Tasviriy san’at va dizayn kafedrasi 2019 yil Chirchq davlat pedagogika instituti rektorining 31.08.2019-yil 01-642 son buyrug‘i asosida “Tasviriy san’at” nomi bilan tashkil etilgan. 2022 yil Chirchq davlat pedagogika universiteti rektorining 2022 yil 29-avgustdagi 01-215-sonli buyrug‘i bilan “Tasviriy san’at” kafedrasi “Tasviriy san’at va dizayn” nomi bilan qayta shakllantirildi. Kafedrada bugungi kunda jami 16 ta professor-o‘qituvchi, jumladan, 1 nafar p.f.n., professor, 1 nafar p.f.f.d., PhD, professor, 1 nafar p.f.f.d., PhD, dotsent, 4 nafar v.b., dotsent, 2 nafar katta o‘qituvchi, 6 nafar o‘qituvchilar faoliyat olib bormoqda.
Kafedraning maqsadi va vazifalari:
Ilg‘or ta’lim, fan va innovatsion texnologiyalarni integratsiyasi asosida kafedrani mahalliy va xalqaro miqyosda nufuzini oshirish;
Ta’limda integratsiya tamoyili orqali kafedra bitiruvchilarilarining bitiruv malakaviy ishlarini fanlararo integratsiya orqali bajarishni yo‘lga qo‘yish, ta’limni yangi bosqichga olib chiqish;
“Ustoz-shogird” an’analari asosida individual ta’limni tashkil etish, mustaqil ta’lim orqali talabalarni kasbiy-ijodiy bilim olishlarini faollashtirish.
Kafedra ilmiy-tadqiqot mavzusi: Pedagogik ta’lim innovatsion klasterining amaldagi tadbig‘i.
- Mutaxassislik fanlaridan talabalar kasbiy kompetentligini rivojlantirishga qaratilgan innovatsion, interaktiv pedagogik texnologiyalar va zamonaviy metodikalar asosida ta’lim dasturlarini yangilab takomillashtirib borish.
- Mutaxassislik fanlarini faollashtirish, optimallashtirish, modernizatsiyalash va raqamlashtirib borish.
- Kelajak tendensiyalari va talablari asosida yuqori malakali xorijiy pedagogik kadrlarni tayyorlash.
- Mutaxasilik fanlarini o‘qitishda klaster modeli va STEAM integratsiyasi orqali ta’lim sifatini oshirish.
- Ta’lim yo‘nalishi imkoniyatidan kelib chiqib BMI larni o‘zaro integratsion loyihalarga yo‘naltirish.
- Umumta’lim maktablari uchun Tasviriy san’at fanlaridan zamonaviy metodikalar ishlab chiqish.
- Xalqaro hamkorlik:
- Rossiya federatsiyasi, Novosibirsk davlat pedagogika universiteti (NDPU), Qozog‘iston Respublikasi, M.Avezov nomidagi Janubiy Qozog‘iston davlat universiteti, Qozog‘iston Respublikasi, Abay nomidagi pedagogika universiti, Xalqlar do‘stligi universitetilari.
Kafedra ta’lim yo‘nalishlari va o‘quv dasturlari
- 60110500 - Tasviriy san’at va muhandislik grafikasi (bakalavriat)
- 60210400 - Dizayn: libos va gazlamalar (bakalavriat)
- 70110501- Tasviriy san’at (magistratura)
Kafedraning ilmiy-tadqiqot sohalari
- Asosiy ilmiy yo‘nalishlar: Tasviriy san’at fanlarini o‘qitishda dolzarb muammolarni yechimiga qaratilgan tadqiqotlar olib borish:
- Tasviriy san’atda klaster yondashuvi, fanlararo ta’lim integratsiyasi, individual hamda inklyuziv ta’limni tashkil etish muammolari;
- Pedagogika oliy ta’lim muassasalarida klaster yondashuviga asoslangan ta’lim integratsiyasi samaradorligi;
- Talabalarning mustaqil ta’lim faoliyatini tashkil etish va boshqarish metodikasini takomillashtirish;
- Raqamli ta’lim muhitida tasviriy san’t fanlaridan mustaqil ta’limni tashkil etish metodikasini takomillashtirish;
- Bo‘lajak tasviriy san’at o‘qituvchilarining grafik materiallarda tasvirlash ijodiy kompetensiyalarini takomillashtirish;
- Bo‘ajak tasviriy san’at o‘qituvchilarini o‘quvchilarda illyustrativ rasm ishlashga oid kompetensiyalarini shakllantirishga tayyorlashning pedagogik texnologiyalari;
- Rangtasvir fanidan talabalarning kreativlik qobilyatlarini grafik dasturlar vositasida rivojlantirish metodikasini takomillashtirish;
- Talabalarni jamoaviy tadqiqot ishiga yo’naltirishda fanlararo integrativ yondashuv;
- Pedagogik oliygohlarida nazariya va plener amaliyot integratsiyasi asosida talabalarning ijodkorlik faoliyatini rivojlantirish metodikasi;
- Kreativ yondashuv asosida talabalarning kompozitsion qobiliyatlarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish.
Kafedra Ilmiy-ijodiy tadqiqot markazlari:
“ArtLab” ilmiy-ijodiy texnologiyalar laboratoriyasi;
“ArtInnova” integratsion ilmiy-ijodiy tadqiqotlar markazi;
“ArtSintez” musiqa va tasviriy san’at ilmiy-ijodiy laboratoriyasi;
“KreoMuz” innovatsion san’at va musiqa ilmiy-ijodiy markaz;
“Art terapeya” inkluziv ta’lim integratsiyasi markazi;
“Art Studio” ijodiy markazi
Kafedra tarkibi
|
Sobirov Sarvar Tursunmuratovich “Tasviriy san’at va dizayn” kafedrasi mudiri v.b. dotsent |
|
|
|
Baymetov Botir Boltboyevich “Tasviriy san’at va dizayn” kafedrasi p.f.n., professor |
|
|
|
Sultanov Xaytboy Eraliyevich “Tasviriy san’at va dizayn” kafedrasi p.f.f.d., professor |
|
|
|
Muratov Xusan Xolmuratovich “Tasviriy san’at va dizayn” kafedrasi p.f.f.d., PhD., dotsent |
|
|
|
Ismatov Ulfat Shavkatovich |
|
|
|
Ankabayev Rahim Turg‘unovich |
|
|
|
Marasulova Izzat Mahamatsultanovna |
|
|
|
Baxriyev ilhomjon Saidazimovich |
|
|
|
Yusupov Ulug‘bek Kadirovich |
|
|
|
Mahmudov Mirali jabbarovich |
|
|
|
Ibragimov Xurshid Xasanovich |
|
|
|
Abdumajitov Avazjon Shuhratovich |
|
|
|
Bozorov Farhod Toyir o‘g‘li |
|
|
|
Berdiyev Doston Abduvoitovich |
|
|
|
Imomatova Umida Mirpulatovna |
|
|
|
Nutfullayev Muxtor Nematovich |
|
|
|
Abduhamidov Quvonchbek Yangiboy o‘g‘li |
|
|
Tasviriy san’at va dizaynkafedrasi |
||||
Bakalavriat |
||||
№ |
Shifr |
Yo‘nalish nomi |
Ta’lim shakli |
O‘zbek guruhi uchun kvota |
1 |
60110500 |
Tasviriy san’at va muhandislik grafikasi |
Kunduzgi Kechki Sirtqi |
Cheklanmagan Cheklanmagan Cheklanmagan |
2 |
60210400 |
Dizayn: libos va gazlamalar
|
Kunduzgi Sirtqi |
Cheklanmagan Cheklanmagan |
Tasviriy san’at va dizaynkafedrasi |
||||
Magistratura |
||||
№ |
Shifr |
Yo‘nalish nomi |
Ta’lim shakli |
O‘zbek guruhi uchun kvota |
1 |
70110501 |
Tasviriy san’at |
Kunduzgi |
Cheklanmagan |
Bakalavriat dasturlari
60110500 - Tasviriy san’at va muhandislik grafikasi
Magistratura dasturlari
- 70110502 Muhandislik grafikasi va dizayn nazariyasi
- Ilmiy tadqiqotlar va innovatsion loyihalar
“Pedagogik ta’lim innovatsion klaster modelining amaliyotga tatbiq etish” tashabbusi. Maqsad: tasviriy san’at sohasida universitet strategik yo‘nalishiga mos ilmiy tadqiqot ishlari olib borish
- 1-vazifa: MTM-umumta’lim maktablari-musiqa va san’at maktablari-mahalla-OTM tizimida hamkorlik aloqalarini o‘rnatish, institut jozibadorligini oshirish, OTMlar o‘rtasida o‘z o‘rniga ega bo‘lishida kafedraning munosib hissasini qo‘shish (2019-2022);
- 2-vazifa: Professor-o‘qituvchilarining ilmiy-uslubiy faoliyati natijadorligini oshirish, amaliy-tatbiqiy ahamiyatga ega monografiya va ilmiy maqolalar tayyorlash va chop ettirilishini faollashtirish (2025 yilgacha);
3-vazifa: Xorijiy OTMlar bilan xalqaro hamkorlikni yo‘lga qo‘yish, professor-o‘qituvchilarni hamkor xorijiy oliy ta’lim muassasalarida malaka oshirish va stajirovkaga yuborish, talabalarni Xalqaro plener amaliyotida ishtirok etish imkoniyatlarini izlab topish (2022 yilgacha);
4-vazifa: Yetuk olimlar ishtirokida ilmiy seminarlar o‘tkazish, kasbiy sohasida yuqori natijalarga erishgan tajribali pedagoglar, akademiklar, xalq rassomlarining talabalar bilan ijodiy uchrashuvini uyushtirish (har yili);
5-vazifa: Kafedralarning moddiy-texnik ta’minotni yaxshilash, xodimlar va talabalarga yetarli shart-sharoitlar yaratish;
“Pedagogik sinergiya” ilmiy-amaliy seminari umumta’lim maktablari, musiqa va san’at maktablari musiqa, chizmachilik hamda tasviriy san’at fani o‘qituvchilari, universitet professor o‘qituvchilari hamda talabalar ishtirokida yiliga bir marta o‘tkaziladi. (dasturi ishlab chiqilgan, Tasviriy san’at kafedrasining 2019 yil 18-dekabr №5-sonli yig‘ilishida muhokama qilinib, amalda qo‘llash uchun tavsiya etilgan. Sport va chaqiriqqacha harbiy ta’lim fakulteti 2019 yil 29-dekabr sanasidagi № 14-sonli majlis bayoni bilan tasdiqlangan);
1-vazifa: har yili an’anaviy o‘tkaziladigan Umumta’lim maktablari, musiqa va san’at maktablari musiqa, chizmachilik hamda tasviriy san’at fani o‘qituvchilari, universitet professor o‘qituvchilari hamda talabalar ishtirokida “Pedagogik sinergiya” ilmiy-amaliy seminari tashkil etish maqsad: umumta’lim maktablari, musiqa va san’at maktablari musiqa, chizmachilik hamda tasviriy san’at fani o‘qituvchilarini klaster yondashuvi asosida bir jamoaga yig‘ish, birgalikda uzluksiz ta’limda mavjud muammolarni o‘rganish, tahlil qilish, uning yechimiga qaratilgan ilmiy-tadqiqotlar yo‘nalishini aniqlash, talabalar va maktab o‘qituvchilarini ilmiy-tadqiqot ishlariga jalb etish (2022 yilgacha);
2-vazifa: “Pedagogik sinergiya” ilmiy-amaliy seminarida (onlayn-oflayn) Xalqaro olimlar ishtirokini ta’minlashga erishish (2025 yilgacha);
- “Talaba-talabaga shogird, talaba-talabaga ustoz” tamoyili asosidagi “O‘rgatib-o‘rganamiz” loyihasi (“Tasviriy san’at” kafedrasining 09.09 2020-yildagi 2-sonli bayonnomasi asosida amalda qo‘llash uchun tavsiya etilgan. 11.09.2020 yilda Sport va chaqiriqqacha harbiy ta’lim fakulteti dekani tomonidan tasdiqlangan);
- 1-vazifa: talabalarning kasbiy-ijodiy ko‘nikmalarini shakllantirish, ilmiy-tadqiqotga yo‘naltirish, bo‘sh vaqtlarini mazmunli o‘tkazishga qaratilgan ilmiy-ijodiy to‘garaklar faoliyatini rivojlantirish;
2-vazifa: fakultetda Maqsad:talabalarni kasbiy-ijodiy-tashkiliy jihatdan faollashtirishga qaratilgan “Talabalar ijodiyoti” klubini tashkil etish orqali iqtidorli yoshlarni aniqlash, ulardagi kasbiy-ijodiy, ilmiy-tadqiqot va tashkiliy malakalarini shakllantirish, mustaqil va ijodiy fikrlash, nostandart vaziyatlarda to‘g‘ri qaror qabul qila olish ko‘nikmalarini rivojlantirish;
universitetda maktab o‘quvchilari uchun “Kamalak-ART” an’anaviy ijodiy festivali o‘tkazib borish (birinchi marta 08.04.2021 yilda Toshkent viloyati miqyosida “San’at bolalar nigohida” deb nomlangan o‘quvchilar o‘rtasidagi tashkil etilgan);
1-vazifa: umumta’lim maktablari, musiqa va san’at maktabi o‘quvchi-yoshlari orasidan iste’dodlilarini aniqlash, hamda pedagogika kasbi, tasviriy va amaliy san’at hamda dizayn sohasiga qiziqtirishga qaratilgan viloyat miqyosidagi “Kamalak-ART” festivalini an’anaviy tarzda tashkil etib borish (2022);
2-vazifa: “Kamalak-ART” festivalini Respublika miqyosida an’anaviy tarzda tashkil etishga erishish (2025);
3-vazifa: “Kamalak-ART” festivalini Xalqaro miqyosda e’tirof etilishi va unda xorijiy o‘quvchilar ishtirokini ta’minlashga erishish (2030);
“Tasviriy va amaliy san’at hamda dizayn o‘quv markazi”ni tashkil etish. TVChDPU rektorining 2021 yil 5 iyuldagi “Institutda ilmiy salohiyatni oshirish, ilm-fan va innovatsiyani rivojlantirish to‘g‘risida”gi № 01-180 –sonli buyrug‘i asosida tasviriy san’at kafedrasida “Tasviriy va amaliy san’at hamda dizayn o‘quv markazi” dasturi ishlab chiqildi. (Dastur «Tasviriy san’at» kafedrasining 8-sentabrdagi 2- bayonnomasi bilan tasdiqlangan va «Sport va chaqiriqqacha harbiy ta’lim» fakulteti kengashi tomonidan ma’qullangan), (2024 yil 8-iyundagi «Tasviriy san’at va dizayn» kafedrasi yig‘ilishida muhokama qilingan va 20 iyun kuni «San’atshunoslik» fakulteti kengashi tomonidan tasdiqlangan;
1-vazifa: klaster yondashuvi asosida fan, ta’lim va ishlab chiqarishning o‘zaro integratsiyasi uchun qulay sharoit, talabalarni ilmiy-ijodiy faollashtirish uchun “ijodiy muhit” yaratish, ilmiy ijodiy to‘garaklar faoliyatini ko‘paytirish, unga talabalarni jalb qilish (30% 2022), (50% 2025), (70% 2030) ko‘lamini kengaytirish;
2-vazifa: Ustoz-shogird tizimida ta’lim klasteri bo‘yicha olib borilayotgan ilmiy-tadqiqot ishlarining ko‘lamini kengaytirish (15% 2025), (30% 2030), tasviriy san’at o‘quv-amaliyot markazi faoliyati orqali tadqiqot natijalarini amaliyotda sinab ko‘rish va uni amaliyotga joriy qilish mexanizmini (2025) ishlab chiqish;
3-vazifa: nazariy bilimlarni amaliyotga tatbiq etishga qaratilgan talabalarning o‘quvchilar va ish bilan band bo‘lmagan mahalla yoshlari bilan ishlashlari uchun “Art-studio” (2025 yil) o‘quv markazi hamda “3D modellashtirish va loyihalash” ilmiy tadqiqot markazi (2025 yil) faoliyatini tashkil etish, fan, ta’lim- tarbiya, badiiy ijod va bunyodkorlik sohasidagi tashabbus va g‘oyalarini qo‘llab-quvvatlaydigan universitet o‘qituvchilari, talabalar va o‘quvchilarning hamkorlikdagi ilmiy-ijodiy faoliyati uchun “ijodiy muhit” yaratish (2030);
Art-terapiya loyihasi (2022);
1-vazifa: Maqsad:yangi innovatsiyalarni tatbiq etgan holda tasviriy va amaliy san’at hamda musiqa orqali yoshlarning ruhiy-emotsional holatini ijobiy tomonga o‘zgartirishga qaratilgan loyiha ishlab chiqish (2022), uni pedagogika-psixologiya kafedralari bilan hamkorlikda amaliyotga tatbiq etish (2025), ilmiy-tadqiqot ishlarida ushbu loyihaning natija va samaradorligi aks etishini ta’minlash (2030);
2-vazifa: Art-terapiya loyihasi orqali tasviriy san’at, dizayn va musiqa ta’limi mazmuni hamda ushbu fanlarni o‘qitish metodikasini takomillashtirish, pedagogika va psixologiya fanlari bilan integratsiyasini mustahkamlash (2025), mutaxassislarning professional imkoniyatlarini (xalqaro talablar darajasida) yanada kengaytirishga erishish (2030).
Tasviriy san’at, muhandislik va kompyuter grafikasi hamda musiqa ta’limida individual ta’lim (2023) konsepsiyasi;
1-vazifa: Maqsad: “Ustoz-shogird” an’analari asosida individual ta’limni tashkil etish, mustaqil ta’lim orqali talabalarni kasbiy-ijodiy bilim olish uchun faollashtirish (2022);
2-vazifa:
talabalarning qiziqishi va layoqatini tas’hislash, imkoniyatlarini o‘rganish hamda individual ishlash yo‘nalishlari aniqlash mexanizmlarini ishlab chiqish (2025);
3-vazifa: Individual ishlash jarayoni uchun sharoit yaratish, yangi g‘oyalarni qo‘llab-quvvatlash, talabalarning ijodiy ishlarini foydali mahsulotga aylantirish, ta’limda “Individual yondashuv texnologiyasi”ni joriy etish tizimini amaliyotga tatbiq etish (2030 yil).
“Bitiruv malakaviy ishlarini bajarishda fanlararo intergatsiya yondashuvi” (2024);
1-vazifa: Maqsad:klaster yondashuvini yanada tor doirada tadqiq etish asosida “fanlararo va ta’lim tarmoqlarining integratsiyasi”ni amaliyotga tatbiq etish mexanizmini ishlab chiqish va uni universitet o‘quv jarayonida sinovdan o‘tkazish (2022-2025);
1-vazifa: BMI doirasida “fanlararo va ta’lim tarmoqlarining integratsiyasi” bo‘yicha tajribalarni Respublika OTMlari o‘quv jarayonida amaliyotga joriy etishga erishish (2030
Talabalar hayoti va tashkilotlari
Talabalarga oid tadbirlar va loyihalar
Akademik va ijtimoiy tadbirlar
Xalqaro hamkorlik va akademik almashinuv dasturlari
NGPU, «Sibirskiy gosudarstvenniy institut iskusstv imeni D. Xvorostovskogo» (KRASNOYARSK, RF), M. Avezov nomidagi Janubiy Qozog‘iston davlat universiteti, Abay nomidagi pedagogika universiti, Xalqlar do‘stligi universitetilari).
Talabalar va o‘qituvchilar uchun xalqaro konferensiyalar
Kafedraning ta’lim sifati va baholash tizimi)
Ta’lim jarayonida ta’lim sifatini baholash
Talabalarning reyting tizimi va baholash mezonlari.
O‘qituvchilarning faoliyatini monitoring qilish.
Kafedraning universitet reytingidagi holati.
Kafedraning nashr ko‘rsatkichlari: |
||||
|
2022-2023- o‘quv yilida |
2023-2024- o‘quv yilida |
2024-2025- o‘quv yilida |
2025-2026- o‘quv yilida |
Darslik va o‘quv qo‘llanmalar soni: |
3 |
6 |
3 |
|
Monografiyalar soni: |
2 |
4 |
5 |
|
Xalqaro jurnallarda maqolalar soni: |
12 |
17 |
18 |
|
Mahalliy jurnallarda maqolalar soni: |
17 |
22 |
20 |
|
Xalqaro va mahalliy tezis va anjumanlar soni: |
18 |
30 |
35 |
|
EHM (DGU) larsoni: |
10 |
12 |
13 |
|
Kafedraning xalqaro reytinglardagi o‘rnini belgilash chora tadbirlari.
- Porofessor-o‘qituvchilarini nashrlar va iqtiboslari: Kafedra xodimlarining Scopus, Web of Science va boshqa nufuzli maʼlumotlar bazalarida indekslangan xalqaro ilmiy jurnallardagi nashrlari soni oshirish. Nashrlar qanchalik ko‘p bo‘lsa va iqtiboslar indeksi qanchalik baland bo‘lsa, bo‘lim ishining xalqaro tan olinishi shunchalik yuqori bo‘ladi. Ushbu ma'lumotni tegishli ma'lumotlar bazalarining veb-saytlarida yoki universitet, kafedra veb-saytida "Ilmiy faoliyat" bo‘limiga topishirish.
- Xalqaro loyihalar va konferensiyalarda ishtirok etish: Kafedraning xalqaro ilmiy loyihalarda, grantlarda ishtirok etishi, shuningdek, xalqaro konferensiyalarni tashkil etish va ishtirok etishi uning faol xalqaro faoliyati va ilmiy jamoatchilik tomonidan e’tirof etilishini ta’minlash.
3. Xorijiy universitetlar bilan hamkorlik: Kafedraning yetakchi xorijiy universitetlar bilan hamkorligi, talabalar va professor-o‘qituvchilar almashinuvi, qo‘shma ilmiy dasturlari ham uning xalqaro maqomini yaxshilash.
- Talabalar va bitiruvchilar: Talabalarning sharhlari, ayniqsa chet elda o‘qigan yoki amaliyot o‘taganlar, ta'lim sifati va kafedraning xalqaro tan olinishi haqida tushuncha berishi mumkin.
5. Ekspert bahosi: Turli komissiyalar yoki kengashlar ishida ishtirok etish uchun taklif etilgan xalqaro ekspertlar tomonidan kafedra faoliyatiga berilgan baholar.
Chora tadbirlardan shuni tushunish kerakki, xalqaro reytinglarda kafedra haqida ma'lumot yo‘qligi uning past sifatini anglatmaydi. Ko‘pgina bo‘limlar, ayniqsa tor sohalarda, global reytinglarga kiritilmagan holda, o‘zlarining professional muhitida yuqori darajadagi tajriba va e'tirofga ega bo‘lishlari mumkin. Shu sababli, kafedrani baholashda bir qator turli omillarni, jumladan, tadqiqot faoliyati, xalqaro hamkorlik, o‘qitish sifati va talabalarning fikr-mulohazalarini hisobga olish kerak.
Kafedra yoki universitetning xalqaro faoliyati va yutuqlari haqida batafsil ma’lumot olish uchun bevosita bog‘lanishni tavsiya qilaman.
Kafedra bilan bog‘lanish
Kafedra manzili va ofis joylashuvi: Chirchiq shahri, Amir Temur ko‘chasi 104 uy. Chirchiq davlat pedagogika universiteti Bosh bino 1-qavat 116-xona
Elektron pochta. s.sobirov@cspu.uz,