Tashkil etilgan yili: 2021 yil
Manzil: Toshkent viloyati, Chirchiq davlat pedagogika universiteti, 6-bino B, 312-xona.
Gumanitar fanlar fakulteti “Milliy g‘oya, ma’naviyat asoslari va huquq ta’limi” kafedrasi Chirchiq davlat pedagogika instituti rektorining 2021-yil 28-avgustdagi “Institut tarkibiy tuzilmasiga o‘zgartirish kiritish to‘g‘risida”gi 01-215-sonli buyrug‘i asosida Gumanitar fanlar fakulteti tarkibidagi «Ijtimoiy fanlar» kafedrasi negizida tashkil etildi.
Bugungi kunda kafedrada 60112100 – Milliy g‘oya, ma’naviyat asoslari va huquq ta’limi yo‘nalishi bakalavr; 60920100 – Ijtimoiy ish (fuqarolar o‘zini-o‘zi boshqarish organlari) ta’lim yo‘nalishlari bo‘yicha bakalavr; 70112101 – Ijtimoiy-gumanitar fanlarni o‘qitish metodikasi (ma’naviyat asoslari) mutaxassisligi bo‘yicha magistr; 70112102 - Ijtimoiy-gumanitar fanlarni o‘qitish metodikasi (huquq ta’limi) mutaxassisligi bo‘yicha magistrlar tayyorlanadi.
KAFEDRANING MAQSADI VA VAZIFALARI
Kafedraning missiyasi: Ma’rifatli jamiyat, ma’naviy yuksalish, huquqiy savodxonlik – barqaror taraqqiyot kafolati ekanligini keng targ‘ib qilishdan iborat.
Maqsadlarimiz:
✔ Kasbiy sohalarga yo‘naltirilgan dasturlar va ilg‘or pedagogik usullar orqali milliy g‘oya, ma’naviyat asoslari va huquq ta’limi sifatini oshirish hamda bo‘lajak o‘qituvchilarni "Mustaqil o‘rganishga o‘qitish" faoliyati asosida xalqaro darajadagi o‘qituvchi tayyorlash.
✔ Xalqaro hamkorlikni kengaytirish – universitetlar, ilmiy jamoatchilik va ta’lim loyihalari bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish.
✔ Ilmiy-tadqiqot muhitini rivojlantirish – falsafa, ma’naviyat va huquq fanlarini o‘rganish va pedagogik tadqiqotlar asosida 4+2 amaliyoti faoliyatini amalga oshirish samadorligiga qaratilgan “Amaliyot maydonchasi”ni tashkil qilish;
- ta’lim oluvchilarning mustaqil faoliyatda o‘z-o‘zini rivojlantirishga yordam beradigan mexanizmlar ishlab chiqish va tatbiq etish;
- ta’lim oluvchilarning mustaqil faoliyatda o‘z-o‘zini rivojlantirishga yordam beradigan individual va jamoaviy loyihalar joriy etish.
ILMIY-TADQIQOT YO‘NALISHLARI VA LOYIHALAR
Milliy g‘oya, ma’naviyat asoslari va huquq ta’limi kafedrasi ilmiy-tadqiqot faoliyatida bir qator strategik yo‘nalishlarda ish olib bormoqda. Quyidagi yo‘nalishlar zamonaviy ta’lim talablariga javob beruvchi ilmiy tadqiqotlar olib borish, milliy va xalqaro ilmiy hamjamiyat bilan hamkorlikni kengaytirish hamda amaliy natijalarga erishishni maqsad qilgan:
Maqsadga yo‘naltirilgan – resurslarni umumlashtirish va fakul tetni insoniyatning barqaror rivojlanish masalalari bilan bog‘liq muammolari va murakkabliklarini yetakchi o‘rinda turishini ta’minlashga qaratilgan tadqiqotlar;
Hamkorlikka yo‘naltirilgan – yetakchi xorijiy universitetlar, ilm-fan va ta’lim hamda yuqori texnologiyalar bilan jihozlangan tashkilotlar bilan ta’lim va ilmiy tadqiqotlar bo‘yicha o‘zaro manfaatli hamkorlik va integratsiyani yaxshilashga qaratilgan tadqiqotlar.
Tarbiya fanlarini o‘qitish metodikasi: Tarbiya fanlarini o‘qitish metodikasini rivojlantirish kafedraning ustuvor yo‘nalishlaridan biri hisoblanadi. “Tarbiya fanini o‘qitishda ta’lim klasterining imkoniyatlari” (G.G‘.G‘affarova), “Ta’lim tizimida klasterli yondashuvni joriy etishning o‘ziga xos xususiyatlari” va “Ta’lim klasteri: imkoniyat va istiqbollari” (A.A.Yo‘ldoshev); “Pedagogik ta’lim innovatsion klasterining g‘oyaviy-mafkuraviy asoslari” (SH.X.Tog‘ayev); "Ta’lim klasteri sharoitida ijtimoiy-gumanitar fanlarni o‘qitish samaradorligini oshirish masalalari”ni (B.M.Qandov) takomillashtirishga alohida e’tibor qaratilmoqda. Shuningdek, ma’naviy tarbiyaning tarixiy-nazariy asoslari bo‘yicha ham natijali ishlar amalga oshirildi (G.G‘.G‘affarova).
Huquq fanlarini o‘qitish metodikasi bo‘yicha tadqiqotlar: Kafedraning mazkur yo‘nalishdagi ilmiy izlanishlari milliy va xalqaro adabiy merosni o‘rganishga qaratilgan. Jumladan, huquqiy ta’limni, huquqiy ong va huquqiy madaniyatni yuksaltirish, huquqiy savodxonlikni oshirish jarayonlarini ilmiy-metodologik jihatdan tadqiq etish muhim ahamiyat kasb etadi. Хусусан, “Oliy ta’lim muassasalarida huquqiy fanlarni o‘qitish metodikasini takomillashtirish (“Konstitutsiyaviy huquq” fani misolida)” (F.A.Ibroximov) borasidagi izlanishlar tobora dolzarb masala bo‘lib bormoqda. Shuningdek, bugungi ijtimoiy munosabatlar tez taraqqiy etayotgan sharoitda huquq subektlarining huquqiy immunitetini shakllantirish, globallashuv sharoitida inson huquqlari va erkinliklarining o‘ziga xos xususiyatlarini (B.M.Qandov) ilmiy tadqiq etishga bo‘lgan zarurat yanada oshib bormoqda.
Falsafiy tahlil va qiyosiy tadqiqotlar: Falsafa va ma’naviyat yo‘nalishida bir qator ilmiy ishlar olib borilmoqda. Jumladan, murakkab tizimlarda axborot generatsiyasining falsafiy-metodologik asoslari, raqamlashtirish, zamonaviy tafakkur paradigmalari, inson kapitalini rivojlantirish (G.G‘.G‘affarova), kreativlik falsafasi (D.A.Norboyeva), kibermakonda yoshlar ma’naviy hayoti (O.T.Berkinov), raqamlashgan jamiyatda sun’niy intellekt muammosi: ijtimoiy-falsafiy tahlil (A.A.Yo‘ldoshev) kognitiv va pragmatik nuqtai nazardan tahlili o‘rganilmoqda.
Kommunikativ va didaktik kompetensiyalarni rivojlantirish: Talabalarning kommunikativ va ijodiy ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan tadqiqotlar kafedraning muhim ustuvor yo‘nalishlaridan biri bo‘lib kelmoqda. Dars jarayonida innovatsion va ijodiy yondashuvlarni qo‘llash orqali talabalarda mustaqil fikrlash ko‘nikmalari rivojlantirilmoqda (G.G‘.G‘affarova, N.A.Nazarov, A.A.Yo‘ldoshev, G.S.Raxmonova).
Madaniyatlararo kommunikatsiya va qadriyatlar: Madaniyatlararo muloqot kompetensiyasini rivojlantirish va umuminsoniy qadriyatlarni targ‘ib qilish kafedra faoliyatining muhim jihatlaridan biri bo‘lib, bu borada jahon adabiyoti asosida milliy qadriyatlar va axloqiy ta’lim yo‘nalishida ko‘plab tadqiqotlar olib borilyapti. Xususan, turk runologiyasi va etnomadaniy jarayonlar (N.A.Nazarov), vatanparvarlikni jamiyatning ma’naviy qadriyati sifatida tahlil qilish (B.M.Qandov), millararo munosabatlar va diniy bag‘rikenglik (SH.X.Tog‘ayev).
Mazkur yo‘nalishlar kafedraning ilmiy-tadqiqot salohiyatini yuksaltirishga va yangi zamonaviy metodologiyalarni rivojlantirishga xizmat qilmoqda.
Kafedra ilmiy tadqiqot faoliyatining 2023-yil bo‘yicha natijalari hisoboti |
Kafedra ilmiy tadqiqot faoliyatining 2024-yil bo‘yicha natijalari hisoboti |
MILLIY G‘OYA, MA’NAVIYAT ASOSLARI VA HUQUQ TA’LIMI KAFEDRASINING TARKIBI
|
G‘affarova Gulchehra G‘ulamjanovna f.f.d., professor, kafedra mudiri
|
||
|
Nazarov Nasriddin Atakulovich f.f.d., professor
|
||
|
Ikramov Ravshan Aktamovich yu.f.n, professor
|
||
|
Tangirov Irgash Xaqqulovich siyosiy fanlar nomzodi
|
||
|
Qandov Bahodir Mirzayevich f.f.d. (PhD), dotsent
|
||
|
Tog‘ayev Shavkat Xurramovich f.f.n., dotsent
|
||
|
Raxmonova Gulchexra Salaydinovna p.f.f.d. (PhD)
|
||
|
Ibrohimov Farxodjon Anvarjon o‘g‘li katta o‘qituvchi
|
||
|
Yo‘ldoshev Avazbek Abdurashid o‘g‘li o‘qituvchi
|
||
|
Berkinov Oybek Toxir o‘g‘li o‘qituvchi
|
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Maxkamasining 2017 yil 22 maydagi “Oliy o‘quv yurtidan keyingi ta’lim tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 304-sonli Qaroriga muvofiq kafedrada quyidagi ilmiy izlanuvchi mustaqil izlanuvchilik faoliyatini olib bormoqdalar, jumladan:
Ibroximov Farxodjon Anvarjin o'g'lining "Zamonaviy pedagogik yondashuvlar asosida falsafiy fanlarni o`qitish metodikasini takomillashtirish" mavzusida - 13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (falsafa) ixtisosligi bo‘yicha. Ilmiy rahbar f.f.d.(DSc), dots. Husanov Baxodir Ergashevich.
Yo‘ldoshev Avazbek Abdurashid o‘g‘lining “Raqamlashgan jamiyatda sun’iy intelekt muammosi: ijtimoiy-falsafiy asoslari” – 09.00.04 – Ijtimoiy falsafa ixtisosligi bo‘yicha. Ilmiy rahbar – f.f.d., prof. Gaffarova Gulchehra Gulamjanovna.
Berkinov Oybek Toxir o‘g‘lining “Kibermakon va ijtimoiy hayot: falsafiy-funksional tahlil” – 09.00.04 – Ijtimoiy falsafa ixtisosligi bo‘yicha. Ilmiy rahbar – f.f.d., prof. Gaffarova Gulchehra Gulamjanovna.
MAXSUS KURSLAR VA O‘QUV DASTURLARI (amaliyot dasturlari)
60112100 – Milliy g‘oya, ma’naviyat asoslari va huquq ta’limi (bakalavriat, 1-kurs);
60112100 – Milliy g‘oya, ma’naviyat asoslari va huquq ta’limi (bakalavriat, 2-kurs);
60112100 – Milliy g‘oya, ma’naviyat asoslari va huquq ta’limi (bakalavriat, 3-kurs);
60112100 – Milliy g‘oya, ma’naviyat asoslari va huquq ta’limi (bakalavriat,4 -kurs);
ILMIY TADQIQOTLAR VA INNOVATSION LOYIHALAR
Milliy g‘oya, ma’naviyat asoslari va huquq ta’limi kafedrasida bajarilayotgan ilmiy-tadqiqot ishlari.
Professor-o‘qituvchilarning ilmiy faoliyati:
G‘affarova Gulchehra G‘ulamjanovna – Ilmiy ishlar ro‘yxati, Ilmiy loyihalar, Darsliklar, O‘quv qo‘llanmalar, Uslubiy qo‘llanmalar, Monografiyalar, Web of Science maqola, Ilmiy maqolalar, Ma’naviy-ma’rifiy ishlar
Nazarov Nasriddin Atakulovich – Scopus, Xalqaro jurnal maqola, Konferensiya maqolalar
Ikramov Ravshan Aktamovich – Ilmiy ishlar ro‘yxati, Ilmiy loyihalar, O‘quv qo‘llanmalar, Monografiyalar, Ilmiy maqolalar
Qandov Bahodir Mirzayevich – O‘quv qo‘llanmalar, monografiyalar, Web of Science maqola, Xalqaro maqolalar, OAK maqolalar, Konferensiya maqolalari
Tog‘ayev Shavkat Xurramovich – O‘quv qo’llanmalar, Monografiyalar, Web of Science maqola, Impact Factor, OAK maqolalar, Konferensiya maqolalari
Raxmonova Gulchexra Salaydinovna – Monografiyalar, Xalqaro jurnal maqolalar, OAK maqola, Konferensiya maqolalari
Ibrohimov Farxodjon Anvarjon o‘g‘li – O‘quv qo‘llanmalar, Monografiyalar, Impact Factor, OAK maqolalar, Konferensiya maqolalari
Yo‘ldoshev Avazbek Abdurashid o‘g‘li – Web of Science, Xalqaro jurnal maqolalari, OAK maqola
Berkinov Oybek Toxir o‘g‘li – Monografiya, Web of Science, Xalqaro jurnal maqolalari, OAK maqola, Konferensiya maqolalari
2024-yilda o‘tkazilgan ilmiy seminarlar haqida umumiy ma’lumot |
KAFEDRANING TA’LIM SIFATI VA BAHOLASH TIZIMI
Ta’lim sifati nazorati
Milliy g‘oya ma’naviyat asoslari va huquq ta’limi kafedrasi ta’lim sifati nazoratini oshirish bo‘yicha ichki va tashqi monitoring tizimlariga tayanadi:
- Tashqi monitoring
Universitetning Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘yicha ishchi guruhi platformasi orqali ta’lim sifati muntazam tahlil qilinadi.
Gumanitar fanlar fakulteti tarkibidagi Ta’lim sifatini nazorat qilish komissiyasi doimiy ravishda baholash tizimi va ta’lim jarayonini kuzatib boradi.
- Ichki monitoring
- Kafedraning ichki nazorati kafedra mudiri f.f.d., professor, G‘affarova Gulchehra G‘ulamjanovna tomonidan olib boriladi.
Kafedra yig‘ilishlarida doimiy hisobotlar taqdim etilib, ta’lim jarayonidagi kamchiliklar va takomillashtirish choralari muhokama qilinadi.
Baholash tizimi
Talabalarni baholash tizimi kafedraning o‘quv dasturlarida batafsil yoritilgan bo‘lib, baholash jarayoni kredit-modul tizimi asosida amalga oshiriladi.
Oraliq baholash: talabalar oraliq nazorati “yozma”, “og‘zaki” va “test” tartibida imtihon topshiradilar, bu ularning og‘zaki va yozma tartibida fikir yuritish ko‘nikmalarini tekshirish imkonini beradi.
Yakuniy baholash: yakuniy nazorat “yozma”, “og’zaki” va “test” tartibida baholanadi.
Yakuniy nazorat savollari namunasi (bakalavr) Yakuniy nazorat savollari namunasi (magistratura)
|
Xalqaro ta’lim sifati standartlariga mosligi
talabalarning integrallashtirilgan ta’lim faoliyatini ta’minlaydigan moslashuvchan o‘quv rejalari ishlab chiqiladi;
kafedrada ish beruvchilarning faol ishtiroki orqali kasbga yunaltirishga oid "Karyera kuni" maqsadli innovatsion dasturi ishlab chiqiladi;
ta’lim sifatini oshirish maqsadida kafedrada elektron ta’lim muhitini yaratish, o‘quv-uslubiy majmualarni interaktiv media-kutubxona bilan doimiy to‘ldirib boriladi;
ta’limning intensiv va amaliyotga yo‘naltirilgan shakllari, masofaviy o‘qitish shakllarini keng qo‘llash, respublika va jahon miqyosida obro‘-e’tiborga ega bo‘lgan yetakchi olimlarni muntazam ma’ruza o‘qishga taklif qilish;
xorijiy hamkor universitetlar bilan qo‘shma ta’lim dasturlarini ishlab chiqish va amalga oshirish, xorijiy talabalarning o‘qishga jalb qilish;
kafedrada ingliz tilida so‘zlashuv muhitini yaratish, hamkor universitetlar bilan ta’lim dasturlarini muvofiqlashtirish va xalqaro ilmiy mobillikni rivojlantirish.
Talabalar fikr-mulohazalari va qayta aloqa tizimi
Kafedrada talabalar fikrini tinglash va baholash jarayonining shaffofligini ta’minlash maqsadida qayta aloqa mexanizmi yo‘lga qo‘yilgan.
Apellyatsiya jarayoni: yakuniy nazorat natijalari e’lon qilingandan so‘ng 24 soat ichida, talabalar kafedraning apellyatsiya komissiyasiga murojaat qilish imkoniyatiga ega. Bu jarayon baholash jarayonida yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan noaniqliklarni bartaraf etish va talabalar fikrini inobatga olishga xizmat qiladi.
Doimiy fikr-mulohazalar: talabalarning ta’lim sifati bo‘yicha fikrlarini to‘plash uchun so‘rovnomalar va tahliliy hisobotlar muntazam o‘tkaziladi. Ushbu natijalar asosida o‘quv jarayonini yanada takomillashtirishga qaratilgan chora-tadbirlar ishlab chiqiladi.
HAMKORLIK ALOQALARI
Milliy g‘oya, ma’naviyat asoslari va huquq ta’limi kafedrasi – ta’lim muassasalari, huquqni muhofaza qiluvchi orgonlar, davlat hokimyati orgonlari, nodavlat notijorat tashkilotlar va siyosiy partiyalar bilan hamkorlik aloqalarini rivojlantirib kelmoqda.
Ushbu tashkilotlarda ta’lim sifatini oshirish, kasbiy kompitendligini rivojlantirish, ma’naviy – ma’rifiy faoliyatni muvofiqlashtirish jarayonlarida ko‘maklashmoqda.
Kafedra hamkorlikni yanada kengaytirish va zamonaviy ta’limning ilg‘or usullarini ta’lim jarayoniga integratsiya qilish, ilmiy faolyatni yaxshilash maqsadida ko‘plab xalqaro oliy ta’lim tashkilotlari bilan hamkorlik loyihalar hamda tadbirlarni amalga oshirib kelmoqda.
TALABALAR HAYOTI
Milliy g‘oya, ma’naviyat asoslari va huquq ta’limi kafedrasida “Yosh huquqshunoslar”, “Ilmiy tadqiqlot”, “Pedagogik mahorat” va “Yosh targ‘ibotchilar” kabi klublar tashkil etilgan bo‘lib, ushbu to‘garaklarda professor-o‘qituvchilar tomonidan talabalarni o‘z iqtidorlarini ro‘yobga chiqarish va rivojlantirish uchun ilmiy muhitni shakllantirishga kerakli bilim ko‘nikma va malakalar berib borilmoqda.
Talabalar o‘zlarining ilmiy izlanishlarini boshlash va kafedra professor-o‘qituvchilari bilan ilmiy ishlarda hamkorlik qilish va tashkil etilgan klublarga a’zo bo‘lish uchun mazkur havola orqali ariza topshirishlari mumkin:
Ilmiy faoliyatga yo‘naltirish
Kafedra professor-o‘qituvchilari talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish bo‘yicha individual ta’lim muhitida ishlash uchun maxsus ilmiy planshetlar ishlab chiqqan.
Talabalar o‘z ilmiy maqolalari, tadqiqot ishlari va innovatsion g‘oyalari bilan ilmiy konferensiyalar va loyihalarda ishtirok etishlari mumkin.
Ma’naviy-ma’rifiy tadbirlar
Kafedra yillik hisoboti va ish rejasi
BIZ BILAN BOG‘LANISH UCHUN MANZILLAR
|
|
|
|
|
|
||
|
|