvvatlash va ilmiy fanlarni chuqur o'rganishga qaratilgan o'quv jarayonining muhim qismidir. Ushbu faoliyat doirasida individual va guruh yondashuvlaridan foydalaniladi, shuningdek, ilmiy va ijodiy muammolarni hal qilish uchun iqtidorli yoshlarni birlashtirgan talabalar klublari rivojlanmoqda.

Talabalar akademiyasi tarkibida quyidagi klublar faoliyat yuritadi:

- "Adabiy yashash xonasi" - rahbar Tangirova G. I.,

- "FiPP" - rahbar Polatova I. E.,

- "Pedagog-novator" - rahbarlar Ergashev A. X., Ermetov S. R.

Darslar har hafta o‘tkazilib, yo‘nalish talabalari shug‘ullanadi.


KAFEDRADA INDIVIDUAL TA’LIM TIZIMI TASHKIL ETILGAN.

Ilmiy faoliyatga yo‘nalganlik

✔ Kafedra professor-o‘qituvchilari tomonidan talaba va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga jalb etishga yo‘naltirilgan individual ta’lim muhitida ishlash uchun maxsus ilmiy planshetlar ishlab chiqildi.

✔ Ilmiy konferensiya va loyihalarda talabalar o‘zlarining ilmiy maqolalari, tadqiqot ishlari va innovatsion g‘oyalari bilan ishtirok etishlari mumkin

 Talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish

Oliy ta’lim muassasalarida olib borilayotgan ma’naviy-ma’rifiy ishlar talabalarda ma’naviy-madaniy qadriyatlarni shakllantirish, ma’naviy-axloqiy qadriyatlarga yo‘naltirilgan mas’uliyatli fuqaroni tarbiyalashda muhim ahamiyat kasb etadi.

Ma’naviy-ma’rifiy ishlar doirasidaquyidagi tadbirlar o‘tkazildi:

 Buyuk o‘zbek shoiri va mutafakkiri Alisher Navoiyga bag‘ishlangan tadbir talabalarni ulug‘ zotning hayoti va ijodi bilan chuqur tanishtirish, shuningdek, yoshlarda O‘zbekiston madaniy merosi bilan faxrlanish tuyg‘usini tarbiyalash maqsadida o‘tkazildi. Alisher Navoiy o‘zbek adabiyoti va madaniyati tarixida alohida o‘rin tutadi, uning asarlari bugungi kunda ham dolzarb va ahamiyatli bo‘lib qolmoqda.

Tadbirning asosiy maqsadlari quyidagilar edi:

• Talabalarni Alisher Navoiyning tarjimayi holi, ijodi va falsafasi bilan tanishtirish.

• Uning adabiy merosini o‘rganishga qiziqishni oshirish.

• Yoshlarda O‘zbekiston madaniy merosiga hurmat va iftixor tuyg‘usini shakllantirish.

• Navoiy asarlaridagi yuksak axloqiy va ma’naviy qadriyatlarni targ‘ib qilish.

Xotira va qadrlash kuniga bag‘ishlangan tadbir. Tadbirdan ko‘zlangan maqsad - Ulug‘ Vatan urushi qahramonlari xotirasini yod etish, talabalar va o‘qituvchilar o‘rtasida Vatanimizdan faxrlanish va faxriylarga hurmat tuyg‘usini shakllantirishdan iborat.

Vazifalar:

• Madaniy-ma’rifiy tadbirlarni tashkil etish;

• talabalarni G‘alabani xotirlash bilan bog‘liq tadbirlarda ishtirok etishga jalb qilish;

• Yoshlarda vatanparvarlik tuyg‘usi va tarixiy xotirani mustahkamlash.

TALABALAR TURAR JOYIDA ISHLASH

O‘tkazilgan tadbirlar

 Madaniy-ma’rifiy tadbirlar:

• Sog‘lom turmush tarzi va shaxsiy rivojlanish bilan bog‘liq mavzularda ma’ruzalar.

• Talabalar ishtirokidagi konsert va kechalar.

 Profilaktika va talabalar bilan ishlash:

• Huquqbuzarliklar profilaktikasi bo‘yicha suhbatlar o‘tkazish.

• Qo‘shimcha e’tibor talab qiladigan talabalar bilan individual ishlash.

• O‘zbekiston Respublikasi Davlat bayrog‘i qabul qilingan kun munosabati bilan "Zakovat" intellektual o‘yini.

• 2024-yil 4-dekabr kuni "Konstitutsiya har birimizning hayotimizda" mavzusida muhokama o‘tkazildi

HAMKORLIK

Rus tili va adabiyotini o‘qitish metodikasi kafedrasi chet tillarni o‘qitish sifatini oshirish, zamonaviy pedagogik usullarni takomillashtirish, maktab o‘quvchilari va kasb-hunar ta’limi muassasalari talabalariga qo‘shimcha bilim berish maqsadida mahalliy hamkorlikni rivojlantiradi. Bu borada Toshkent viloyatidagi umumta’lim maktablari bilan hamkorlik yo‘lga qo‘yildi:

✅ O‘quv-uslubiy ishlar;

✅ Ilmiy-tadqiqot ishlari;

✅ Ma’naviy-ma’rifiy ishlar

Xalqaro akademik hamkorlik doirasida kafedra M.Avezov nomidagi Janubiy Qozog‘iston universiteti (Qozog‘iston Respublikasi, Chimkent shahri) bilan faol hamkorlik qilmoqda. Ushbu hamkorlik ta’lim sifatini oshirish, ilmiy tadqiqotlarni rivojlantirish va har ikki tomon professor-o‘qituvchilari va talabalari o‘rtasida tajriba almashishga qaratilgan.

KAFEDRANING TA’LIM SIFATI VA BAHOLASH TIZIMI

1) Ta’lim sifatini nazorat qilish

Rus tili va adabiyotini o‘qitish metodikasi kafedrasi ta’lim sifatini oshirish uchun quyidagi ichki va tashqi monitoring tizimlariga tayanadi:

✅ Tashqi monitoring

• Ta’lim sifati universitetning ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘yicha ishchi guruhi platformasi orqali muntazam ravishda tahlil qilinadi.

• Gumanitar fanlar fakulteti tarkibiga kiruvchi Ta’lim sifatini nazorat qilish komissiyasi baholash tizimi va ta’lim jarayonini doimiy ravishda kuzatib boradi.

✅ Ichki monitoring

• Kafedrada ichki nazorat dos. E.T. Kenenbayev tomonidan amalga oshiriladi.

• Kafedra yig‘ilishlarida muntazam ravishda hisobotlar taqdim etiladi, o‘quv jarayonidagi kamchiliklar muhokama qilinadi.

 Talabalarning reyting tizimi va baholash mezonlari.

o'qituvchilar faoliyatini monitoring qilish

 KAFEDRA STATISTIKASI VA NATIJALARI

  • Kafedraning yillar bo‘yicha reytingi
  • 2021 – 16,93
  • 2022 – 22,16

2023 – 26,33

2024 – 28.17

2023-2024 o'quv yili uchun rus tili va adabiyotini o'qitish metodikasi kafedrasi HISOBOTI.

2024 yil uchun rus tili va adabiyotini o'qitish metodikasi kafedrasining strategik rivojlanishning o'rta muddatli dasturi to'g'risida HISOBOT

 

Chirchiq davlat pedagogika universitetining gumanitar fanlar fakulteti rus tili va adabiyotini o'qitish metodikasi kafedrasining 2025 yilga mo'ljallangan strategik rivojlanish “Yo'l xaritasi”.

 


Kontakt axboroti

Manzil: Toshkent viloyati, Chirchiq shahri, Lomonosov ko‘chasi, 1-uy, "A" korpus, 204-xona

Lit.RA@cspi.uz

lit_ra_chdpu (https://www.instagram.com/lit_ra_chdpu?igsh=dW95MWkzbG9xbWU=)