Tashkil etilgan yili: 2021-yil
Manzil: Toshkent viloyati, Chirchiq davlat pedagogika universiteti, bosh bino, 416-xona.
Maxsus pedagogika kafedrasi Chirchiq davlat pedagogika instituti Ilmiy Kengashining 2020-yil 1-sonli bayonnoma 4-qaroriga muvofiq “Pedagogika” fakulteti tarkibidagi “Musiqa ta’limi va defektologiya” kafedrasi tarkibidan “Maxsus pedagogika” nomi bilan ajralib chiqqan.
KAFEDRANING MAQSADI VA VAZIFALARI
Kafedraning missiyasi: Barcha inson uchun mos sifatli ta’lim (Aralash, inklyuziv,maxsus va dual ta’lim)ni dunyoning har bir nuqtasida ta’minlashda xususiy harakatlarni barqarorlashtirish
Maqsadimiz:
✔Inklyuziv va maxsus ta’lim uchun sifatli kadrlarni innovatsion g‘oya va amaliyot uyg‘unligida ta’minlash
Maxsus pedagogika kafedrasining o‘rta muddatli strategik rivojlantirish dasturi (2025-yil uchun) |
O‘QUV DASTURLARI
Kafedra bakalavriat va magistratura bosqichi talabalariga logopediya, tiflopedagogika, surdotarjimonlik faoliyati, surdopedagogika yo‘nalishlarida ta’lim beradi.
O‘quv dasturlari
1-bosqich Magistratura
70110301 – Surdopedagogika yo‘nalishi
1-bosqich bakalavr
60110300– Logopediya yo‘nalishi
60110300- Tiflopedagogika yo‘nalishi
60110300 –Surdotarjimonlik faoliyati
2-bosqich
60112700 –Logopediya yo‘nalishi
60112700 – Surdotarjimonlik faoliyati
60112700 – Tiflopedagogika yo‘nalishi
3-bosqich
60112700 –Logopediyayo‘nalishi
60112700 –Tiflopedagogikayo‘nalishi
60112700 –Surdopedagogika yo‘nalishi
4-bosqich
60110400– Logopediya yo‘nalishi
ILMIY-TADQIQOT YO‘NALISHLARI VA LOYIHALAR
Maxsus pedagogika kafedrasi ilmiy-tadqiqot faoliyatida bir qator strategik yo‘nalishlarda ish olib bormoqda. Quyidagi yo‘nalishlar zamonaviy ta’lim talablariga javob beruvchi ilmiy tadqiqotlar olib borish, milliy va xalqaro ilmiy hamjamiyat bilan hamkorlikni kengaytirish hamda amaliy natijalarga erishishni maqsad qilgan:
Uzluksiz inklyuziv ta’limning pedagogik-psixologik asoslari (F.U.Qodirova),
Kadrlar tayyorlashning innovatsion shakllarini joriy etish (D.A.Pulatova).
Maxsus pedagogika kafedrasi tarkibi
|
Qodirova Feruza Usmanovna p.f.d. professor Kafedra mudiri |
||
|
Fayzieva Ubayda Yunusovna p.f.n. dotsent |
||
|
Abdullayeva Gavhar Saparovna p.f.d v.b professor |
||
|
Sayfullayeva Ismigul Qodir qizi p.f.f.d v.b. dotsent |
||
|
Kabilova Shaxnoza Xudayshukurovna p.f.f.d. v.b. dotsent |
||
|
Pulatova Dilfuza Azamkulovna O‘qituvchi |
||
|
Ishmatova Ozoda Sirodjovna O‘qituvchi |
||
|
Ibodullayeva Sharofat Nurallayevna O‘qituvchi |
||
|
Dehqonova Muborak G‘iyeziddin qizi O‘qituvchi |
||
|
Xusnuddinova Zulayho Xamidullayevna O‘qituvchi |
||
|
Egamberdiyeva Nigora Azizovna O‘qituvchi |
||
|
Hamidova Malikaxon Oktamovna O‘qituvchi |
|
|
|
Abduraxmonova Shoxsanam Baxtiyor qizi O‘qituvchi |
|
|
|
Tag‘onova Guliza Bayramaliyevna O‘qituvchi |
ILMIY-METODIK MARKAZ
Kafedra qoshida “Bolalar sayyorasi” nomli ilmiy-metodik markazi individual rivojlanishning laboratoriya sharoitida talabalarning mualliflik metodikalarini namoyish etish hamda imkoniyati cheklangan bolalar va ularning oilalari uchun kompleks xizmat ko‘rsatish bilan birgalikda, bolalarni tezkor diagnostika qilish jarayonida talabalarning individual kasbiy yetilishini ta’minlash; nogironlik toifalari bo‘yicha korreksiyalash ishlariga oid talabalarning mualliflik metodikalarini sinovdan o‘tkazish, shaxsiy xulosalarini shakllantirishga ko‘maklashish; inklyuziv ta’limga jalb etilgan bolalar muammolarini tezkor bartaraf etishda hamda Pedagogik ta’lim innovatsion klasterining subyektlari-bola, pedagog va ota-onalarga ko‘maklashishda katta ahamiyatga egadir.
2024-yilda o‘tkazilgan ijtimoiy loyihalar, tadbirlar to‘g‘risida ma’lumot |
|
Talabalarni metodik xizmatga jalb etish orqali “uy taʼlimi”ga tayyorlash maqsadida tashkil etilgan ijtimoiy loyihasi Muallif: X.Z.Xusnuddinova |
“Mendan keyingi 1000 qadam-seniki” ijtimoiy loyihasi Muallif: Sh.N.Ibodullayeva |
Amaliyotchi maxsus pedagoglar (defektologlar) bo‘sh o‘zlashtiruvchi o‘quvchilar bilan ishlash bo‘yicha muammolarga uchragan pedagoglar va inklyuziv ta’lim sharoitida faoliyat yuritayotgan pedagoglar uchun ijtimoiy mobil-metodik tadbir Ma’sul: F.U.Qodirova |
Individual ta’limda “STEAM” olimpiadasi
|
Ta’limga investitsiya tashabbusi doirasida “Mini grant” loyihasi
|
Talabalarni individual ta’limga yo‘naltirish, xalqaro tajribalarni rivojlantirish maqsadida o‘tkazligan “TELEMOST” |
Parkent tumanida o‘tkazilgan “Ochiq osmon ostidagi maktab” ijtimoiy mobil-metodik tadbir
“Bir safda volontyorlar” ijtimoiy loyihasi
Individual ta’limda “STEAM” olimpiadasi
Talabalarni individual ta’limga yo‘naltirish, xalqaro tajribalarni rivojlantirish maqsadida o‘tkazligan
“TELEMOST”
KAFEDRANING TA’LIM SIFATI VA BAHOLASH TIZIMI
Ta’lim sifati nazorati
Maxsus pedagogika kafedrasi ta’lim sifati nazoratini oshirish bo‘yicha ichki va tashqi monitoring tizimlariga tayanadi:
- Tashqi monitoring
Universitetning Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘yicha ishchi guruhi platformasi orqali ta’lim sifati muntazam tahlil qilinadi.
Pedagogika fakulteti tarkibidagi Ta’lim sifatini nazorat qilish komissiyasi doimiy ravishda baholash tizimi va ta’lim jarayonini kuzatib boradi.
- Ichki monitoring
Kafedraning ichki nazorati o‘qituvchi O.S.Ishmatova tomonidan olib boriladi.
Kafedra yig‘ilishlarida doimiy hisobotlar taqdim etilib, ta’lim jarayonidagi kamchiliklar va takomillashtirish choralari muhokama qilinadi.
Baholash tizimi
Talabalarni baholash tizimi kafedraning o‘quv dasturlarida batafsil yoritilgan bo‘lib, baholash jarayoni kredit-modul tizimi asosida amalga oshiriladi.
Oraliq baholash: talabalar oraliq nazoratlarni yozma yoki test shaklida topshiradilar.
Yakuniy baholash: yakuniy nazoratda egallagan asosiy ko‘nikmalarni bilish uchun yozma shaklda olinadi.
Talabalar fikr-mulohazalari va qayta aloqa tizimi
Kafedrada talabalar fikrini tinglash va baholash jarayonining shaffofligini ta’minlash maqsadida qayta aloqa mexanizmi yo‘lga qo‘yilgan.
Apellyatsiya jarayoni: yakuniy nazorat natijalari e’lon qilingandan so‘ng 24 soat ichida, talabalar kafedraning appelyatsiya komissiyasiga murojaat qilish imkoniyatiga ega. Bu jarayon baholash jarayonida yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan noaniqliklarni bartaraf etish va talabalar fikrini inobatga olishga xizmat qiladi.
Doimiy fikr-mulohazalar: talabalarning ta’lim sifati bo‘yicha fikrlarini to‘plash uchun so‘rovnomalar va tahliliy hisobotlar muntazam o‘tkaziladi hamda murojaatlar o‘rganiladi. Bunday natijalar asosida o‘quv jarayonini yanada takomillashtirishga qaratilgan chora-tadbirlar ishlab chiqiladi.
HAMKORLIK ALOQALARI
Maxsus pedagogika kafedrasi ta’lim sifatini yaxshilash, oshirish, zamonaviy pedagogik metodlarni rivojlantirish yetuk malakali kadrlar tayyorlash maqsadida hamkorlik aloqalarini rivojlantirib kelmoqda.
UPI (Universitas Pendidikan Indonesia, Indoneziya) va Negeri Malang
UPI bilan hamkorlik aloqalari doirasida ikki tomonlama shartnoma imzolangan.
UPI delegatsiyasi universitetimizga tashrif buyurgan, hamkorlikni rivojlantirish bo‘yicha uchrashuvlar o‘tkazilgan.
Bizning delegatsiya UPIga tashrif buyurib, universitetning ta’lim tizimi bilan tanishgan.
Ushbu hamkorlik doirasida Indoneziyada “International Conference on Inclusive STEAM Education (ICTEME)” xalqaro konferensiyasi rejalashtirilgan.
Konferensiyada Maxsus Pedagogika kafedrasi mudiri Qodirova Feruzaxon Usmanovna “plenary speaker” sifatida ishtirok etadi.
2025 - yilning 8-10 aprel kunlari Chirchiq Davlat Pedagogika Universitetida “Global Prespects for Multidisciplinary Research and Education” xalqaro kongresi bo‘lib o‘tadi.
Abay nomidagi Qozoq milliy universiteti
rasmiy hamkorlik oliy ta'lim, fan va ma’daniyat yo‘nalishlari hamda o‘quv-uslubiy va ilmiy-tadqiqot ishlari samaradorligini oshirish maqsadida ikki tomonlama shartnoma imzolandi.
Magistratura, PhD doktorantura, professor-o‘qituvchilar va aspirantlarni malaka oshirish, qisqa muddatli va uzoq muddatli amaliyotlar, kasbiy ishlab chiqarish, ilmiy-tadqiqot, diplom oldi, pedagogik amaliyotlar bo‘yicha akademik almashinuvini yo‘lga qo‘yish;
Bakalavr va magistr darajalarini ko‘rish uchun qo‘shma ta’lim dasturlarini tayyorlash sohasida hamkorlik masalalari;
Magistrlik va doktorlik dissertatsiyalarini yozishda hamkorlikda rahbarlik qilish va ilmiy maslahat olish uchun professor-o‘qituvchilarni jalb qilish orqali qo‘shma ilmiy-texnik tadqiqotlar o‘tkazish;
Qo‘shma konferensiyalar, seminarlar, simpoziumlar, davra suhbatlari, ilmiy tadbirlar va ta’lim tashabbuslarini o‘tkazish. Ta’lim sohasidagi qo‘shma ilmiy tadbirlar va boshqa tashabbuslar natijasi, jumladan, jahonning yetakchi ilmiy iqtiboslar ma’lumotlar bazalariga kiritilgan ilmiy nashrlarda, jumladan Web of Science, Scopus va boshqalarda chop etish bo‘yicha muhokamalar olib borildi.
TALABALAR HAYOTI
Kafedra qoshida talabalarning o‘qiyotgan yo‘nalishlarini chuqurroq o‘rganishiga yo‘naltirilgan to‘garaklar tashkil etilgan. Ushbu to‘garaklar orqali talabalar:
✔Alohida yordamga muhtoj bolalarni tezkor diagnostika qilish;
✔Alohida yordamga muhtoj bolalar bilan korreksion, kompensatsion ishlarni amalga oshirish;
✔Mualliflikda ishlab chiqqan metodikalarini sinovdan o‘tkazish kabi bilim ko‘nikma va malakalariga ega bo‘ladilar.
Bu to‘garaklar talabalarga o‘z kasbini yetuk mutaxassislari bo‘lib yetishishiga, kasbiy ko‘nikmalari rivojlanishiga yordam beradi.
Maxsus pedagogika qoshida tashkil etilgan kasb to‘garaklari |
|
Bizning to‘garakda sizni kutmoqda: • Logopedik massaj texnikalari • Nutq va til rivojlanishi uchun maxsus mashqlar • Ota-onalar bilan hamkorlik va maslahatlar |
|
Bizning to‘garakda sizni kutmoqda: • Ta’lim jarayonida innovatsion yondashuvlar • Bolalar bilan samarali muloqot qilish usullari • Ota-onalar bilan hamkorlik va maslahatlar |
|
|
|
•Ta’limda innovatsiyalarni qo‘llashni xohlasangiz, • Yangi metodlar va texnologiyalarni o‘rganmoqchi bo‘lsangiz, • Ijodiy va tanqidiy fikrlashni rivojlantirishga qiziqsangiz to‘garagimizda sizni kutamiz. |
|
Bizning to‘garakda sizni kutmoqda: • O‘z bilim va ko‘nikmalaringizni amalda qo֥‘llash imkoniyati. • Soha mutaxassislari va tajribali logopedlar bilan o‘zaro fikr almashish. |
|
• Imo ishora sanatini o‘rganmoqchi bo‘lsangiz, • O‘z fikr va his-tuyg‘ularingizni yangi usulda ifodalamoqchi bo‘lsangiz, • Inkluziv muhitda muloqot qilishni xohlasangiz to‘garagimizda sizni kutamiz. |
|
Kafedrada individual ta’lim faoliyati yuqori saviyada tashkil etilgan. Talabalar o‘zlarining ilmiy izlanishlarini boshlash va kafedra professor-o‘qituvchilari bilan ilmiy ishlarda hamkorlik qilish uchun mazkur havola orqali ariza topshirishlari mumkin:
Ilmiy faoliyatga yo‘naltirish
Kafedra professor-o‘qituvchilari talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish bo‘yicha individual ta’lim muhitida ishlash uchun maxsus ilmiy planshetlar ishlab chiqqan.
Talabalar o‘z ilmiy maqolalari, tadqiqot ishlari va innovatsion g‘oyalari bilan ilmiy konferensiyalar va loyihalarda ishtirok etishlari mumkin.
talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish bo‘yicha individual ta’lim muhitida ishlash uchun havola orqali murojaat qiling.
talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish bo‘yicha individual ta’lim muhitida ishlash uchun havola orqali murojaat qiling.
talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish bo‘yicha individual ta’lim muhitida ishlash uchun havola orqali murojaat qiling.
Kobilova Shaxnoza Xudayshukurovna
talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish bo‘yicha individual ta’lim muhitida ishlash uchun havola orqali murojaat qiling.
I.Q.Sayfullayeva |
N.A.Egamberdiyeva |
||
D.A.Pulatova |
M.G‘.Dehqonova |
||
O.S.Ishmatova |
M.O.Hamidova |
||
Sh.N.Ibodullayeva |
Sh.B.Abduraxmonova |
||
X.Z.Xusnuddinova |
G.B.Tag‘onova |
TANISHING:
2024-2025 oʻquv yilida
Navoiy nomli davlat stipendiyasi sohibasi
Chirchiq davlat pedagogika universiteti talabasi:
Toʻrayeva Jasmina Sunnatullo qizi
Maxsus pedagogika (tiflopedagogika) yo‘nalishi 3-bosqich;
Ilmiy rahbari Xusnuddinova Zulayxo Xamidullayevna.
Kafedra qoshida talabalar uchun ijtimoiy faollik va ijodiy rivojlanishni qo‘llab-quvvatlash maqsadida turli tanlov va loyihalar yo‘lga qo‘yilgan.
- “Oq hassa” tiflopedagogika yo‘nalishi talabalri uchun
- “Ona tilim faxrim mening” – nomli esselar tanlovi.
- “Ustozlar ostozlar o‘g‘iti” – mavzusidagi mini press konferensiyasi
- “Nogironlikning oldini olishda mening harakatlarim” – mavzusida videoroliklar tayyorlash;
- “Mening kun tartibim”, “To‘g‘ri ovqatlanish” – mavzusida videoroliklar tayyorlash
- “Kasbimning huquqiy asoslari” – mavzusida mini press-konferensiya tashkil etish;
- “Inklyuziv ta’lim targ‘iboti” – nomli so‘rovnoma o‘tkazish.
- Milliy bayramlar va qadriyatlar asosidagi tadbirlar.
Ushbu tadbirlar orqali talabalar ijtimoiy va madaniy faolligini, ko‘nikmalarini oshirish, mustahkamlash va ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirish imkoniga ega bo‘ladilar.
KAFEDRA STATISTIKASI VA NATIJALARI
Maxsus pedagogika kafedrasining 2023-2024 o‘quv yili bo‘yicha |