Tashkil etilgan yili: 2019
Kafedra Chirchiq davlat pedagogika universitet Kengashining 2019-yil 29-avgustidagi 1-sonli qaroriga muvofiq “Aniq va tabiiy fanlar” fakulteti tarkibida “Kimyo” kafedrasi nomi bilan tashkil etilgan. Bugungi kunda kafedra mutaxassisligi kimyo va kimyo bo’lmagan yo’nalishlar uchun kimyoni o‘qitish bilan shug‘ullanadi.
KAFEDRANING MAQSADI VA VAZIFALARI
Kafedraning missiyasi: Kimyo kafedrasining asosiy vazifasi talabalarning ilg‘or kimyoga bo’lgan ko‘nikmalarini rivojlantirish hamda madaniyatlararo muloqot kompetensiyasini shakllantirishdan iborat.
Maqsadlarimiz:
✔Universitetni Pedagogik taʼlim innovatsion klasteri asosida rivojlantirish
✔Xalqaro standartlarga muvofiq yuqori malakali, raqobatbardosh mutaxassislarni tayyorlash kimyo soxasida fundamental va amaliy tadqiqotlarni faollashtirish
✔Kimyo kafedrasida tashkil etilgan ilmiy laboratoriyasida ilmiy ishlarni rivojlantirish orqali IPK ilmiy maktabini yaratish, kimyo fanini o'qitish va o'rgatish usullarini takomillashtirish
Kimyo kafedrasining o‘rta muddatli strategik rivojlantirish dasturi
O‘QUV DASTURLARI
Kafedra bakalavir bosqichi talabalariga kimyoni o‘qitish bo‘yicha darslar olib boradi.
2-kurs o‘quv dasturlari
60110800- Kimyo Analitik kimyo
3-kurs o‘quv dasturlari
60110800- Kimyo Biorganik kimyo
60110800- Kimyo Kimyoviy texnologiyalari kimyo
4-kurs o‘quv dasturlari
60110800- Kimyo Materialshunoslik kimyo
60110800- Kimyo Oziq ovqatlar kimyo
60110800- Kimyo Modda tuzulishi va kvant kimyosi kimyo
MAGISTRATURA YO‘NALISHI
70110801 – Aniq va tabiiy fanlarni o‘qitish metodikasi (Kimyo) yo‘nalishi
Kimyo kafedrasi tarkibi
Kurbanova Aypara Djoldasovna k.f.n., dots. Kafedra mudiri |
|||
Komilov Qamariddin Urinovich t.f.n., dots. |
|
||
|
Allayev Jumaqul k.f.n., dots. |
||
|
Ziyadullayev Mirjalol Egamberdi o’g’li k.f.n.dots. (PhD) |
|
|
|
G’aniyev Pirnazar Xudoynazarovich k.f.n., dots. (PhD) |
Google Scholar |
|
|
Yodgorov Baxtiyor Orziqulovich Katta o‘qituvchi |
||
|
Xasanova Nargiza Ismagilovna Katta o‘qituvchi |
|
|
|
Qurbonova Muattar Erkinovna Katta O‘qituvchi |
|
|
|
Niyozov Xabibullo Abdullayevich Katta o‘qituvchi |
|
|
|
Mirzaraximov Axmadjon Abduqaxarovich O‘qituvchi |
||
|
Matyakubov Azamat Quvondikovich Katta o’qituvchi |
|
|
|
Nurmatov Doston Uralovich O‘qituvchi |
Google Scholar
|
Chirchiq davlat pedagogika universiteti “Kimyo” kafedrasining uzoq va oʻrta muddatga moʻljallangan Strategik rejasi.
Kimyo kafedrasi Strategik rejasining tavsifi.
Chirchiq davlat pedagogika universiteti Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 27 iyulda “Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika institutini tashkil qilish toʻgʻrisida”gi PQ-3152 sonli qarori bilan tashkil etilgan. Kimyo kafedrasi Chirchiq davlat pedagogika universiteti kengashining 2019 yil 29- avgustdagi 1-son qaroriga asosan Aniq va tabiiy fanlar tarkibida tashkil etilgan. Xozirda kimyo kafedrasi Fizika va kimyo tarkibida faoliyat yuritib kelmoqda. Xozirgi kunda kimyo fani bo`yicha respublikamizda ilgʻor xorijiy tajriba va xalqaro standartlar darajasiga mos oliy ma'lumotli pedagogik kadrlar tayyorlash tizimini tashkil etish va uni raqamlashtirish texnologiyalari yordamida yanada takomillashtirish orqali ta'lim sifatini yuqori darajaga olib chiqish boʻyicha ishlar amalga oshirilmoqda.
Kafedraning strategik missiyasi - Xalqaro standartlarga muvofiq yuqori malakali, rakobatbardosh mutaxassislarni tayyorlash; kimyo soxasida fundamental va amaliy tadqiqotlarni faollashtirish.
Kafedraning strategik maqsadi – professor-o’qituvchilar tarkibini yuqori darajada ushlab turgan holda o’quv jarayoni va ilmiy tadqiqotlar sifatini oshirishdan iborat.
Kafedraning istiqbolli nigohi – Kafedraning respublika miqyosida o’quv va ilmiy markaz sifatida shakllanishi
Fakultetning shiori – «Uchites uchitsya», «O`rganishni o`rganing”
Kimyo kafedrasi Strategik rejasining oʻrta muddatga moʻljallangan asosiy yoʻnalishlari.
Respublikamizda pedagogik ta'lim tizimini rivojlantirishni asosiy yoʻnalishlari boʻyicha qator ijobiy natijalar qoʻlga kiritilgan. Xususan, pedagogik ta'lim klassifikatorlari takomillashtirilgan, pedagogik ta'lim mazmuni yangilanib bormoqda, ta'lim tizimi mutaxassislarining kasbiy tayyorlanishi boʻyicha ta'limning axborot muhiti va ilmiy-metodik ta'minoti boyitilmoqda va shu bilan birga maktabgacha ta'lim tizimini yanada takomillashtirish, bolalarni maktabga tayyorlash darajasini tubdan yaxshilash, ta'lim-tarbiya jarayoniga zamonaviy ta'lim dasturlarini tatbiq etish, yoshlarni har tomonlama intellektual, ahloqiy, estetik va jismoniy qobiliyatlarini rivojlantirish borasida ta'lim muassasalarini malakali pedagog kadrlar bilan ta'minlash yoʻnalishlarida qator dolzarb masalalar mavjud.
Yuqoridagi keltirilgan yutuqlar, muammolar va universitet oʻzining oldiga qoʻygan maqsaddan kelib chiqib, kafedra oʻzining sayharakatlarini uzluksiz pedagogik ta'lim tizimini rivojlantirishning quyidagi asosiy yoʻnalishlariga qaratadi:
Maqsadga qaratilgan yoʻnalish: Kimyo kafedrasida tashkil etilgan ilmiy laboratoriyasida ilmiy ishlarni rivojlantirish orqali IPK ilmiy maktabini yaratish, kimyo fanini o`qitish va o`rgatish usullarini takomillashtirish
Hamkorlikka qaratilgan yoʻnalish: Rossiya, Qozog`iston OTM va ITI bilan yakin xamkorlikda ishlash. OʻzR FA OʻMKI va bioorganika institutlari bilan xamkorlik o`rnatish. Toshkent viloyati Chirchiq shaxar maktablari faoliyatini o`rganish va amaliy yordam ko`rsatish, har xil mavzularda master-klass, seminar-trening tashkil etish.
Kafedra Strategik siyosatining asosiy tamoyillari.
Universitet oʻzining asosiy yoʻnalishlari boʻyicha faoliyatini tashkil etishda quyidagi tamoyillarga amal qiladi:
ta'lim muassasalari, jamoat tashkilotlari va ishlab chiqarish korxonalari ijtimoiy hamkorligi;
raqobatbardoshlik (bitiruvchilarini samarali kasbiy faoliyatga tayyorlashda nazariy va amaliy bilimlar yagonaligida ta'minlash);
optimallashtirish (moliyaviy harajatlarni qisqartirgan holda uzluksiz pedagogik ta'lim tizimida samaradorlikni oshiruvchi jarayonlarni qayta loyihalash);
an'ana va innovasiyalar uygʻunligi (pedagogik fan va amaliyot yutuqlari asosida uzluksiz pedagogik ta'lim tizimidagi oʻzgarishlarni loyihalash);
pedagogik ta'limning uzluksizligi (pedagogik kafedra davomida kasbiy rivojlanishni ta'minlovchi oʻzaro mutanosib va tabaqalashtirilgan turli pogʻona va darajadagi ta'lim dasturlari tizimini shakllantirish);
umumiy oʻrta, oʻrta maxsus, oliy pedagogik ta'lim, oliy ta'limdan keyingi hamda qoʻshimcha ta'limi izchilligidan (psixologog-pedagogik tamoyillar yagona tizimiga tayanish, ta'lim dasturlarini oʻzlashtirishda izchillik va ketma-ketlik, yagona axborot-ta'lim maydoni) iborat.
Kafedraning oʻrta muddatli strategik rejasining birinchi bosqichida (oʻrta muddat 2022-2025 yy) marketing tadqiqotlari yoʻnalishlari.
Maqsadga yoʻnaltirilgan – resurslarni umumlashtirish va universitetni insoniyatning barqaror rivojlanish masalalari bilan bogʻliq muammolari va murakkabliklarini etakchi oʻrinda turishini ta'minlashga qaratilgan tadqiqotlar;
Hamkorlikka yoʻnaltirilgan – yetakchi xorijiy universitetlar, ilm-fan va ta'lim hamda yuqori texnologiyalar bilan jihozlangan tashkilotlar bilan ta'lim va ilmiy tadqiqotlar boʻyicha oʻzaro manfaatli hamkorlik va integrasiyani yaxshilashga qaratilgan tadqiqotlar.
Kafedraning uzoq va oʻrta muddatli strategiyasining asosiy ustivor vazifalari
Ilgʻor ilmiy tadqiqotlar olib borish
Pedagogik kasbning yuqori ijtimoiy-madaniy burchini bajarishda, ya'ni hozirgi zamon pedagogik normalar sharoitida kasbiy vazifalarni kompetentlik asosida hal etishda, ta'lim mutaxassislarini tayyorlashda, qayta tayyorlash va malakasini oshirishda, keng dunyoqarash va ma'naviy-axloqiy faoliyatni ilgʻor axborot texnologiyalari bilan yahlit xolda olib borishni taqozo etadi. Ta'lim standartlarida bu yahlitlik boʻlajak ta'lim mutaxassisida uch guruh kompetensiyalarni shakllantirish orqali ta'minlanadi. Bular:
akademik – oʻqish, bilish va bilim olish koʻnikmalarni oʻz ichiga oluvchi;
ijtimoiy-shaxsiy – madaniy qadriyatlarga tayangan holda jamiyat va davlatning gʻoyaviy, axloqiy qadriyatlariga doir bilimlar va ularga amal qilish yoʻllarini oʻrganishni oʻz ichiga oluvchi;
kasbiy – tanlangan kasbiy faoliyat sohasida vazifa echimini topish, unda raqamli texnologiyalarni qoʻllay olish, reja tuzish hamda ular ijrosini ta'minlash layoqatini oʻz ichiga oluvchi kompetensiyalardir
PTIK doirasidagi ilmiy tadqiqot yoʻnalishlari quyidagilar xisoblanadi:
1. Ilgʻor ilmiy tadqiqotlarga tayangan holatda kimyo sohasidagi fundamental tadqiqot natijalarini ta'lim jarayoniga tadbiq qilish;
2. Zamonaviy ilmiy kimyo laboratoriyasi ishlab chiqiladi va amaliyotga tadbiq etish;
3. Kafedraning respublika miqyosida uzviy va ilmiy markaz sifatida shakllanishi.
Zamonaviy pedagogga milliy-madaniy an'analarni va shu asosda jamiyat ahilligini saqlash kabi oʻziga xos alohida vazifalar yuklatiladi. Shuning uchun ham pedagog oʻzining kuch va gʻayratini nafaqat ta'lim, balki tarbiya jarayoniga ham sarflamogʻi lozim. Tarbiya sohasida quyidagi kompetensiyalar muhim sanaladi:
globallashgan zamonda bolalarni ma'naviy-axloqiy tarbiyalashga tayyorgarlik; ijtimoiy ahamiyatga ega tashabbuslarni tashkil etish (volontyorlik faoliyati, hayriya aksiyalari va boshqalar);
oʻquvchilar orasida sogʻlom gʻoyani targʻib qilish tajribasiga ega boʻlish, sogʻlom hayot tarzi, zararli odatlar, tajovuzkorlik ayanchli oqibatlarni oldini olish boʻyicha koʻnikmalarni rivojlantirish.
Ta'lim mutaxassislarini tayyorlash oʻquvchilarda barcha kompetensiyalar uygʻunligida bilim va koʻnikmalarni shakllantiruvchi vosita, shaxsiy, ijtimoiy, kasbiy xarakterdagi masalalarni hal qilish, koʻp qirrali qobiliyat kabi xarakterlarni integrallashgan natijaviy yutuqlarini ta'minlashi zarur.
Zamonaviy pedagogik ta'lim mazmuni ochiq va doimiy rivojlanishda boʻlishi, boʻlajak pedagoglarda samarali pedagogik faoliyatni amalga oshirishga qaratilgan ijobiy muhit yaratishi, mustaqil ta'lim va tarbiyaga qiziqish ragʻbatini uygʻotishi, variativ va invariant komponentlarni qamrab olishi, pedagogik tizim va faoliyat genezisini aks ettirishi, shaxs va jamiyatning istiqbol talablariga moslashishi, umumbashariy bilimlarning fanlararo xususiyatlarini aks ettira olishi, uzluksiz pedagog ta'lim muhitida oʻz oʻrnini topa olishi lozim.
Rejalashtirilgan natijalar quyidagilardan iborat:
-pedagogik ta'limning maqsadi - yangi dolzarb kompetensiyalarga ega zamonaviy pedagoglar kadrlarni shakllantirish;
-ijtimoiy moslashgan, yangi kompetensiyalarni oʻzida mujassamlashtirgan va uzluksiz pedagogik ta'limning barcha bosqichlaridagi ta'lim standartlari va kompetentlik modellarini belgilovchi pedagogning kasbiy standartini ishlab chiqish;
-pedagogik ta'limning yangi ta'lim standartlari va yangilangan oʻquv va dasturiy hujjatlar yaratish;
ta'lim standartlarining yangi ilmiy va metodik ta'minotini yoʻlga qoʻyish.
Bu natijalarga kafedra tomonidan ustivorligiga muvofiq tanlab olingan va oʻzida xalqaro darajadagi ilmiy tadqiqotlar olib boruvchi eng samarali ilmiy (ijodiy) jamoalarni jamlagan “Ilgʻor tadqiqot markazlari (ITM)” orqali erishiladi. Bunday ITMlar sifatida quyidagilarni keltirish mumkin:
- Talabalarning eksperimental koʻnikmalarini rivojlantirish metodikasi
- Interpolimer komplekslar va fosfogips asosida kompozision materiallarni oʻrganish.
ITM faoliyatining samaradorligini baxolash me'zonlari - ilmiy tadqidot va ta'lim faoliyati koʻlamini, moliyaviy barqarorlikni, nashr faoliyatini baholash, etakchi xorijiy olimlarni jalb qilish, xorijiy etakchi oliy o`quv yurtlari bilan qo`shma ilmiy loyihalar va ta'lim dasturlarini amalga oshirish, yuqori malakali kadrlar tayyorlash, ilmiy- innovasion loyihalarni amalga oshirishga talabalar va doktorantlarni jalb qilish, hamda intellektual mulk ob'ektlarini yaratish va tijoratlashtirish kabilarni o`z ichiga oladi.
ITM faoliyatini amalga oshirishda ilmiy raxbar sifatida yuqori ilmiy metrik koʻrsatkichlarga ega taniqli olimlar tayinlanadi va ularga faoliyatni mustaqil boshqarish va jamoani shakllantirish xuquqi beriladi. Bu ma'lum darajada faoliyatni alohida olib borishni ta'minlaydi va universitetning har qanday boʻlimi va laboratoriyasining, shuningdek, integrasiya boʻyicha hamkorlarning, shu jumladan xorijiy universitetlar va ilmiy-tadqiqot markazlarining intellektual potensiallari va texnologik kompetensiyalarini jalb qilish imkonini beradi.
Kafedraning oʻrta muddatli strategik rejasi bo`yicha 2025 yilga borib nashr etish faolligi koʻrsatkichlari, ya'ni Web of Science va Scopus bazasiga kirgan jurnallardagi nashrlari soni har bir ilmiy-pedagogik xodimga – 0.8 tani, bir nafar ilmiy-pedagogik xodimning ilmiy ishlariga qilingan iqtiboslarning oʻrtacha soni - 1 tani, xorijiy olimlar bilan xamkorlikda nashrlarning ulushi - 10% ni tashkil etishi lozim.
Uzoq muddatli strategik reja bo`yicha 2030 yilga borib Web of Science va Scopus bazasiga kirgan jurnallardagi nashrlari soni har bir ilmiy-pedagogik xodimga - 1 tadan, bir nafar ilmiy-pedagogik xodimning ilmiy ishlariga qilinadigan iqtiboslar soni - 1 tani, xorijiy olimlar bilan hamkorlikda nashrlarning ulushi - 20%ni tashkil etishi nazarda tutiladi.
ILMIY-METODIK MARKAZ
KAFEDRANING TA’LIM SIFATI VA BAHOLASH TIZIMI
Ta’lim sifati nazorati
Kimyo kafedrasi ta’lim sifati nazoratini oshirish bo‘yicha ichki va tashqi monitoring tizimlariga tayanadi:
- Tashqi monitoring
Universitetning Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘yicha ishchi guruhi platformasi orqali ta’lim sifati muntazam tahlil qilinadi.
- Ichki monitoring
Kafedraning ichki nazorati katta o‘qituvchi B.O.Yodgorov tomonidan olib boriladi.
Kafedra yig‘ilishlarida doimiy hisobotlar taqdim etilib, ta’lim jarayonidagi kamchiliklar va takomillashtirish choralari muhokama qilinadi.
Baholash tizimi
Talabalarni baholash tizimi kafedraning o‘quv dasturlarida ba`tafsil yoritilgan bo‘lib, baholash jarayoni kredit-modul tizimi asosida amalga oshiriladi.
Oraliq baholash: talabalar oraliq nazorat uchun test va yozma imtihon topshiradilar, bu esa ularning fikirlash ko‘nikmalarini tekshirish imkonini beradi.
Yakuniy baholash: yakuniy nazorat asosiy ko‘nikmalar (bo‘yicha baholanadi.
Talabalar fikr-mulohazalari va qayta aloqa tizimi
Kafedrada talabalar fikrini tinglash va baholash jarayonining shaffofligini ta’minlash maqsadida qayta aloqa mexanizmi yo‘lga qo‘yilgan.
Apellyatsiya jarayoni: yakuniy nazorat natijalari e’lon qilingandan so‘ng 24 soat ichida, talabalar kafedraning apellyatsiya komissiyasiga murojaat qilish imkoniyatiga ega. Bu jarayon baholash jarayonida yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan noaniqliklarni bartaraf etish va talabalar fikrini inobatga olishga xizmat qiladi.
Doimiy fikr-mulohazalar: talabalarning ta’lim sifati bo‘yicha fikrlarini to‘plash uchun so‘rovnomalar va tahliliy hisobotlar muntazam o‘tkaziladi hamda murojaatlar o‘rganiladi. Bunday natijalar asosida o‘quv jarayonini yanada takomillashtirishga qaratilgan chora-tadbirlar ishlab chiqiladi.
HAMKORLIK ALOQALARI
Kimyo kafedrasi kimyo o`qitish ta’limi sifatini oshirish, zamonaviy pedagogik metodlarni rivojlantirish hamda maktab o‘quvchilari va kasb-hunar ta’limi o‘quvchilariga qo‘shimcha bilim berish maqsadida mahalliy hamkorlik aloqalarini rivojlantirib kelmoqda. Ushbu yo‘nalishda Toshkent viloyati umumiy o‘rta ta’lim maktablari hamda Parkent tumani kasb-hunar maktabi bilan hamkorlik yo‘lga qo‘yilgan.
- Oflayn va onlayn seminarlar: Kafedra o‘qituvchilari tomonidan o‘qituvchilar va o‘quvchilar uchun doimiy ravishda seminarlar va mahorat darslari tashkil etilmoqda. Metodik ko‘mak va tajriba almashish: Hamkor maktab va kasb-hunar maktablarida ingliz tili o‘qitish metodikasi bo‘yicha maslahat va treninglar muntazam tashkil etilib, mahalliy o‘qituvchilarning malakasini oshirish hamda o‘quvchilarning kimyo bilimlarini rivojlantirishga hissa qo‘shilmoqda.
Ilmiy faoliyatga yo‘naltirish
Kafedra professor-o‘qituvchilari talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish bo‘yicha individual ta’lim muhitida ishlash uchun maxsus ilmiy planshetlar ishlab chiqqan.
Talabalar o‘z ilmiy maqolalari, tadqiqot ishlari va innovatsion g‘oyalari bilan ilmiy konferensiyalar va loyihalarda ishtirok etishlari mumkin.
KAFEDRA STATISTIKASI VA NATIJALARI
Kimyo kafedrasi strategik rivojlantirish bo‘yicha 2025-yil uchun |