BOSHLANG`ICH TA`LIMDA MATEMATIKA VA TABIIY FANLAR KAFEDRASI
Tashkil etilgan yili: 2024y
Manzil: Toshkent viloyati, Chirchiq davlat pedagogika universiteti, Bosh bino, 17-xona.
“Boshlang‘ich sinfda matematika va tabiiy fanlar” kafedrasi 2024-yil 27-avgustda Chirchiq davlat pedagogika universiteti kengashining 1-sonli qarori bilan tashkil etilgan. Ilgari “Boshlang‘ich ta`lim metodikasi” kafedrasi tarkibida faoliyat olib borgan bo‘lsa, keyinchalik mustaqil kafedra sifatida ajralib chiqdi. Bugungi kunda kafedra mutaxassisligi boshlang‘ich ta`lim yo‘nalishi.
KAFEDRANING MAQSADI VA VAZIFALARI
Kafedraning missiyasi: Boshlang‘ich ta’lim yo‘nalishi o‘qituvchilarining asosiy vazifasi talabalarning ilg‘or matematik ko‘nikmalarini rivojlantirish hamda fanlararo bog‘liqlik kompetensiyasini shakllantirishdan iborat.
Maqsadlarimiz:
✔ Kasbiy sohalarga yo‘naltirilgan dasturlar va ilg‘or pedagogik usullar orqali boshlang‘ich sinflarda matematika ta’limi sifatini oshirish.
✔ Xalqaro hamkorlikni kengaytirish – universitetlar, ilmiy jamoatchilik va ta’lim loyihalari bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish.
✔ Ilmiy-tadqiqot muhitini rivojlantirish – boshlang‘ich sinflarda matematika fanini o‘rganish, pedagogik tadqiqotlar bo‘yicha innovatsion markazga aylanish.
O‘QUV DASTURLARI
Kafedra bakalavriat bosqichi talabalariga boshlang‘ich ta’limda matematika fanini o‘qitish bo‘yicha darslar olib boradi.
1-kurs o‘quv dasturlari
60110400 – MO‘M
2-kurs o‘quv dasturlari
60110500 – MO‘M
3- kurs o‘quv dasturlari
60110500 – MO‘M
60110500– BTMO‘ZT
4- kurs o‘quv dasturlari
60110500 – Mental arifmetika
ILMIY-TADQIQOT YO‘NALISHLARI VA LOYIHALAR
“Boshlang‘ich ta’limda matematika va tabiiy fanlar” kafedrasi ilmiy-tadqiqot faoliyatida bir qator strategik yo‘nalishlarda ish olib bormoqda. Quyidagi yo‘nalishlar zamonaviy ta’lim talablariga javob beruvchi ilmiy tadqiqotlar olib borish, milliy va xalqaro ilmiy hamjamiyat bilan hamkorlikni kengaytirish hamda amaliy natijalarga erishishni maqsad qilgan:
— Boshlang‘ich sinflarda matematika fanini o‘qitish metodikasi: Boshlang‘ich ta’limda “Individual faoliyatga yo‘naltirilgan yondashuvlar asosida talabalarning matematik savodxonligini rivojlantirish” mavzusida faoliyat yuritilmoqda.
Kafedra ilmiy tadqiqot faoliyatining 2024-yil bo‘yicha natijalari hisoboti |
Boshlang‘ich ta’limda matematika va tabiiy fanlar” kafedrasi professor o‘qituvchilari
|
Yalg‘ashev Burxon Fayzullayevich fizika-matematika fanlari doktori (DSc), dotsent |
|
|
|
Narimbetova Zaxiya Axmedovna p.f.f.d.(PhD) dotsent |
||
|
Mamadaliyev Kamoliddin Raxmatulloyevich p.f.f.d.(PhD) dotsent |
||
|
Sultanov Turdali Muxtaraliyevich p.f.f.d.(PhD) dotsent |
|
|
|
Musurmanova Maludaxon katta o‘qituvchi |
||
|
Imomberdiyev Sultanmurod Saidganiyevich o‘qituvchi |
|
|
|
Alimov Bekzod Ne’matovich katta o‘qituvchi
|
|
|
|
Sultanova Adas Mamadaliyevna o‘qituvchi
|
|
|
|
Otojanova Nilufar Baxtiyorovna o‘qituvchi |
|
|
|
Navruzov Ulug‘bek Bababekovich o‘qituvchi |
|
|
|
Davlatova Munisa Aminovna o‘qituvchi |
|
|
|
Fayazova Diloram Tuychiyevna o‘qituvchi |
|
|
|
Qurbonov Oybek Ilhom o‘g‘li o‘qituvchi |
||
|
Kenjaboeva Muattar Homidjon qizi o‘qituvchi |
|
Kafedraning ilmiy xodimlari (tadqiqotchilar, doktorantlar).
1 |
Alimov Bekzod Ne’matovich |
2 |
Otojanova Nilufar Baxtiyorovna |
3 |
Imomberdiev Sultanmurod Saidganiyevich |
4 |
Sultanova Adas Mamadaliyevna |
5 |
Navruzov Ulug‘bek Bababekovich |
6 |
Davlatova Munisa Aminovna |
Ta’lim yo‘nalishlari va o‘quv dasturlari
1-4 kurslarning mutaxassisliklar bo‘yicha dasturlar linklari
1-kurslar Matematika va uni o‘qitish metodikasi fani
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
7 |
|
8 |
2-kurslar Matematika va uni o‘qitish metodikasi fani
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
7 |
|
8 |
|
9 |
|
10 |
-
- 3-kurslar Boshlang‘ich ta’limda matematikani o‘qitishning zamonaviy tendensiyalari fani
-
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
- 4-kurslar Matematika va uni o‘qitish metodikasi fani
-
1
2
3
4
5
6
-
Magistratura dasturlari
- 1
- 2
Talabalar hayoti va tashkilotlari
Talabalarga oid tadbirlar va loyihalar
2024 yil 7-noyabr kuni Chirchiq davlat pedagogika universiteti 3-binosida bo‘lib o‘tgan “Boshlаngʼich sinf o‘quvchilаrining mаtemаtik tаsаvvurlаrini o‘stirishdа ko‘rgаzmаlilikning аhаmiyаti” mavzusidagi ilmiy-metodik tadbirdan lavhalar.
-
-
ChDPU rektori G.I. Muxamedov
“Boshlang‘ich taʼlim va maktabgacha taʼlimda qanday laboratoriyalar tashkil etish mumkinligini ko‘rib chiqish zarur. Hozirda taʼlimning ko‘plab sohalarida zamonaviy va interaktiv usullardan foydalanish talab etiladi. Hurmatli professor-o‘qituvchilar! Ilk bor maktabga borgan davrimizni eslaylik. Masalan, matematika darslarida qo‘shish va ayirish amallarini tushuntirishda olma yoki sanoq cho‘plari kabi sodda vositalardan foydalanish yoki ularning rasmlari orqali taqdimot qilingan. Bugungi kunda esa, STEM (Science, Technology, Engineering, Maths) laboratoriyalari tashkil etish zaruriyati tug‘iladi, chunki bunday laboratoriyalar o‘quvchilarga amaliyot orqali bilim olish va murakkab masalalarni hal qilishda aniq va samarali vosita bo‘lib xizmat qiladi”.
Bu jarayonda talabalar hozirgi boshlang‘ich taʼlim darsliklariga kiritilgan yangiliklar bilan tanishishdi, dars mobaynida uchrayotgan muammo va kamchiliklarni aniqlab, yechim topish uchun harakat qilmoqdalar. Shu maʼlumotlarga tayangan holda “Boshlangʼich taʼlimda STEM laboratoriyalari orqali o‘rgatish” mavzusi orqali talabalarning chiqishi
-
KAFEDRANING TA’LIM SIFATI VA BAHOLASH TIZIMI
Ta’lim sifati nazorati
Boshlang‘ich ta’limda matematika va tabiiy fanlar kafedrasi ta’lim sifati nazoratini oshirish bo‘yicha ichki va tashqi monitoring tizimlariga tayanadi:
Tashqi monitoring
Universitetning Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘yicha ishchi guruhi platformasi orqali ta’lim sifati muntazam tahlil qilinadi.
Boshlang‘ich ta’lim tarkibidagi Ta’lim sifatini nazorat qilish komissiyasi doimiy ravishda baholash tizimi va ta’lim jarayonini kuzatib boradi.
Kafedraning ichki nazorati
Kafedra yig‘ilishlarida doimiy hisobotlar taqdim etilib, ta’lim jarayonidagi kamchiliklar va takomillashtirish choralari muhokama qilinadi.
Baholash tizimi
Talabalarni baholash tizimi kafedraning o‘quv dasturlarida batafsil yoritilgan bo‘lib, baholash jarayoni kredit-modul tizimi asosida amalga oshiriladi.
Oraliq baholash: talabalar oraliq nazorat uchun har bir fandan imtihon topshiradilar, bu esa ularning matematik fikrlash qobiliyatlarini va ko‘nikmalarini tekshirish imkonini beradi.
Yakuniy baholash: yakuniy nazorat asosiy ko‘nikmalar (Matematik sovodxonligi, berilgan nazariy savollarga yozgan javoblarining mazmuni, misol masalalarni to‘g‘ri yechganligi va yechish metodikasini to‘g‘ri yoritilganigi) asosida baholanadi.
Talabalarning ta’lim natijalarini baholash mezonlari: |
||||||
Daraja |
5 ballik tizim (baho) |
O‘zlashtirish foizda |
An’anaviyda |
Baholash mezonlari |
||
O‘quv boshqarma uchun |
Professor-o‘qituvchi uchun |
|||||
A+ |
4,51 – 5 |
91 - 100 |
A’lo |
Talaba materialni mustaqil ravishda tez o‘zlashtiradi: xatolarga yo‘l qo‘ymaydi; mashg‘ulotlarda faol ishtirok etadi; savollarga to‘liq va aniq javob beradi. |
||
A |
4,26 – 4,5 |
86 – 90 |
|
talaba materiallarni mustaqil ravishda o‘zlashtiradi: xatolarga yo‘l qo‘ymaydi; savollarga to‘liq va aniq javob beradi. |
||
B+ |
4,01–4,25 |
81 – 85 |
Yaxshi |
talaba materiallarni yaxshi o‘zlashtirgan, uni mantiqiy ifoda eta oladi; mashg‘ulotlarda faol ishtirok etadi; savollarga to‘liq va aniq javob beradi, biroq uncha jiddiy bo‘lmagan xatolarga yo‘l qo‘yadi. |
||
B |
3,51 – 4,0 |
71 – 80 |
|
talaba materiallarni yaxshi o‘zlashtirgan, savollarga to‘liq va aniq javob beradi, biroq uncha jiddiy bo‘lmagan xatolarga yo‘l qo‘yadi. |
||
C+ |
3,26 – 3,5 |
66 – 70 |
Qoniqarli |
asosiy materiallarni biladi, biroq aniq ifoda etishga qiynaladi; savollarga javob berishda aniqlik va to‘liqlik еtishmaydi; materiallarni taqdim etishda ayrim xatoliklarga yo‘l qo‘yadi; kommunikatsiya jarayonida qiyinchilik sezadi. |
||
C |
3,0 – 3,25 |
60 – 65 |
|
asosiy materiallarni biladi, biroq aniq ifoda etishga qiynaladi; savollarga javob berishda aniqlik va to‘liqlik еtishmaydi; materiallarni taqdim etishda ayrim xatoliklarga yo‘l qo‘yadi; |
||
F |
3,0 dan kam |
59 dan past |
Qoniqarsiz |
materiallarni o‘zlashtirmagan; savollarga javob bera olmaydi; mashg‘ulotlarda ishtirok etmaydi |
||
|
|
|
|
|
|
|
Kafedrada individual ta’lim faoliyati yuqori saviyada tashkil etilgan.
Talabalar o‘zlarining ilmiy izlanishlarini boshlash va kafedra professor-o‘qituvchilari bilan ilmiy ishlarda hamkorlik qilish uchun mazkur havola orqali ariza topshirishlari mumkin:
Ilmiy faoliyatga yo‘naltirish
Kafedra professor-o‘qituvchilari talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish bo‘yicha individual ta’lim muhitida ishlash uchun maxsus ilmiy planshetlar ishlab chiqqan.
Talabalar o‘z ilmiy maqolalari, tadqiqot ishlari va innovatsion g‘oyalari bilan ilmiy konferensiyalar va loyihalarda ishtirok etishlari mumkin bo‘ladi.
KAFEDRA STATISTIKASI VA NATIJALARI