+99871 716-68-05

Tillar:       O'zb       Eng       Рус    

EMAIL POCHTA

FAKULTETLARARO CHET TILLAR KAFEDRASI

Kafedra mudiri: Baisov Axmad Sabijonovich

Tashkil etilgan yili: 2019 yil

Manzil: Chirchiq davlat pedagogika universiteti, 6-bino, 405-xona.

Fakultetlararo chet tillar kafedrasi 2019-yil 27-avgustda Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti Kengashining 1-sonli qarori bilan tashkil etilgan.

Ilgari “Xorijiy tillar” kafedrasi tarkibida faoliyat olib borgan bo‘lsa, keyinchalik mustaqil kafedra sifatida ajralib chiqdi. 

Kafedra mutaxassisligi ingliz tili bo‘lmagan yo‘nalishlar uchun xorijiy til sifatida ingliz tilini o‘qitish bilan shug‘ullanadi.

KAFEDRANING MAQSADI VA VAZIFALARI

Kafedraning missiyasi: Talabalarning ilg‘or ingliz tili ko‘nikmalarini rivojlantirish hamda madaniyatlararo muloqot kompetensiyasini shakllantirishdan

Maqsadlarimiz:

✔ Kasbiy sohalarga yo‘naltirilgan dasturlar va ilg‘or pedagogik usullar orqali ingliz tili ta’limi sifatini oshirish.

✔ Xalqaro hamkorlikni kengaytirish – universitetlar, ilmiy jamoatchilik va ta’lim loyihalari bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish.

✔ Ilmiy-tadqiqot muhitini rivojlantirish – til o‘rganish va filologik, pedagogik tadqiqotlar bo‘yicha innovatsion markazga aylanish.

O‘QUV DASTURLARI

Kafedra bakalavriat bosqichi talabalariga xorijiy til sifatida ingliz tilini o‘qitish bo‘yicha darslar olib boradi.

1-kurs o‘quv dasturlari

3-kurs o‘quv dasturlari

ILMIY-TADQIQOT YO‘NALISHLARI VA LOYIHALAR

    Fakultetlararo chet tillar kafedrasi ilmiy-tadqiqot faoliyatida bir qator strategik yo‘nalishlarda ish olib bormoqda. 

    Quyidagi yo‘nalishlar zamonaviy ta’lim talablariga javob beruvchi ilmiy tadqiqotlar olib borish, milliy va xalqaro ilmiy hamjamiyat bilan hamkorlikni kengaytirish hamda amaliy natijalarga erishishni maqsad qilgan: 

—    Ingliz tili o‘qitish metodikasi: Ingliz tilini xorijiy til sifatida o‘qitish metodologiyasini rivojlantirish kafedraning ustuvor yo‘nalishlaridan biri hisoblanadi. Ingliz tilini o‘qitishda leksik kompetensiyalarni rivojlantshirish (N.T.Baltayeva), tanqidiy fikrlash ko‘nikmalarini rivojlantirish (Z.K.Jo‘rayeva) va mustaqil ta’limga yo‘naltirilgan yondashuvlarni (N.R.Saitkulova) takomillashtirishga alohida e’tibor qaratilmoqda.

    Shuningdek, psixolingvistik yondashuvlar asosida ta’lim jarayonini takomillashtirish bo‘yicha ham natijali ishlar amalga oshirildi (F.O.Djabbarova).

—    Mifologiya va adabiyotshunoslik bo‘yicha tadqiqotlar: 

    Kafedraning mazkur yo‘nalishdagi ilmiy izlanishlari milliy va xalqaro adabiy merosni o‘rganishga qaratilgan. Jumladan, ingliz, o‘zbek va qoraqalpoq mifologiyasini qiyosiy tahlil qilish orqali “odam” mifolegemasining turli madaniyatlardagi aksini tadqiq etish muhim ahamiyat kasb etadi (N.X.Babadjanova).

     Hozirgi o‘zbek va inglizzabon nasrida hikoya janrining poetologik genezisi va uning rivojlanish tamoyillari o‘rganildi (A.S.Baisov).

     Shuningdek, gotik tematikali leksemalarning lingvokulturologik aspekti (XX-XXI asrdagi asarlar asosida) bo‘yicha ilmiy tadqiqot ham boshlab yuborilgan (Q.Sh.Maxmudov).

—    Lingvistik tahlil va qiyosiy tadqiqotlar: Qiyosiy lingvistika yo‘nalishida ingliz va o‘zbek tillari doirasida bir qator ilmiy ishlar olib borilmoqda. 

    Jumladan, paremiyalar, baynalminal so‘zlar va huquqiy terminlarning tarjima muammolari kognitiv va pragmatik nuqtayi nazardan tahlil o‘rganilmoqda (D.B.Otajonova, E.G‘.Murodova, G.U.Maxamatxo‘jayeva, M.M.Xonsaidaova, R.J.Tenelbayev).

—    Kommunikativ va didaktik kompetensiyalarni rivojlantirish: Talabalarning kommunikativ va ijodiy ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan tadqiqotlar kafedraning muhim ustuvor yo‘nalishlaridan biri bo‘lib kelmoqda. 

    Dars jarayonida innovatsion va ijodiy yondashuvlarni qo‘llash orqali talabalarda mustaqil fikrlash ko‘nikmalari rivojlantirilmoqda (S.J.Samadova, F.O.Orazova, G.S.Xaldarchayeva, S.Sh.Zuparova, O.A.Hamraqulova).

—    Madaniyatlararo kommunikatsiya va qadriyatlar: Madaniyatlararo muloqot kompetensiyasini rivojlantirish va umuminsoniy qadriyatlarni targ‘ib qilish kafedra faoliyatining muhim jihatlaridan biri bo‘lib, bu borada jahon adabiyoti asosida milliy qadriyatlar va axloqiy ta’lim yo‘nalishida ko‘plab tadqiqotlar olib borilyapti (R.B.Usmonova, Q.Sh.Maxmudov).

    Mazkur yo‘nalishlar kafedraning ilmiy-tadqiqot salohiyatini yuksaltirishga va yangi zamonaviy metodologiyalarni rivojlantirishga xizmat qilmoqda.

Baisov Axmad Sabijonovich

f.f.f.d. (PhD) 

Kafedra mudiri

a.baisov@cspu.uz 

Web of Science

ORCID

ResearchGate

Google Scholar

Otajonova Dildor Baxtiyarovna

f.f.f.d. (PhD)

dotsent

d.otajonova@cspu.uz 

Web of Science
ORCID

Google Scholar

Saitkulova Nazokat Raxmonovna

p.f.f.d. (PhD)

dotsent v.b.

n.saitkulova@cspu.uz 

Web of Science
ORCID

ResearchGate

Google Scholar 

Maxmudov Qudratbek Shavkat o‘g‘li 

p.f.f.d. (PhD)

dotsent v.b.

k.makhmudov@cspu.uz

Scopus

Web of Science
ORCID

ResearchGate

Google Scholar

Xaldarchayeva Gauxar Serikbayevna 

Katta o‘qituvchi

g.xaldarchayeva@cspu.uz 

Web of Science
ORCID

Google Scholar

Djabbarova Feruza Odilovna 

Katta o‘qituvchi

f.djabbarova@cspu.uz 

Scopus

Web of Science
ORCID

ResearchGate

Google Scholar

Samadova Svetlana Jontoshevna 

Katta o‘qituvchi

s.samadova@cspu.uz 

Web of Science
ORCID

Google Scholar

Usmonova Ruzixon Bozorovna

O‘qituvchi

r.usmonova@cspu.uz 

ORCID

Google Scholar

Orazova Firyuza Orazovna

O‘qituvchi

f.orazova@cspu.uz 

ORCID

Google Scholar

Zuparova Saodat Sharipovna

O‘qituvchi

s.zuparova@cspu.uz 

Web of Science
ORCID

Google Scholar

Xonsaidova Maktuba Maxamadaliyevna

O‘qituvchi

m.xonsaidova@cspu.uz 

Web of Science
ORCID

Google Scholar

Babadjanova Nargiza Xalbayevna

O‘qituvchi

n.babadjanova@cspu.uz 

Web of Science

ORCID
ResearchGate

Google Scholar

Hamraqulova Orasta Alisher qizi

O‘qituvchi

o.hamraqulova@cspu.uz 

Web of Science
ORCID

Google Scholar

Tenelbayev Ramazan Janabay uli

O‘qituvchi

r.tenelbayev@cspu.uz 

Web of Science
ORCID

ResearchGate

Google Scholar

Yusupova Shirinoy Ortig‘ali qizi

O‘qituvchi

s.yusupova@cspu.uz 

Web of Science
ORCID

Google Scholar

Maxamatxo‘jayeva Go‘zal Ulug‘bek qizi

O‘qituvchi

g.maxamatxojayeva@cspu.uz 

Google Scholar

Baltayeva Nodira Timur qizi

O‘qituvchi

n.baltayeva@cspu.uz 

Web of Science
ORCID
Google Scholar

Karimova Fotima Kamoliddin qizi

O‘qituvchi

f.karimova@cspu.uz 

ORCID

Google Scholar

Jo‘rayeva Zuhra Kamoliddin qizi

O‘qituvchi

z.jorayeva@cspu.uz 

ORCID

Google Scholar

Nabiyeva Asalxon Ulug‘bek qizi

O‘qituvchi

a.nabiyeva@cspu.uz 

ORCID

Kamalova Rufina Rustamjon qizi

Kabinet mudiri

tursunaliyevarufina@gmail.com 



ILMIY-METODIK MARKAZ

Kafedra qoshida “Foreign Language Clinic” nomli ilmiy-metodik markazi faoliyati yo‘lga qo‘yilgan bo‘lib, ushbu markaz xorijiy tilni o‘qitish metodikasi va lingvodidaktika yo‘nalishida tadqiqotlar olib borishga, ilg‘or pedagogik texnologiyalarni amaliyotga tatbiq etishga hamda talabalarning til kompetensiyasini oshirishga qaratilgan. 

Markazda ilmiy seminarlar, tajriba almashish dasturlari va til o‘rganishga oid innovatsion loyihalar amalga oshirilmoqda. 

Shuningdek, o‘qituvchilar va tadqiqotchilar uchun ilmiy-metodik qo‘llanmalar ishlab chiqish, xalqaro grant loyihalarida ishtirok etish ham markazning asosiy faoliyat yo‘nalishlaridan biri hisoblanadi.

2024-yilda o‘tkazilgan ilmiy seminarlar haqida ma’lumot

D.B.Otajonovaning “Ingliz va о‘zbek tillaridagi leksik birliklarning tarjimaviy xususiyatlari” ilmiy seminari

N.R.Saitkulovaning “Pedagogik oliy ta’lim muassasalari talabalarining akademik mobilligini rivojlantirish texnologiyalari (mustaqil ta’lim misolida)” ilmiy seminari

F.O.Orazovaning “Talabalarning dars davomida о‘qish va yozish kо‘nikmalarini oshirish orqali didaktik kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi (nofilologik ta’lim yо‘nalishida ingliz tili fanini о‘qitish misolida)” ilmiy seminari

G.S.Xaldarchayevaning “Ingliz tilidan ijodiy topshiriqlarni loyihalashtirish asosida talabalarni kreativ fikrlashga о‘rgatish usullari” ilmiy seminari

F.O.Djabbarova esa “Xorijiy til ta’limiga psixolingvistik yondashuvni tatbiq etish metodikasi” ilmiy seminari

N.T.Baltayevaning “Ingliz tilini o‘qitishda talabalarning lug‘aviy zahirasini oshirish metodikasini takomillashtirish (Ingliz va o‘zbek tillarida sinonim so‘zlarining qiyosiy tahlili asosida)” ilmiy seminari

M.M.Xonsaidovaning “Tarjima matnida antroposentrik frazeologik birikmalarning sotsiopragmatik tadqiqi” ilmiy seminari

M.M.Murodovaning “Ingliz va о‘zbek paremiyalarida “Bosh” konseptining lingvokognitiv talqini” ilmiy seminari

Q.Sh.Maxmudovning “Web of Science bazasiga kirgan ilmiy jurnallarga maqolalar tayorlash, yuborish va xalqaro ilmiy loyihalarda ishtirok etish” ilmiy seminari

R.J.Tenelbayevning Ingliz tili grammatikasini o‘qitishda zamonaviy yodashuvlar” ilmiy seminari

ILMIY-METODIK MARKAZ

Kafedra qoshida “Foreign Language Clinic” nomli ilmiy-metodik markazi faoliyati yo‘lga qo‘yilgan bo‘lib, ushbu markaz xorijiy tilni o‘qitish metodikasi va lingvodidaktika yo‘nalishida tadqiqotlar olib borishga, ilg‘or pedagogik texnologiyalarni amaliyotga tatbiq etishga hamda talabalarning til kompetensiyasini oshirishga qaratilgan. 

Markazda ilmiy seminarlar, tajriba almashish dasturlari va til o‘rganishga oid innovatsion loyihalar amalga oshirilmoqda. 

Shuningdek, o‘qituvchilar va tadqiqotchilar uchun ilmiy-metodik qo‘llanmalar ishlab chiqish, xalqaro grant loyihalarida ishtirok etish ham markazning asosiy faoliyat yo‘nalishlaridan biri hisoblanadi.

2024-yilda o‘tkazilgan ilmiy seminarlar haqida ma’lumot

D.B.Otajonovaning “Ingliz va о‘zbek tillaridagi leksik birliklarning tarjimaviy xususiyatlari” ilmiy seminari

N.R.Saitkulovaning “Pedagogik oliy ta’lim muassasalari talabalarining akademik mobilligini rivojlantirish texnologiyalari (mustaqil ta’lim misolida)” ilmiy seminari

F.O.Orazovaning “Talabalarning dars davomida о‘qish va yozish kо‘nikmalarini oshirish orqali didaktik kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi (nofilologik ta’lim yо‘nalishida ingliz tili fanini о‘qitish misolida)” ilmiy seminari

G.S.Xaldarchayevaning “Ingliz tilidan ijodiy topshiriqlarni loyihalashtirish asosida talabalarni kreativ fikrlashga о‘rgatish usullari” ilmiy seminari

F.O.Djabbarova esa “Xorijiy til ta’limiga psixolingvistik yondashuvni tatbiq etish metodikasi” ilmiy seminari

N.T.Baltayevaning “Ingliz tilini o‘qitishda talabalarning lug‘aviy zahirasini oshirish metodikasini takomillashtirish (Ingliz va o‘zbek tillarida sinonim so‘zlarining qiyosiy tahlili asosida)” ilmiy seminari

M.M.Xonsaidovaning “Tarjima matnida antroposentrik frazeologik birikmalarning sotsiopragmatik tadqiqi” ilmiy seminari

M.M.Murodovaning “Ingliz va о‘zbek paremiyalarida “Bosh” konseptining lingvokognitiv talqini” ilmiy seminari

Q.Sh.Maxmudovning “Web of Science bazasiga kirgan ilmiy jurnallarga maqolalar tayorlash, yuborish va xalqaro ilmiy loyihalarda ishtirok etish” ilmiy seminari

R.J.Tenelbayevning Ingliz tili grammatikasini o‘qitishda zamonaviy yodashuvlar” ilmiy seminari


KAFEDRANING TA’LIM SIFATI VA BAHOLASH TIZIMI

Ta’lim sifati nazorati

Fakultetlararo chet tillar kafedrasi ta’lim sifati nazoratini oshirish bo‘yicha ichki va tashqi monitoring tizimlariga tayanadi:

  • Tashqi monitoring

Universitetning Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘yicha ishchi guruhi platformasi orqali ta’lim sifati muntazam tahlil qilinadi.

Turizm fakulteti tarkibidagi Ta’lim sifatini nazorat qilish komissiyasi doimiy ravishda baholash tizimi va ta’lim jarayonini kuzatib boradi.

  • Ichki monitoring

    Kafedraning ichki nazorati katta o‘qituvchi G.S.Xaldarchayeva tomonidan olib boriladi.

    Kafedra yig‘ilishlarida doimiy hisobotlar taqdim etilib, ta’lim jarayonidagi kamchiliklar va takomillashtirish choralari muhokama qilinadi.


Baholash tizimi

Talabalarni baholash tizimi kafedraning o‘quv dasturlarida batafsil yoritilgan bo‘lib, baholash jarayoni kredit-modul tizimi asosida amalga oshiriladi.

Oraliq baholash: talabalar oraliq nazorat uchun “Speaking”dan imtihon topshiradilar, bu esa ularning og‘zaki nutq ko‘nikmalarini tekshirish imkonini beradi.


Yakuniy baholash: yakuniy nazorat asosiy ko‘nikmalar (Grammar & Vocabulary, Listening, Reading, Writing) bo‘yicha baholanadi.


O‘quv dasturimizga ko‘ra, talabalar 1-yarim yillikda B1 darajaga, 2-yarim yillikda esa B2 darajaga erishishlari lozim.


Xalqaro ta’lim sifati standartlariga mosligi

  • “Xorijiy til (ingliz tili)” fani CEFR (Common European Framework of Reference) talablari asosida tuzilgan bo‘lib, o‘quv dasturlari A1 darajadan B2 darajagacha bo‘lgan mavzularni qamrab oladi.

  • Bu tizim orqali talabalar xalqaro tan olingan baholash standartlariga mos ravishda bilim oladi, bu esa ularning keyingi bosqichlarda Milliy sertifikat, IELTS, TOEFL va boshqa shu kabi sertifikatlarga tayyorlanishiga yordam beradi.


Talabalar fikr-mulohazalari va qayta aloqa tizimi

Kafedrada talabalar fikrini tinglash va baholash jarayonining shaffofligini ta’minlash maqsadida qayta aloqa mexanizmi yo‘lga qo‘yilgan.

Apellyatsiya jarayoni: yakuniy nazorat natijalari e’lon qilingandan so‘ng 24 soat ichida, talabalar kafedraning apellyatsiya komissiyasiga murojaat qilish imkoniyatiga ega. 

Bu jarayon baholash jarayonida yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan noaniqliklarni bartaraf etish va talabalar fikrini inobatga olishga xizmat qiladi.


Doimiy fikr-mulohazalar: talabalarning ta’lim sifati bo‘yicha fikrlarini to‘plash uchun so‘rovnomalar va tahliliy hisobotlar muntazam o‘tkaziladi hamda murojaatlar o‘rganiladi.

Bunday natijalar asosida o‘quv jarayonini yanada takomillashtirishga qaratilgan chora-tadbirlar ishlab chiqiladi.

HAMKORLIK ALOQALARI

Fakultetlararo chet tillar kafedrasi xorijiy til ta’limi sifatini oshirish, zamonaviy pedagogik metodlarni rivojlantirish hamda maktab o‘quvchilari va kasb-hunar ta’limi o‘quvchilariga qo‘shimcha bilim berish maqsadida mahalliy hamkorlik aloqalarini rivojlantirib kelmoqda. Ushbu yo‘nalishda Toshkent viloyati umumiy o‘rta ta’lim maktablari hamda Bo‘stonliq tumani kasb-hunar maktabi bilan hamkorlik yo‘lga qo‘yilgan.

  • Oflayn va onlayn seminarlar: Kafedra o‘qituvchilari tomonidan o‘qituvchilar va o‘quvchilar uchun doimiy ravishda seminarlar va mahorat darslari tashkil etilmoqda. Bu tadbirlar zamonaviy lingvodidaktik yondashuvlarni targ‘ib qilish, xorijiy til o‘qitishning innovatsion metodlarini amaliyotga tatbiq etish hamda ta’lim sifatini oshirishga qaratilgan.

  • Metodik ko‘mak va tajriba almashish: Hamkor maktab va kasb-hunar maktablarida ingliz tili o‘qitish metodikasi bo‘yicha maslahat va treninglar muntazam tashkil etilib, mahalliy o‘qituvchilarning malakasini oshirish hamda o‘quvchilarning ingliz tili bilimlarini rivojlantirishga hissa qo‘shilmoqda.

  • O‘quvchilarning lingvistik kompetensiyasini rivojlantirish: Hamkorlik doirasida xorijiy tilni o‘rganish bo‘yicha mahorat darslari va amaliy mashg‘ulotlar olib borilib, o‘quvchilarning til bilish darajasini oshirish, ularga xalqaro baholash tizimlariga tayyorgarlik ko‘rish bo‘yicha tavsiyalar berilmoqda.

Kafedra mahalliy hamkorlikni yanada kengaytirish hamda til o‘qitishning ilg‘or usullarini ta’lim jarayoniga integratsiya qilish maqsadida yangi loyihalar va tadbirlarni amalga oshirishni rejalashtirmoqda.


UPSI (Universitas Pendidikan Sultan Idris, Malayziya)

  • Kafedra UPSI bilan hamkorlik aloqalarini yo‘lga qo‘ygan bo‘lib, professor-o‘qituvchilar muntazam ravishda ilmiy va akademik tajriba almashish dasturlarida ishtirok etib kelmoqda.

  • Hamkorlik doirasida xorijiy professorlarning ishtirokida mahorat darslari va seminarlar tashkil etilmoqda.


UPI (Universitas Pendidikan Indonesia, Indoneziya)

TALABALAR HAYOTI

Kafedra qoshida talabalarning ingliz tilini chuqurroq o‘rganishiga yo‘naltirilgan to‘garaklar tashkil etilgan. Ushbu to‘garaklar orqali talabalar:

✔Til o‘rganish bo‘yicha interaktiv mashg‘ulotlarda ishtirok etishlari mumkin;
✔Amaliy nutq ko‘nikmalarini rivojlantirish va til bilish darajalarini oshirish imkoniyatiga ega bo‘ladilar;

✔Xalqaro sertifikat olishga tayyorgarlik ko‘rishlari mumkin.

Bu klublar doirasida talabalar ishtirokida turli debatlar, tanlovlar va seminarlar o‘tkazilib, ularning xorijiy til bilimlarini real muhitda rivojlantirish imkoniyati yaratilmoqda.


Kafedrada individual ta’lim faoliyati yuqori saviyada tashkil etilgan. Talabalar o‘zlarining ilmiy izlanishlarini boshlash va kafedra professor-o‘qituvchilari bilan ilmiy ishlarda hamkorlik qilish uchun mazkur havola orqali ariza topshirishlari mumkin:



Ilmiy faoliyatga yo‘naltirish

  • Kafedra professor-o‘qituvchilari talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish bo‘yicha individual ta’lim muhitida ishlash uchun maxsus ilmiy planshetlar ishlab chiqqan.

  • Talabalar o‘z ilmiy maqolalari, tadqiqot ishlari va innovatsion g‘oyalari bilan ilmiy konferensiyalar va loyihalarda ishtirok etishlari mumkin.




Xalqaro o‘qituvchi tayyorlash va kasbiy rivojlanish



Ma’naviy-ma’rifiy tadbirlar
Kafedra qoshida talabalar uchun ijtimoiy faollik va ijodiy rivojlanishni qo‘llab-quvvatlash maqsadida turli tanlov va loyihalar yo‘lga qo‘yilgan.

Ushbu tadbirlar orqali talabalar ijtimoiy va madaniy faolligini oshirish, til ko‘nikmalarini mustahkamlash va ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirish imkoniga ega bo‘ladilar.

KAFEDRA STATISTIKASI VA NATIJALARI



BIZ BILAN BOG‘LANISH