+99871 716-68-05

Tillar:       O'zb       Eng       Рус    

EMAIL POCHTA

MAXSUS PEDAGOGIKA KAFEDRASI

Kafedra mudiri: Qodirova Feruza Usmonovna Professor, pedagogika fanlari doktor

Tashkil etilgan yili: 2021-yil

Manzil: Toshkent viloyati, Chirchiq davlat pedagogika universiteti, bosh bino, 416-xona.

Maxsus pedagogika kafedrasi Chirchiq davlat pedagogika instituti Ilmiy Kengashining 2020-yil 1-sonli bayonnoma 4-qaroriga muvofiq “Pedagogika” fakulteti tarkibidagi “Musiqa ta’limi va defektologiya” kafedrasi tarkibidan “Maxsus pedagogika” nomi bilan ajralib chiqqan.

KAFEDRANING MAQSADI VA VAZIFALARI

Kafedraning missiyasi: Barcha inson uchun mos sifatli ta’lim (Aralash, inklyuziv,maxsus va dual ta’lim)ni dunyoning har bir nuqtasida ta’minlashda xususiy harakatlarni barqarorlashtirish

Maqsadimiz:

✔Inklyuziv va maxsus ta’lim uchun sifatli kadrlarni innovatsion g‘oya va amaliyot uyg‘unligida ta’minlash

Maxsus pedagogika kafedrasining o‘rta muddatli strategik rivojlantirish dasturi (2025-yil uchun)

O‘QUV DASTURLARI

Kafedra bakalavriat va magistratura bosqichi talabalariga logopediya, tiflopedagogika, surdotarjimonlik faoliyati, surdopedagogika yo‘nalishlarida ta’lim beradi.

O‘quv dasturlari

1-bosqich Magistratura

70110301 – Surdopedagogika yo‘nalishi

1-bosqich bakalavr 

60110300– Logopediya yo‘nalishi

60110300- Tiflopedagogika yo‘nalishi

60110300 –Surdotarjimonlik faoliyati

2-bosqich

60112700 –Logopediya yo‘nalishi

60112700 – Surdotarjimonlik faoliyati 

60112700 – Tiflopedagogika yo‘nalishi

3-bosqich

60112700 –Logopediyayo‘nalishi

60112700 –Tiflopedagogikayo‘nalishi

60112700 –Surdopedagogika yo‘nalishi

4-bosqich

60110400– Logopediya yo‘nalishi

  ILMIY-TADQIQOT YO‘NALISHLARI VA LOYIHALAR

Maxsus pedagogika kafedrasi ilmiy-tadqiqot faoliyatida bir qator strategik yo‘nalishlarda ish olib bormoqda. Quyidagi yo‘nalishlar zamonaviy ta’lim talablariga javob beruvchi ilmiy tadqiqotlar olib borish, milliy va xalqaro ilmiy hamjamiyat bilan hamkorlikni kengaytirish hamda amaliy natijalarga erishishni maqsad qilgan:

Uzluksiz inklyuziv ta’limning pedagogik-psixologik asoslari (F.U.Qodirova),

Kadrlar tayyorlashning innovatsion shakllarini joriy etish (D.A.Pulatova).

Maxsus pedagogika kafedrasi tarkibi


Qodirova Feruza Usmanovna

p.f.d. professor

Kafedra mudiri

qodirova.feruza@cspi.uz

Web of Science

ORCID

Google Scholar







Fayzieva Ubayda Yunusovna

p.f.n. dotsent

fayziyeva.u@cspi.uz


ORCID

Google Scholar


Abdullayeva Gavhar Saparovna 

p.f.d v.b professor


abdullayeva.g@cspi.uz

Web of Science
ORCID

Google Scholar


Sayfullayeva Ismigul Qodir qizi

p.f.f.d v.b. dotsent

i.sayfullayeva@cspu.uz

ORCID

Google Scholar


Kabilova Shaxnoza Xudayshukurovna

p.f.f.d. v.b. dotsent

ibadullayeva.sh@cspi.uz


ORCID

Google Scholar


Pulatova Dilfuza Azamkulovna 

O‘qituvchi

pulatova.d@cspi.uz

Web of Science
ORCID

Google Scholar


Ishmatova Ozoda Sirodjovna 

O‘qituvchi

ishmatova.o@cspi.uz

Web of Science
ORCID

Google Scholar








  Ibodullayeva Sharofat Nurallayevna

 O‘qituvchi

ibadullayeva.sh@cspi.uz

Web of Science
ORCID

Google Scholar


Dehqonova Muborak G‘iyeziddin qizi 

O‘qituvchi

dehqonova.m@cspi.uz

Web of Science
ORCID

Google Scholar


Xusnuddinova Zulayho Xamidullayevna 

O‘qituvchi

ibadullayeva.sh@cspi.uz

Web of Science
ORCID

Google Scholar


Egamberdiyeva Nigora Azizovna 

O‘qituvchi

n.egamberdiyeva@cspu.uz

Web of Science
ORCID

Google Scholar


Hamidova Malikaxon Oktamovna 

O‘qituvchi

m.xamidova@cspi.uz



Web of Science
ORCID

Google Scholar


Abduraxmonova Shoxsanam Baxtiyor qizi 

O‘qituvchi

sh.abduraxmanova@cspu.uz


Web of Science
ORCID

Google Scholar


Tag‘onova Guliza Bayramaliyevna 

O‘qituvchi

g.tagonova@cspu.uz

Web of Science
ORCID

Google Scholar


ILMIY-METODIK MARKAZ

Kafedra qoshida “Bolalar sayyorasi” nomli ilmiy-metodik markazi individual rivojlanishning laboratoriya sharoitida talabalarning mualliflik metodikalarini namoyish etish hamda imkoniyati cheklangan bolalar va ularning oilalari uchun kompleks xizmat ko‘rsatish bilan birgalikda, bolalarni tezkor diagnostika qilish jarayonida talabalarning individual kasbiy yetilishini ta’minlash; nogironlik toifalari bo‘yicha korreksiyalash ishlariga oid talabalarning mualliflik metodikalarini sinovdan o‘tkazish, shaxsiy xulosalarini shakllantirishga ko‘maklashish; inklyuziv ta’limga jalb etilgan bolalar muammolarini tezkor bartaraf etishda hamda Pedagogik ta’lim innovatsion klasterining subyektlari-bola, pedagog va ota-onalarga ko‘maklashishda katta ahamiyatga egadir.

2024-yilda o‘tkazilgan ijtimoiy loyihalar, tadbirlar to‘g‘risida ma’lumot

Talabalarni metodik xizmatga jalb etish orqali “uy taʼlimi”ga tayyorlash maqsadida tashkil etilgan

 “Bir safda volontyorlar 

ijtimoiy loyihasi

Muallif: X.Z.Xusnuddinova


 Mendan keyingi 1000 qadam-seniki ijtimoiy loyihasi

Muallif: Sh.N.Ibodullayeva

Amaliyotchi maxsus pedagoglar (defektologlar) bo‘sh o‘zlashtiruvchi o‘quvchilar bilan ishlash bo‘yicha muammolarga uchragan pedagoglar va inklyuziv ta’lim sharoitida faoliyat yuritayotgan pedagoglar uchun 

Ochiq osmon ostidagi maktab

ijtimoiy mobil-metodik tadbir

Ma’sul: F.U.Qodirova

Individual ta’limda “STEAM” olimpiadasi


Ta’limga investitsiya tashabbusi doirasida “Mini grant” loyihasi

Talabalarni individual ta’limga yo‘naltirish, xalqaro tajribalarni rivojlantirish maqsadida o‘tkazligan

TELEMOST


Parkent tumanida o‘tkazilgan “Ochiq osmon ostidagi maktab” ijtimoiy mobil-metodik tadbir

 “Bir safda volontyorlar” ijtimoiy loyihasi


Individual ta’limda “STEAM” olimpiadasi



Talabalarni individual ta’limga yo‘naltirish, xalqaro tajribalarni rivojlantirish maqsadida o‘tkazligan

TELEMOST

KAFEDRANING TA’LIM SIFATI VA BAHOLASH TIZIMI

Ta’lim sifati nazorati

Maxsus pedagogika kafedrasi ta’lim sifati nazoratini oshirish bo‘yicha ichki va tashqi monitoring tizimlariga tayanadi:

  • Tashqi monitoring

Universitetning Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘yicha ishchi guruhi platformasi  orqali ta’lim sifati muntazam tahlil qilinadi.

Pedagogika fakulteti tarkibidagi Ta’lim sifatini nazorat qilish komissiyasi doimiy ravishda baholash tizimi va ta’lim jarayonini kuzatib boradi.

  • Ichki monitoring

Kafedraning ichki nazorati o‘qituvchi O.S.Ishmatova tomonidan olib boriladi.

Kafedra yig‘ilishlarida doimiy hisobotlar taqdim etilib, ta’lim jarayonidagi kamchiliklar va takomillashtirish choralari muhokama qilinadi.

Baholash tizimi

Talabalarni baholash tizimi kafedraning o‘quv dasturlarida batafsil yoritilgan bo‘lib, baholash jarayoni kredit-modul tizimi asosida amalga oshiriladi.

Oraliq baholash: talabalar oraliq nazoratlarni yozma yoki test shaklida topshiradilar.

Oraliq nazorat savollari namunasi

Yakuniy baholash: yakuniy nazoratda egallagan asosiy ko‘nikmalarni bilish uchun yozma shaklda olinadi.

Yakuniy nazorat savollari namunasi


 Talabalar fikr-mulohazalari va qayta aloqa tizimi

Kafedrada talabalar fikrini tinglash va baholash jarayonining shaffofligini ta’minlash maqsadida qayta aloqa mexanizmi yo‘lga qo‘yilgan.

 Apellyatsiya jarayoni: yakuniy nazorat natijalari e’lon qilingandan so‘ng 24 soat ichida, talabalar kafedraning appelyatsiya komissiyasiga murojaat qilish imkoniyatiga ega. Bu jarayon baholash jarayonida yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan noaniqliklarni bartaraf etish va talabalar fikrini inobatga olishga xizmat qiladi.

 Doimiy fikr-mulohazalar: talabalarning ta’lim sifati bo‘yicha fikrlarini to‘plash uchun so‘rovnomalar va tahliliy hisobotlar muntazam o‘tkaziladi hamda murojaatlar o‘rganiladi. Bunday natijalar asosida o‘quv jarayonini yanada takomillashtirishga qaratilgan chora-tadbirlar ishlab chiqiladi.

HAMKORLIK ALOQALARI

Maxsus pedagogika kafedrasi ta’lim sifatini yaxshilash, oshirish, zamonaviy pedagogik metodlarni rivojlantirish yetuk malakali kadrlar tayyorlash maqsadida hamkorlik aloqalarini rivojlantirib kelmoqda.

UPI (Universitas Pendidikan Indonesia, Indoneziya) va Negeri Malang

universiteti

UPI bilan hamkorlik aloqalari doirasida ikki tomonlama shartnoma imzolangan.

UPI delegatsiyasi universitetimizga tashrif buyurgan, hamkorlikni rivojlantirish bo‘yicha uchrashuvlar o‘tkazilgan.

Bizning delegatsiya UPIga tashrif buyurib, universitetning ta’lim tizimi bilan tanishgan.

Ushbu hamkorlik doirasida Indoneziyada “International Conference on Inclusive STEAM Education (ICTEME)” xalqaro konferensiyasi rejalashtirilgan.

Konferensiyada Maxsus Pedagogika kafedrasi mudiri Qodirova Feruzaxon Usmanovna “plenary speaker” sifatida ishtirok etadi.

2025 - yilning 8-10 aprel kunlari Chirchiq Davlat Pedagogika Universitetida “Global Prespects for Multidisciplinary Research and Education” xalqaro kongresi bo‘lib o‘tadi.

Abay nomidagi Qozoq milliy universiteti

rasmiy hamkorlik oliy ta'lim, fan va ma’daniyat yo‘nalishlari hamda o‘quv-uslubiy va ilmiy-tadqiqot ishlari samaradorligini oshirish maqsadida ikki tomonlama shartnoma imzolandi.

Magistratura, PhD doktorantura, professor-o‘qituvchilar va aspirantlarni malaka oshirish, qisqa muddatli va uzoq muddatli amaliyotlar, kasbiy ishlab chiqarish, ilmiy-tadqiqot, diplom oldi, pedagogik amaliyotlar bo‘yicha akademik almashinuvini yo‘lga qo‘yish;

Bakalavr va magistr darajalarini ko‘rish uchun qo‘shma ta’lim dasturlarini tayyorlash sohasida hamkorlik masalalari;

Magistrlik va doktorlik dissertatsiyalarini yozishda hamkorlikda rahbarlik qilish va ilmiy maslahat olish uchun professor-o‘qituvchilarni jalb qilish orqali qo‘shma ilmiy-texnik tadqiqotlar o‘tkazish;

Qo‘shma konferensiyalar, seminarlar, simpoziumlar, davra suhbatlari, ilmiy tadbirlar va ta’lim tashabbuslarini o‘tkazish. Ta’lim sohasidagi qo‘shma ilmiy tadbirlar va boshqa tashabbuslar natijasi, jumladan, jahonning yetakchi ilmiy iqtiboslar ma’lumotlar bazalariga kiritilgan ilmiy nashrlarda, jumladan Web of Science, Scopus va boshqalarda chop etish bo‘yicha muhokamalar olib borildi.

TALABALAR HAYOTI

Kafedra qoshida talabalarning o‘qiyotgan yo‘nalishlarini chuqurroq o‘rganishiga yo‘naltirilgan to‘garaklar tashkil etilgan. Ushbu to‘garaklar orqali talabalar:

✔Alohida yordamga muhtoj bolalarni tezkor diagnostika qilish;

✔Alohida yordamga muhtoj bolalar bilan korreksion, kompensatsion ishlarni amalga oshirish;

✔Mualliflikda ishlab chiqqan metodikalarini sinovdan o‘tkazish kabi bilim ko‘nikma va malakalariga ega bo‘ladilar.

Bu to‘garaklar talabalarga o‘z kasbini yetuk mutaxassislari bo‘lib yetishishiga, kasbiy ko‘nikmalari rivojlanishiga yordam beradi.


Maxsus pedagogika qoshida tashkil etilgan kasb to‘garaklari

(ariza qoldirish)

“LOGOPEDIK MASSAJ”

Bizning to‘garakda sizni kutmoqda:

• Logopedik massaj texnikalari

• Nutq va til rivojlanishi uchun maxsus mashqlar

• Ota-onalar bilan hamkorlik va maslahatlar

 

“UNIVERSAL PEDAGOG”

Bizning to‘garakda sizni kutmoqda:

• Ta’lim jarayonida innovatsion yondashuvlar

• Bolalar bilan samarali muloqot qilish usullari

• Ota-onalar bilan hamkorlik va maslahatlar

   




 “SMART-SENSORIKA”

•Ta’limda innovatsiyalarni qo‘llashni xohlasangiz,

• Yangi metodlar va texnologiyalarni o‘rganmoqchi bo‘lsangiz,

• Ijodiy va tanqidiy fikrlashni rivojlantirishga qiziqsangiz to‘garagimizda sizni kutamiz.


 

 

 

 

 

 

 “PROFI ARENA”

Bizning to‘garakda sizni kutmoqda:

• O‘z bilim va ko‘nikmalaringizni amalda qo֥‘llash imkoniyati.

• Soha mutaxassislari va tajribali logopedlar bilan o‘zaro fikr almashish.


 

 

 

 

 

 “OVOZSIZ DUNYO”

• Imo ishora sanatini o‘rganmoqchi bo‘lsangiz,

• O‘z fikr va his-tuyg‘ularingizni yangi usulda ifodalamoqchi bo‘lsangiz,

• Inkluziv muhitda muloqot qilishni xohlasangiz to‘garagimizda sizni kutamiz.





 


Kafedrada individual ta’lim faoliyati yuqori saviyada tashkil etilgan. Talabalar o‘zlarining ilmiy izlanishlarini boshlash va kafedra professor-o‘qituvchilari bilan ilmiy ishlarda hamkorlik qilish uchun mazkur havola orqali ariza topshirishlari mumkin:

 Ilmiy faoliyatga yo‘naltirish

Kafedra professor-o‘qituvchilari talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish bo‘yicha individual ta’lim muhitida ishlash uchun maxsus ilmiy planshetlar ishlab chiqqan.

Talabalar o‘z ilmiy maqolalari, tadqiqot ishlari va innovatsion g‘oyalari bilan ilmiy konferensiyalar va loyihalarda ishtirok etishlari mumkin.

Qodirova Feruza Usmanovna

talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish bo‘yicha individual ta’lim muhitida ishlash uchun havola orqali murojaat qiling.


Abdullayeva Gavhar Saparovna

talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish bo‘yicha individual ta’lim muhitida ishlash uchun havola orqali murojaat qiling.


Fayziyeva Ubayda Yunusovna

talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish bo‘yicha individual ta’lim muhitida ishlash uchun havola orqali murojaat qiling.

Kobilova Shaxnoza Xudayshukurovna

talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish bo‘yicha individual ta’lim muhitida ishlash uchun havola orqali murojaat qiling.



TALABALAR VA TADQIQOTCHILARNI ILMIY FAOLIYATGA YO‘NALTIRISH



I.Q.Sayfullayeva

Ilmiy faoliyatga yo‘naltirish plansheti

N.A.Egamberdiyeva

Ilmiy faoliyatga yo‘naltirish plansheti

D.A.Pulatova

Ilmiy faoliyatga yo‘naltish plansheti

M.G‘.Dehqonova

Ilmiy faoliyatga yo‘naltish plansheti 

O.S.Ishmatova

Ilmiy faoliyatga yo‘naltish plansheti

M.O.Hamidova

Ilmiy faoliyatga yo‘naltish plansheti

Sh.N.Ibodullayeva

Ilmiy faoliyatga yo‘naltirish plansheti

Sh.B.Abduraxmonova

 Ilmiy faoliyatga yo‘naltish plansheti

X.Z.Xusnuddinova

Ilmiy faoliyatga yo‘naltish plansheti

G.B.Tag‘onova

Ilmiy faoliyatga yo‘naltirish plansheti


TANISHING:

2024-2025 oʻquv yilida

Navoiy nomli davlat stipendiyasi sohibasi

Chirchiq davlat pedagogika universiteti talabasi:

Toʻrayeva Jasmina Sunnatullo qizi

Maxsus pedagogika (tiflopedagogika) yo‘nalishi 3-bosqich;

Ilmiy rahbari Xusnuddinova Zulayxo Xamidullayevna.




IQTIDORLI TALABALAR FAOLIYATINI KUZATISH



Ma’naviy-ma’rifiy tadbirlar

Kafedra qoshida talabalar uchun ijtimoiy faollik va ijodiy rivojlanishni qo‘llab-quvvatlash maqsadida turli tanlov va loyihalar yo‘lga qo‘yilgan.

  • “Oq hassa” tiflopedagogika yo‘nalishi talabalri uchun
  • “Ona tilim faxrim mening” – nomli esselar tanlovi.
  • “Ustozlar ostozlar o‘g‘iti” – mavzusidagi mini press konferensiyasi
  • “Nogironlikning oldini olishda mening harakatlarim” – mavzusida videoroliklar tayyorlash;
  • “Mening kun tartibim”, “To‘g‘ri ovqatlanish” – mavzusida videoroliklar tayyorlash
  • “Kasbimning huquqiy asoslari” – mavzusida mini press-konferensiya tashkil etish;
  • “Inklyuziv ta’lim targ‘iboti” – nomli so‘rovnoma o‘tkazish.
  • Milliy bayramlar va qadriyatlar asosidagi tadbirlar.

Ushbu tadbirlar orqali talabalar ijtimoiy va madaniy faolligini, ko‘nikmalarini oshirish, mustahkamlash va ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirish imkoniga ega bo‘ladilar.

KAFEDRA STATISTIKASI VA NATIJALARI

Maxsus pedagogika kafedrasining 2023-2024 o‘quv yili bo‘yicha

HISOBOTI

Maxsus pedagogika kafedrasining o‘rta muddatli strategik rivojlantirish dasturi bo‘yicha 2024-yilda amalga oshirilgan ishlar yuzasidan 

HISOBOT