BOSHLANG‘ICH TA’LIM METODIKASI KAFEDRASI
Tashkil etilgan yili: 2017
Manzil: Toshkent viloyati, Chirchiq davlat pedagogika universiteti, 1-bino, 16-xona.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 27-iyuldagi PQ-3152 sonli “Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika institutini tashkil etish to‘g‘risida”gi Qaroriga asosan institut tashkil etildi. Institut faoliyat boshlagan dastlabki davrda Pedagogika fakulteti tarkibida Maktabgacha va boshlang‘ich ta’lim sporti kafedrasi ochildi.
2021-2022 o‘quv yilida Toshkent viloyati Сhirchiq davlat pedagogika instituti Kengashining 2021-yil 23-avgustda 1-sonli qaroriga muvofiq Boshlang‘ich ta’lim fakulteti “Boshlang‘ich ta’lim metodikasi” kafedrasi bo‘lib ajralib chiqdi va faoliyat ko‘rsata boshladi.
KAFEDRANING MAQSADI VA VAZIFALARI
Kafedraning maqsadi: Zamonaviy pedagogik texnologiyalar va innovatsion yondashuvlar asosida boshlang‘ich ta’lim sifati va samaradorligini oshirish, talabalarni kasbiy va metodik jihatdan yuqori saviyada tayyorlash, ilmiy tadqiqotlar olib borish hamda boshlang‘ich ta’lim tizimiga samarali metodik qo‘llanmalarni ishlab chiqish.
Vazifalari:
✔ Boshlang‘ich ta’limda xorijiy tajriba va yangi pedagogik texnologiyalarni o‘rganish va tadbiq etish.
✔ Boshlang‘ich ta’limning dolzarb masalalariga oid ilmiy tadqiqotlar olib borish.
✔ Xalqaro maydonda hamkorlikni yo‘lga qo‘yish va o‘quvchilarning bilimlarini rivojlantirishga qaratilgan loyihalarni amalga oshirish.
✔ Talabalarning kasbiy tayyorgarligini oshirish va ularni amaliyotga yo‘naltirish.
TA’LIM YO‘NALISHLARI VA O‘QUV DASTURLARI
Kafedra bakalavriat va magistratura bosqichi talabalariga boshlang‘ich ta’limga oid darslar olib boradi.
- Fakultetda quyidagi ta’lim yo‘nalishlarida ta’lim beriladi.
- Bakalavr:
- 5111700 - Boshlang‘ich ta’lim va sport-tarbiyaviy ish;
- 60110500 - Boshlang‘ich ta’lim;
- 60110400 - Boshlang‘ich ta’lim;
- Magistratura:
- 70110401 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (Boshlang‘ich ta’lim)
Kafedraning o‘quv dasturlari:
Bakalavriat dasturlari
- Boshlang‘ich ta’limda tarbiya fani - Boshlang‘ich ta’limda tarbiya fani
- Boshlang‘ich ta’lim pedagogikasi - Boshlang‘ich ta’lim pedagogikasi
- Husnixat o‘qitish texnologiyasi - Husnixat o‘qitish texnologiyasi
- Texnologiya ta’limi va uni o‘qitish texnologiyasi - Texnologiya ta’limi va uni o‘qitish texnologiyasi
- Pedagogik mahorat - Pedagogik mahorat
Magistratura dasturlari:
- Ilmiy tadqiqot metodologiyasi - Ilmiy tadqiqot metodologiyasi
- Uzluksiz ta’limdagi tendensiyalar va zamonaviy yondashuvlar - Uzluksiz ta’limdagi tendensiyalar va zamonaviy yondashuvlar
- Pedagogik kompetentlik - Pedagogik kompetentlik
ILMIY-TADQIQOT YO‘NALISHLARI VA LOYIHALAR
“Boshlang‘ich ta’lim metodikasi” kafedrasi ilmiy-tadqiqot faoliyatida bir qator strategik yo‘nalishlarda ish olib bormoqda. Quyidagi yo‘nalishlar zamonaviy ta’lim talablariga javob beruvchi ilmiy tadqiqotlar olib borish, milliy va xalqaro ilmiy hamjamiyat bilan hamkorlikni kengaytirish hamda amaliy natijalarga erishishni maqsad qilgan:
Universitet rektorining 2021 yil 5 iyuldagi 01-180-sonli “Institutda ilmiy salohiyatni oshirish, ilm-fan va innovatsiyani rivojlantirish to‘g‘risida”gi buyrug‘i chiqarilgan bo ‘lib, buyrug‘ga asosan kafedra qoshida “Kelajak o‘qituvchisi-ilmiy tadqiqot laboratoriyasi” tashkil etilgan bo‘lib, ushbu laboratoriyada quyidagi professor-o‘qituvchilar tadqiqot ishlarini olib borishmoqda:
- Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini bilimini baholash – ushbu yo’nalishda kafedramizda Jazira Jansaitova - xalqaro baxolash dasturlari asosida diagnostik korreksiyalash masalalarining nazariy asoslari (boshlang‘ich ta’lim misolida) mavzusida tadqiqotlar olib bormoqda.
- Ta’lim metodikasi mexanizmlari – ushbu yo’nalish doirasida Jabborova O.M. - Boshlang‘ich ta’lim metodikasini takomillashtirishning innovatsion mexanizmlari va Tashpulatova D.M. - Boshlang‘ich ta’limda klaster yondashuv asosida o‘quv fanlarini integratsion o‘qitish mexanizmlarini takomillashtirish mavzularda tadqiqotlar olib bormoqda.
- Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini bilim darajasini oshirish – ushbu yo‘nalishda - umumiy o‘rta ta’lim maktablari o‘quvchilarining tabiiy-ilmiy tafakkurini rivojlantirish metodikasi (Ochilov Fariddun), boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida darsga ijobiy munosabatlarni shakllantirish va rivojlantirish texnologiyalari (Nurmatova Shaxnoza), Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining 4 K xalqaro modeli bo‘yicha kreativlik va kretisizm ko‘nikmalarini shakllantirish mexanizmlarini takomillashtirish (Sayliyeva Mashkura), Boshlang‘ich sinflarda insho va bayon yozish metodini klasterlash (Eshmanova Nodira) mavzularida tadqiqotlar olib bormoqdalar.
- STEAM yondashuvi - Bo‘lajak boshlang‘ich ta’lim o‘qituvchilarining ekologik kompetentligini STEAM yondashuv asosida takomillashtirish (Tilavova Sayora), Boshlang‘ich sinf o‘quvchilari musiqiy ongini shakllantirish metodlarini takomillashtirish (Usmanova Qumriniso) mavzularida ilmiy tadqiqot ustida ish olib bormoqdalar.
- Konfliktlar tipologiyasi - Umumiy o‘rta ta’lim maktablarida pedagogik konfliktlar tipologiyasi (Umarova Zuxra) mavzusida tadqiqot qilmoqda.
Mazkur yo‘nalishlar kafedraning ilmiy-tadqiqot salohiyatini yuksaltirishga va yangi zamonaviy metodologiyalarni rivojlantirishga xizmat qilmoqda.
Kafedra ilmiy tadqiqot faoliyatining 2023 yil bo‘yicha natijalari hisoboti |
Kafedra ilmiy tadqiqot faoliyatining 2024 yil bo‘yicha natijalari hisoboti |
Boshlang‘ich ta’lim metodikasi kafedrasi tarkibi
Kafedra mudiri: Jabborova Onaxon Mannapovna - p.f.f.d. (PhD), dotsent
Ish vaqti: Dushanbadan-shanbagacha – 09:00-17:00
Boshlang‘ich ta’lim metodikasi kafedrasida jami 18 nafar professor-o‘qituvchi 18 shtat birligida faoliyat olib boradi. Shulardan, 14 nafari asosiy shtatda, 2 nafari ichki o‘rindoshlik va 2 nafar tashqi o‘rindoshlik asosida. Ilmiy darajaga ega bo‘lganlar asosiy shtatda; 4 nafar, ichki o‘rindosh 1 nafar, tashqi o‘rindoshlik asosida 2 nafar. Ilmiy salohiyat 38,8 % ni tashkil etadi.
|
Jabborova Onaxon Mannapovna
|
o.jabborova@cspi.uz |
|
|
Umarova Zuxra Abduraxmanovnap.f.f.d. (PhD) dotsent v.b |
zuxra.umarova@cspi.uz |
|
|
Karimjanov AlijanPedagogika fanlari nomzodi, dotsent |
a.karimjanov@cspu.uz |
|
|
Ochilov Fariddun Izatulloyevichp.f.f.d. (PhD)dotsent v.b. |
|
|
|
Tojiboyeva Gulmira Rifovnap.f.f.d. (PhD)dotsent v.b |
|
|
|
Eshmanova Nodira NazarkulovnaKatta o‘qituvchi |
|
|
|
Tashpulatova Dilorom MukimovnaO‘qituvchi |
|
|
|
Tilavova Sayora BekmuratovnaO‘qituvchi |
|
|
|
Arslanova Gulmira DjumaniyazovnaO‘qituvchi |
|
|
|
Jansaitova Jazira BaxitjanovnaO‘qituvchi |
|
|
|
Usmanova Qumriniso SaidaliyevnaO‘qituvchi |
|
|
|
Sayliyeva Mashkura Muxtor qiziO‘qituvchi |
|
|
|
Nurmatova Shaxnoza Shavkatbek qiziO‘qituvchi |
|
|
|
Shoyusupova Shaxzoda Shoxrux qiziO‘qituvchi |
|
|
|
Tursunova Sarvinoz Telman qiziO‘qituvchi |
|
|
Professor-o‘qituvchilarning ilmiy faoliyati
- Jabborova Onaxon Mannapovna
- Karimjanov Alijan
- Ochilov Fariddun Izotullayevich
- Umarova Zuxra Abduraxmanovna
- Tojiboyeva Gulmira Rifovna
- Eshmanova Nodira Nazarkulovna
- Arslanova Gulmira Djumaniyazovna
- Tashpulatova Dilorom Mukimovna
- Tilavova Sayora Bekmuratovna
- Usmonova Qumriniso Saidalievna
- Jansaitova Jazira Baxitjanovna
- Sayliyeva Mashkura Muxtor qizi
- Nurmatova Shaxnoza Shavkatbek qizi
- Tursunova Sarvinoz Telman qizi
- Shoyusupova Shaxzoda Shoxrux qizi
- Kafedrada individual ta’lim faoliyati yuqori saviyada tashkil etilgan.
Talabalar o‘zlarining ilmiy izlanishlarini boshlash va kafedra professor-o‘qituvchilari bilan ilmiy ishlarda hamkorlik qilish uchun maxsus planshetar yaratilgan. Planshetlardagi Qr-kodlar orqali talabalar o‘zlarining qiziqishlari bilan ustoz tanlab faoliyatlarini davom ettirishlari mumkin.
- Individual ta’lim muhitida talaba va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirishning zamonaviy mexanizmlari
- Talabalarning ilmiy faoliyati
- Boshlang‘ich ta’limda individuallik: uslub, xulosa va takliflar. Talabalarning individual tarzda o‘z ilmiy qiziqishlari, faoliyati bo‘yicha ilmiy tadbir tashkil etiladi.
-
-
-
“Yoshlar akademiyasi faoliyatini yanada rivojlantirish to‘g‘risida”gi universitet rektorini 2023 yil 15 Avgustdagi 01-172-sonli buyrug'ida belgilangan vazifalarlar amalga oshirilmoqda.
Boshlangich ta’lim fakultetida “Talabalar akademiyasi” tashkil etildi hamda uning buyrug‘i ishlab chiqildi va tasdiqlandi.
Fakultet iqtidorli talabalarining ilmiy-tadqiqot ishlariga jalb qilish, ularda ilmiy maqolalar yozish jurnallarda maqolalar chop etish ko‘nikmalarini shakllantirish maqsadida Talabalar akademiyasi Nizomi asosida, Boshlang‘ich ta’lim metodikasi kafedrasining professor-o‘qituvchilari tomonidan maqolalar yozish bo`yicha seminarlar tashkil etib boriladi. Seminarda talabalarga ilmiy maqolalar yozish yoʻl-yoʻriqlari, ishonchli jurnal va toʻplamlar hamda ularni chop etish haqida maʼlumotlar beriladi.
Talabalar akademiyasi doirasida ilmiy tadqiqot ishlarida 552 ta maqolalar va tezislar nashr etildi.
Talabalar ilmiy faoliyati va ma’naviy-ma’rifiy ishtiroki asosida 2021-2022 o‘quv yilida Abdujalilova Madinaxon Navoiy nomli Davlat stipendiyasi tanlovi g‘olibiga aylandi.
Dinora Saparbayeva Bakalavriat uchun ta’sis etilgan Navoiy nomli Davlat stipendiyasi 2023/2024 - o‘quv yili tanlovi sohibiga aylandi.
2024-2025 – o‘quv yilida Dinora Saparbayeva Bakalaviriat uchun ta’sis etilgan Prezident stipendiyasiga sazovor bo‘ldi.
2021 yilda Bazarbayeva Ozoda – matematika va uni o‘qitish metodikasi (boshlang‘ich ta’lim yo‘nalishi) doirasida 1-o‘rinli diplom bilan taqdirlandi.
KAFEDRANING TA’LIM SIFATI VA BAHOLASH TIZIMI
Ta’lim sifati nazorati
Boshlang‘ich ta’lim metodikasi kafedrasi ta’lim sifati nazoratini oshirish bo‘yicha ichki va tashqi monitoring tizimlariga tayanadi:
- Tashqi monitoring
Universitetning Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘yicha ishchi guruhi platformasi orqali ta’lim sifati muntazam tahlil qilinadi.
Turizm fakulteti tarkibidagi Ta’lim sifatini nazorat qilish komissiyasi doimiy ravishda baholash tizimi va ta’lim jarayonini kuzatib boradi.
- Ichki monitoring
Kafedraning ichki nazorati katta o‘qituvchi Karimjanov Alijan tomonidan olib boriladi.
Kafedra yig‘ilishlarida mahorat darslari taqdim etilib, ta’lim jarayonidagi kamchiliklar va takomillashtirish choralari muhokama qilinadi.
Baholash tizimi
Talabalarni baholash tizimi kafedraning o‘quv dasturlarida batafsil yoritilgan bo‘lib, baholash jarayoni kredit-modul tizimi asosida amalga oshiriladi.
Oraliq baholash: talabalar oraliq nazorat uchun yozma nazorat olinadi, bu esa ularning yozuv nutq ko‘nikmalarini tekshirish imkonini beradi.
Yakuniy baholash: yakuniy nazorat yozma tarzda talabalar baholanadi.
- Talabalar fikr-mulohazalari va qayta aloqa tizimi
Kafedrada talabalar fikrini tinglash va baholash jarayonining shaffofligini ta’minlash maqsadida qayta aloqa mexanizmi yo‘lga qo‘yilgan.
HAMKORLIK ALOQALARI
- Qozog‘iston Respublikasi O‘rta Osiyo innovatsiyalar universiteti Pedagogika va ta’lim texnologiyalari kafedrasi bilan 2022 yil 14 aprel kuni shartnoma imzolangan.
- Qozog‘iston Respublikasi A. Quatbekov nomidagi Xalqlar do‘stligi universiteti bilan 2022 yil 28 noyabr kuni shartnoma imzolangan.
Iqtisodiyotning ijtimoiy sohasi ta’lim tarmog‘ida korxona va tashkilotlar bilan hamkorlikda ilmiy-tadqiqot ishlari yaratishni yo‘lga qo‘yish bo‘yicha tashkiliy ishlar amalga oshirilmoqda. Bu borada hozirgi kunda Chirchiq shahri 8 va 17 - sonli umumiy o‘rta ta’lim maktabi bilan “Kelajak o‘qituvchisi” ilmiy-tadqiqot laboratoriyasi asosida hamkorlik qilinmoqda. Unda kafedra professor-o‘qituvchilari mazkur maktabning boshlang‘ich sinf o‘qituvchilari bilan hamkorlikda ilmiy maqolalar e’lon qilib borishmoqda.
TALABALAR HAYOTI
Gʻoyalar generatori, startaplar, nanotexnologiyalar:” nomli uchrashuv. Universitet rektori tashabbusi bilan ta’lim sohalari uchun maqbul muhit va infratuzilmalarni yaratish maqsadida "Individual ta’lim va innovatsion g‘oyalarni rivojlantirish markazi"ni tashkil etildi. Ushbu markaz talabalarning innovatsion g‘oyalarni tayyorlab, ularni startap mahsulotga aylantiradi va kelgusida ta’limga yo‘naltiradi shiori ostida uchrashuv bo`lib o`tdi. Uchrashuvda Boshlangich ta`lim fakultetining iqtidorli talabalar va ustozlar qatnashib faxrli 1- o`rinni oldilar.
Talabalar nazariy olgan bilimlarini amaliyotda qo‘llashlari uchun “Kelajak o‘qituvchisi” tanlovi e’lon qilindi. Tanlov doirasida talabalar ochiq darslari tashkil etildi. Tanlovda 1-o‘rinni Mohina Rustamova egalladi. Uning kreativligi, o‘qituvchilik qobiliyatiga tasannolar aytildi.
Talabalarning bo‘sh vaqtlarini mazmunli o‘tkazish uchun va ularni yashash sharoitlarini o‘rganish maqsadida tadbirlar tashkil etiladi.
Boshlang‘ich ta’lim metodikasi fotogalereyasi